Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Ron,

je achterdek ziet er net de verlichting puik gaaf uit !!8)8)8)
Ben al razend benieuwd naar de volgende deel.;)

Ja,hoewel de foto`s doen vermoeden dat er een scherpe en/of strakke bundels zijn valt dit in de praktijk erg mee. De digi camera geeft dit scherper weer als in de praktijk.

Ron.

hoewel de foto`s doen vermoeden dat er een scherpe en/of strakke bundels zijn valt dit in de praktijk erg mee. De digi camera geeft dit scherper weer als in de praktijk.

Dit vind ik nu juist mooi die bundels dit accentueerd nog eens de grote van dit schip, maarja het is hoe het er uit ziet in werkelijkheid, afin ik vind het kei tof die lichtbundels!

vind ik ook jim die bundels doen het hem .
is veel mooier dan een gespreid licht , erg mooi ron zeker niet veranderen of ik ga naar holand komen om ze weer op zijn plaats te draaien :D

Netjes hoor... Ik zie dat je toch wel meer weerstanden gebruikt dan je aanvankelijk dacht.

Heel fijn om te lezen dat dit onderdeel goedgekeurd wordt door jullie. Inmiddels heb ik nog vandaag de decals aangebracht en de leds aan de binnenzijde matzwart geverfd. Morgen nog alles sealen en dan kan ik verder met het sluiten gaan van de romp. Inmiddels heb ik de positie kunnen bepalen waar de toren moet komen. Vanaf daar ga ik de romp sluiten.

Ron.

Bij het loods dek heb ik inmiddels decals aangebracht. Twee zitten er voor de laad en toegangsdeuren als waarschuwing (geel/zwart) en op het laad ruim heb ik een rooster ( in het midden) de markeringen voor de machinist( de 4 witte L tekens) en de twee nummeringen van dit laadruim ( nr.3) aangebracht. verder is alles nu geselad met parket plus. Het is nu nog glanzend maar de kenners van parket plus weten dat deze laag de komende dagen steeds matter wordt.

P1010003_goed%7E44.jpg

Verder heb ik het dekdeel voor de toren gemaakt en definitief aangebracht. De eerste foto laat de eerste stap zien.

P1010005_goed%7E36.jpg

Voor de montage heb ik eerst nog de hoofdkabel aangebracht voor de verlichting later in de toren.

P1010006_goed%7E35.jpg

Nadat alle L vormige ondersteunings balkjes waren aangebracht gaf dit een sterk geheel.

P1010007_goed%7E33.jpg

Eenmaal aangebracht gaf het meteen een goede indruk weer hoe de rest gaat worden. Doordat ik deze constructie voorzien heb van L vormige balkjes aan de onderzijde geeft dit ook de mogelijk om later de toren er los in te zetten. Zo zou ik de Emma eventueel kunnen verplaatsen met de toren eruit genomen. De toren kan er zo inschuiven bijvoorbeeld. Of ik dit ga toepassen zal ik later bepalen..

P1010009_goed%7E23.jpg

De toren is natuurlijk breder als de opening...

P1010011_goed%7E20.jpg

P1010012_goed%7E20.jpg

Ron.

En zo ben ik inmiddels beland bij de voor voorlopig laatste stap van het " loods dek". Het platform zit erop.

P1010002_goed%7E47.jpg

P1010003_goed%7E45.jpg

P1010004_goed%7E39.jpg

Met de verlichting aan in de nacht..

P1010005_goed%7E37.jpg

P1010009_goed%7E24.jpg

P1010011_goed%7E21.jpg

P1010012_goed%7E21.jpg

P1010017_goed%7E10.jpg

P1010018_goed%7E11.jpg

Ron.

Man knap gedaan.

Wat vond je avn mijn voorstel om met laadbare batterijen te werken en een aansluiting voor een lader ?

Nou ik heb in mijn aller eerste project met led verlichting (Cost Guard Hercules) gewerkt met batterijen. Persoonlijk was ik er niet zo tevreden over omdat batterijen toch leeg raken en een adapter dit niet zal doen. Met een adapter kan deze uren aanstaan zonder problemen. En ik heb sowieso inmiddels al de gehele onderste bedrading erop gemaakt voor een adapter. Derhalve zitten er ook al weerstandjes in gesoldeerd. maar ik denk ook dat het een persoonlijke keuze is:).
Het werken met batterijen kan wel maar zeker bij een groot project (zoals de Emma Maersk) met meer dan 100 ledjes zal het verbruik toch hoog liggen. Een adapter geeft dan geen problemen. En ik heb ook nog eens drie stuks hier liggen,dus...

Ron.

Hoy Ron, met een lengte van 1m60 zal ze niet zo veel verplaatst worden eens dat ze voor anker gegaan is, dus geen probleem met de netvoeding. We blijven onze meester bouwer volgen. ^^^^^^^^

Ha ha...nee inderdaad zal ze met haar lengte niet vlug/vaak worden verscheept.
En sowieso gedurende de bouw ligt ze in dok.

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan