Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helemaal goed Ron, en nu goed afdekken om het niet te beschadigen bij de rest van de bouw zeker?
Dat gele licht geeft trouwens een heel mooi effect.

Mijn dank voor het filmpje,Rene.

Het loods dek wordt inderdaad afgeplakt voordat ik aan het primeren begin.
Ik ga nu eerst het dek sluiten met de nodige stroomkabels eruit stekend.

Ron.

Enkele foto`s van het dek nu het voor de helft is gesloten.

P1010001_goed%7E49.jpg

De ABS plaatjes heb ik met montage kit gemonteerd. het is wel goed plannen omdat ik anders de draden niet goed kan solderen. Immers na het plaatsen van de dekplaten is er niet meer bij te komen.

P1010002_goed%7E48.jpg

P1010003_goed%7E46.jpg

P1010004_goed%7E40.jpg

P1010005_goed%7E38.jpg

Ron.

P1010008_goed%7E27.jpg

Hey Ron,

Had je niet beter twee verschillende kleuren van draad gebruikt voor de + en de - ?
Verder geen commentaar :)

Michel als je goed kijkt zie je dat de draad wel degelijk een markering heeft. Een ondoorbroken grijze streep en een doorbroken grijze streep.

Verder ziet er weer goed uit, ben benieuwd hoe je het dek naadvrij gaat krijgen.

Inderdaad zoals Rik al aangaf zit er een markering op de plus draad. Dus dat zit goed. Het dek hoef ik vrijwel niet te egaliseren omdat de opbouw ervan zoveel dek ruimte gaat innemen dat het afgedicht wordt.Wat ervan overblijft is nauwelijks werk en te zien.

Ron.

Ze wordt erg mooi Ron, en de verlichting :wow:
Heb je al een idee hoe je de containers gaat maken, want dat zal ook nog en hele klus worden:O:O

Fred

Ja de containers worden,net als de stapel rekken(ik weet de juiste benaming niet ervan) een flinke klus. Van de containers heb ik wel een soort platte gronden. Daar kun je ze mee maken. Maar de hoeveelheden baren natuurlijk wel zorgen (:)).

Maar dat komt uiteindelijk wel goed.

Ron.

Ron ben eens ergens een link tegen gekomen om containers af te drukken met je printer te vouwen en te kleven, met de schildering en logo's van een hoop firma's kun je daar iets mee ?

Michel als je goed kijkt zie je dat de draad wel degelijk een markering heeft. Een ondoorbroken grijze streep en een doorbroken grijze streep.

Verder ziet er weer goed uit, ben benieuwd hoe je het dek naadvrij gaat krijgen.

Nu zie ik het ook, dit soort markering heb ik nog niet eerder gezien :sleep:

Deze link had ik al. Ik heb hiervan de tekeningen afgeleid. Maar maakt niets uit. Je bent toch bedankt ervoor:)

Ron.

Ron kunnen we helpen?
werk_05.gif

14.000 containers gedeeld door 193 actieve leden is 75 containers per persoon
( Dat zou nog eens een leuke groepsbouw zijn:D:D)

Fred

Fred dat is geniaal bedacht. Daar moeten we eens verder over denken in de voorbereiding. Dat zou zeker een pracht van een groepsbouw kunnen zijn...:)

Of de bouw van de stellingen..haha

Ron.

Nog enkele foto`s nu de romp is gesloten.

P1010004_goed%7E41.jpg

P1010005_goed%7E39.jpg

P1010007_goed%7E34.jpg

P1010008_goed%7E28.jpg

P1010009_goed%7E25.jpg

P1010006_goed%7E37.jpg

Nu wordt het tijd om de romp gelijkmatig en glad te gaan maken. Dus het wordt een langdurige klus om dit te gaan doen. Primeren en plamuren. Ik ben aan het denken om de romp met G4 te gaan behandelen. Doch ik heb daar nog nooit mee gewerkt. Is er iemand die mij hierover info kan geven. Bijvoorbeeld moet ik eerst de romp glad maken met plamuur en porienvuller?. En waar moet ik bij het gebruik met G4 rekening houden?.

Ron.

Ron G4 dringt diep in het hout en maakt het vochtbestendig en is een goede basis voor plamuur, dus eerst aantal lagen G4 tot je bassa verzadigd is en dan plamuren ;)

PS wel opletten wat G4 met je schuim doet dat heb ik nog nooit getest ?

Ziet er weer goed uit Ron.
Vreemd gevoel volgens mij om de romp te sluiten, je kunt er dan gewoon niet meer bij voor de aansluitingen voor de leds.

Ziet er weer goed uit Ron.
Vreemd gevoel volgens mij om de romp te sluiten, je kunt er dan gewoon niet meer bij voor de aansluitingen voor de leds.

Nee inderdaad Wim. Als er nu iets mis in de romp zou gaan dan moet ik het dek openen. Daarom dat ik ook steeds na iedere aansluiting de stroom erop heb gezet. Zo is het te testen steeds of alles goed is zonder sluiting. Eenmaal later de dek opbouw erop en dan is het vrijwel onmogelijk om zonder sloopwerk erin te komen. Dus hopelijk blijft het zo als het nu is. Ik heb ook na iedere soldeer aansluiting Tie rips eromheen gebonden. Mochten de lassen ooit los gaan dan houden deze rips de kabels alsnog op hun plaats.

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan