Inmiddels ben ik ietwat verder gekomen aan de bouw van de Emma. De profielen van de boeg verschansing heb ik gemonteerd. Voordat ik deze balken had gemonteerd heb ik eerst het balsa hout eronder behandeld met twee lagen lijm om de poriën ervan dicht te sealen. Niet voor de hechting van de profielen maar om de primer goed te laten hechten op een gladdere oppervlakte als het anders zo poreuze balsa hout. Immers er valt geen plamuur tussen meer aan te brengen.
Verder heb ik de lijn rollen aangebracht met behulp van kraaltjes. Deze zijn hier nog in het rood te zien.
Tussen deze rollen lopen de lijnen. Ook is in de spits de grotere lijn roller te zien. Deze zit hier in een omlijsting.
De volgende stap was het aanbrengen van de steunen voor de loopbrug.
Nadat alle steunen waren aangebracht kon ik dan eindelijk de loopbrug gaan monteren. Zo is nu ook goed te beoordelen hoe groot alles is op de Emma. Om over de verschansing heen te kunnen kijken moet je eerst een verdieping hoger op de verschansing!..
En de loopbrug is hier gemonteerd.
Later komen hier nog relingen tegen de trapjes op en langs de loopbrug. Deze monteer ik nu nog niet om eraf stoten te voorkomen.
Ron.
Verder heb ik de lijn rollen aangebracht met behulp van kraaltjes. Deze zijn hier nog in het rood te zien.
Tussen deze rollen lopen de lijnen. Ook is in de spits de grotere lijn roller te zien. Deze zit hier in een omlijsting.
De volgende stap was het aanbrengen van de steunen voor de loopbrug.
Nadat alle steunen waren aangebracht kon ik dan eindelijk de loopbrug gaan monteren. Zo is nu ook goed te beoordelen hoe groot alles is op de Emma. Om over de verschansing heen te kunnen kijken moet je eerst een verdieping hoger op de verschansing!..
En de loopbrug is hier gemonteerd.
Later komen hier nog relingen tegen de trapjes op en langs de loopbrug. Deze monteer ik nu nog niet om eraf stoten te voorkomen.
Ron.