Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels heb ik de eerste details in het loodsdek aangebracht. Zuiver rondom de wanden nog. De vloer moet nog bewerkt gaan worden.
Best veel werk. Vooral om de onderdelen bij elkaar te schrapen. Later wordt alles mooi rood.

P1010001_goed%7E45.jpg

In het midden de grote afvoerbuis voor dek water.
Aan weerszijden de twee grote dek deuren.
Verder schakelkasten en hydraulische onderdelen.
Steunen voor het voorste loop pad.
Verlichtings steunen. Ik heb hierin gaten gemaakt voor de leds (4).

P1010002_goed%7E45.jpg

In het groene gedeelte komt het afgedekte laadvloer gedeelte.

En aan weerszijden de lieren en katrollen en bolders.

P1010003_goed%7E39.jpg

De steunen voor het achterste loop pad. Hier komen nog wel wat onderdelen bij...

Zo ongeveer moet jet komen uit te zien nadat het dek is gesloten.

P1010007_goed%7E30.jpg

Hier komt uiteindelijk een groot dek deel overheen. Het dek zelf blijft zichtbaar.

Ron.

Hier heb je veel voordeel van je veelzijdigheid.
Het is dan wel tijdrovend, het resultaat is er ook naar.

Tja ik ben er nog niet. Ik moet de details nu al voor dit gedeelte aanbrengen omdat ik anders later het dek niet kan sluiten. Nadat ik ook het laadruim heb aangebracht kan ik alles mooi rood gaan spuiten (dit dek dan) en de rest van de details aanbrengen(lieren e.d.).

En dan kan ik de verlichting gaan inbouwen en alles sluiten.

Ron.

Hey Ron,

Ziet er mooi uit met al die details. Ga je de kier in het midden van het dek nog dicht maken ? Of hoort dat zo ?

Groeten

Wet Sellery

Een stapje verder geeft het laadruim gemonteerd.

P1010001_goed%7E46.jpg

Ik heb rondom een balsa plankje abs aangebracht. Hierdoor was het gemakkelijker om het te construeren.

En een likje verf daaroverheen. Ik heb ook hijsogen aangebracht. Of ze er zitten kan ik niet met zekerheid schrijven. Maar logischerwijs vermoed ik het wel.

P1010003_goed%7E40.jpg

De achterste dek bekledingsplaat.

P1010006_goed%7E32.jpg

En een dryfit geeft een mooi idee hoe het allemaal uiteindelijk gaat worden.

P1010015_goed%7E12.jpg

P1010008_goed%7E24.jpg

Ron.

Ziet er goed uit. Maarrr. die naad in het midden?? Die hoort daar toch niet. Of in iedergeval niet zo groot/breed. Dan heb je een mans breede naad daar zitten. Dat onderdeel blijf je wel zien straks. Dat zou ik zelf toch altijd nog even afwerken met wat plamuur of iets. :) Verder goed bezig.... ;)

Ben vandaag begonnen een het scratchen van de lier installaties. Ik moest wel even denken hoe aan het materiaal ervan te komen. Uiteindelijk is het gevonden. Ik vond nog wat niet gebruikt spul van mijn jongste zoon weer en daar zat Knex tussen. Laat daar nu aan beide kopstukken van die witte eindjes mooie katrollen zitten. Dus daar kon ik mooi mee starten gaan. Ja ik weet het....maar hij speelt er toch niet meer mee....komt goed.

Ron.

Ben vandaag begonnen een het scratchen van de lier installaties. Ik moest wel even denken hoe aan het materiaal ervan te komen. Uiteindelijk is het gevonden. Ik vond nog wat niet gebruikt spul van mijn jongste zoon weer en daar zat Knex tussen. Laat daar nu aan beide kopstukken van die witte eindjes mooie katrollen zitten. Dus daar kon ik mooi mee starten gaan. Ja ik weet het....maar hij speelt er toch niet meer mee....komt goed.

Ron.

Dat noemen ze recycleren Ron :D

mannekes, dat gaat mooi worden, zoveel werk maar wordt een ferme dame.

Verkoop de maquette aan maersk als ze af is voor een mooi bedrag ;-)

Een hele verandering, maar het pakt weer goed uit.

Een heel andere die ik zo gauw niet in je topic kon vinden: welke dikte balsa gebruik je?
Dit met het oog op mijn toekomstig project.

Ben benieuwd naar die Knex lieren, laat de foto's maar komen, ik ben er helemaal klaar voor ^^

Groeten

Wet Sellery

Als het mij lukt wil ik deze week naar de modelbouw winkel gaan om enamel verf te kopen voor de rode mix ( 25 % ferrari rood(revell) nr.34 en 75 % roest(revell) nr.83.) te kunnen maken. De lieren moeten dezelfde kleur hebben als het dek.

Ik heb het alleen erg druk. Hopelijk vind ik een gaatje zodat ik de lieren en het loods dek in de definitieve kleur kan gaan spuiten. Dan gaat het pas allemaal mooi uitzien. Ik mag nu al verklappen dat ik de verlichting heb getest in het loods dek. Gaf een puike ervaring na al die tijd. Doch het was een test de ledjes zitten nog niet gemonteerd omdat ik eerst alles moet gaan spuiten. Daarna ga ik de verlichting monteren.

Ron.

Inmiddels ben ik een stukje verder gekomen met het loodsdek. Ik heb Knex delen gebruikt voor het produceren van de lieren.
De omcirkelde delen zijn gebruikt hiervoor.

P1010005_goed%7E32.jpg

Het linkse deel als standaard inclusief electromotor en het rechtste deel is een prima as.

Verder heb ik nog een voorraad kruisjes liggen. Deze kruisjes worden tussen tegels in geplaatst voor het lijmen tegen de muur.
Mooi te gebruiken als zij steunen voorde as.

P1010006_goed%7E33.jpg

De aandrijfassen heb ik gemaakt van Evergreen. Een materiaal wat ik vaker voor de Emma zal gaan gebruiken simpel omdat deze goed bruikbaar zijn en alom verkrijgbaar.

P1010010_goed%7E15.jpg

Een eerste samenstelling ervan. Ze lijken erg groot maar dat valt reuze mee. Het zal aan de foto liggen.

P1010008_goed%7E25.jpg

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan