De tweede spuitsessie is ook nu achter de rug. Hierbij is het onderwaterschip in RAL 9010 gespoten. Deze verf is nu nog mat maar dat wordt later zijdemat uiteraard.
Als eerste heb ik met Tamiya tape de lijn getrokken. Dat was erg moeilijk.
Omdat de romp aparte vormen heeft is het een tricky klusje om toch de lijn erin recht te trekken. Immers als je langs de romp kijkt of vanaf een afstand zie je dat er altijd een rechte lijn is. Dus geen vertekende of rond lopende vorm erin. Daarom moest ik dit op het oog doen. Met meten ging dit gewoon niet. Ik kom hier straks op terug.
Na het plaatsen van de lijn heb ik de romp afgeschermd met keukenpapier. De paarse tape is van de action. Deze heeft een slechte hechting. Ideaal voor het afplakwerk.
En zo is het uiteindelijk geworden. Nog erg mat maar dat komt later wel goed.
En dit is wat ik bedoelde met de rompvorm. Hoewel de romp hier naar boven en naar binnen loopt mag de uiteindelijke belijning hierdoor niet worden beinvloed.
Slechts met kijken is dit goed te krijgen. Kost wel wat tijd maar dan heb je ook wel wat.
Van de zijkant gekeken loopt de belijning mooi recht zoals het moet..
Op naar de volgende paint sessie de rode lijn tussen boven en onderwaterschip. Deze ga ik er met de hand op schilderen. De romp hiervoor weer helemaal gaan afplakken heeft geen zin.
Ron,.