Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
een krimpkousje om de aansluiting was misschien helemaal veilig geweest. maargoed, dat is achteraf makkelijk gezegd
er komt geen/weinig beweging in dus het zal allemaal wel vast blijven zitten

Het afwerken van de romp tot een gladde vorm.

Ik heb als eerste stap gekozen voor de bulb. Dat omdat ik ervan uit ga dat dit het lastigste onderdeel van de romp zal blijken.

Bij de eerste fase heb ik de bulb zelf aan de onderzijde en aan stuur en bakboordzijde voorzien van een laag plamuur en dit ook inmiddels geschuurd. Daarna heb ik de overgang tussen de bulb en de romp voorzien van plamuur.

P1010001_goed%7E50.jpg

Duidelijk te zien..

P1010002_goed%7E49.jpg

De overgang tussen bulb en romp. Moet uiteraard nog geschuurd worden.

P1010003_goed%7E47.jpg

De lastigste hoek erin.

P1010005_goed%7E40.jpg

P1010006_goed%7E38.jpg

Ron.

Ik zie dat je de Action weer hebt gesponsord Ron. :)
Waarom zet je de bulb in twee delen (eerst onderkant, daarna bovenkant) in de plamuur en niet in 1 keer?

Groeten, Rinie

Ik zie dat je de Action weer hebt gesponsord Ron. :)
Waarom zet je de bulb in twee delen (eerst onderkant, daarna bovenkant) in de plamuur en niet in 1 keer?

Groeten, Rinie

Zuiver voor het formaat.
Dit in een keer van plamuur voorzien zal zeker gaan vervormen tijdens het aanbrengen en drogen. En ik kom er ook niet in een keer rondom volledig aan.

Ron.

Denk dat op die moeilijke plaatsen je vingers nog altijd het beste gereedschap zijn :D

Hoi Ron,

even de tijd genomen om jouw project terug te kunnen volgen.:)
Alles ziet er mooi uit, om de romp mooi glad te krijgen zal je er best nog veel schuur werk aan hebben.;);)
veel suc6 man, twijfel er niet aan daar het weer een juweeltje word!!!!:D:D

Daarna heb ik de overgang tussen de bulb en de romp voorzien van plamuur.

He Ron volg je al vanaf het begin en leer elke keer weer van je werk, ga zo door dan wordt het een fantastisch schip. Klein vraagje, welke merk plamuur gebruik je, gewone schilders plamuur of andere?

grtz Ed

He Ron volg je al vanaf het begin en leer elke keer weer van je werk, ga zo door dan wordt het een fantastisch schip. Klein vraagje, welke merk plamuur gebruik je, gewone schilders plamuur of andere?

grtz Ed

Ik gebruik gewone plamuur,gekocht bij de action. Deze plamuur droogt goed en snel op. Heeft alleen het nadeel dat hij stuift bij het schuren. Maar als je er rekening mee houd dan kun je ermee leven. Grote hoeveelheden ineens kun je ermee aanbrengen mits niet te dik. Dan droogt de plamuur ( net als de meeste overigens) in met scheurtjes.

Ron.

De bulb heb ik nu inmiddels in ruwbouw klaar. Geplamuurd en voorzien van primer heb ik als laatste laag er een blanke vernislaag overheen aangebracht. De laatste laag zit er om beschadigingen te voorkomen. Er moet immers nog veel aan gaan gebeuren. Door de vernislaag is de oppervlakte harder en dus ook stoot bestendiger. Maar wel goed te schuren.

P1010001_goed%7E51.jpg

P1010005_goed%7E41.jpg

P1010009_goed%7E26.jpg

Verder heb ik de uit het dek komende voedings draden voor de verlichting voorzien van schilders tape. Op deze manier blijven ze beter rechtop staan. Zo kan ik voorkomen dat ze later bij het spuitwerk op het natte dek kunnen vallen. Ook zijn de draden nu beschermt tegen de lak. Immers het moet wel zichtbaar blijven welke de plus en de min draden zijn.

P1010011_goed%7E22.jpg

Wel heb ik nu blokken Styropor moeten gebruiken om de romp te ondersteunen. De draden kunnen anders beschadigt raken.

P1010014_goed%7E13.jpg

En als laatste aanvulling de volgende plaats om te gaan plamuren en primeren. Tot aan de paarse band.

P1010015_goed%7E13.jpg

P1010016_goed%7E12.jpg

De romp in haar geheel in een keer gaan behandelen is niet te doen i.v.m. de grootte.

Ron.

Die bulb ziet er erg goed uit nu !!
Wat me opvalt zij de vele zweetdruppels die er in zijn gaan zitten :).

Inderdaad het ziet er heel strak uit. Dat belooft voor de rest van de romp. Is de blanke lak van de Action ?

Groeten

Wet Sellery

Inderdaad het ziet er heel strak uit. Dat belooft voor de rest van de romp. Is de blanke lak van de Action ?

Groeten

Wet Sellery

Nee,deze blanke lak heb ik bij een schilders speciaalzaak gekocht. Hoewel ook bedoeld voor het sealen van olie houdende en op water basis geschikte laklagen (acryl ) droogt deze langer. Maar door uit te proberen kun je leren.
Het flesje lijkt wat op die van de action.

Ron.

Nu ik ben begonnen aan het plamuren en primeren van de romp merk ik dat de primer van de Action toch misschien niet de kwaliteit heeft die je ervan mag verwachten. Ik zie dat er bij de tussenlagen steeds enkele blaasjes tevoorschijn komen. Dat houd dan weer in dat ik deze steeds weer glad moet schuren. Zijn er mensen die ook deze ervaring met de Action primer hebben?.

En in ieder geval een ieder een;

Gelukkig en gezond 2011

Ron.

Ron, de primer van Action ken ik niet , maar ik werk altijd met de "Filler" van Motip. Dit is een spuitplammuur die kleine gaatjes opvult, snel droogt en perfect te schuren is. Je kan hem het makkelijkst vinden in de Auto5. Bij mij geeft dit altijd een superglad resultaat. Mooi werk trouwens.

Christophe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan