Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
een zeer knappe water lijn die met de hand werd op geschilderd .
de voerderingen zijn geslaagde werken

tom

Mijn dank jongens vooe de lovende woorden.

En enkele foto`s van het dek dat nu gespoten is en ook reeds geseald met Parket plus.
Het is nog nat daarom dat er nog op enkele plaatsen donkere vlekken zijn te zien.

P1010002_goed%7E55.jpg

Het loodsdek.

P1010003_goed%7E57.jpg

P1010004_goed%7E51.jpg

P1010006_goed%7E49.jpg

Door de automatische instelling van de camera lijkt de kleur erg licht. De eerste foto is in ieder geval de juiste kleur.

P1010007_goed%7E45.jpg

P1010008_goed%7E36.jpg

P1010009_goed%7E34.jpg

Ron.

:wow: Dat ziet er mooi uit Ron!
Dit schip gaat helemaal leven met deze kleuren.

Weet je ondertussen al hoe je de containers gaat maken?

Fred

Nee,ik heb mij eerlijk geschreven er nog niet zo direct mee bezig gehouden. Tegen de tijd dat de containers aan bod kunnen gaan komen ligt nog erg ver in de toekomst. Op dit moment ben ik bezig aan de belettering van de romp wat erg voorspoedig gaat. Ik schat in dat de containers pas aan het eind of in het volgend jaar in zicht komen :)

Ron.

Ron,

Details zijn een streling voor het oog en maakt het model werkelijkheid.
Mooi, hoor
groetjes
ward

de containers met evergreen maken? Spaart het maken van de details uit ;) Ik ben er zeker van dat er iets in die aard in hun aanbod zal zitten :)

Tja de containers hebben nog wel even de tijd. Evergreen is erg mooi spul. Daar is altijd wel iets mee te verzinnen tegen die tijd. Bedankt voor je aanvulling Jerre.

En zo was de start gemaakt met de belettering van de romp. Dit is een van de laatste klussen aan de romp waar ik nu bijna een jaar geleden aan ben begonnen (Mei 2010). Na de belettering hoef ik alleen nog de romp voor de laatste maal te sealen met zijdemat. En dan is de romp geheel klaar. Maar daar komen uiteraard nog plaatjes van dan.

Ik heb vandaag de twee grote Maersk line teksten laten maken in onze woonplaats. Deze zijn gemaakt van autobus folie(althans zo noem ik deze) Deze wordt in ieder geval ook daar gebruikt voor de vele soms fraaie lijnen op de touring car bussen die we wel allemaal kennen. Deze folie is zelfklevend en heeft een enorme hechting kracht. Eenmaal aangebracht zijn ze nooit meer te verwijderen. Watervast en vrij sterk omdat het een super dunne kunststof folie is. Deze folie is net zo dun als een moderne decal.

De twee naam teksten hebben mij € 15,50 euro gekost en dat zijn ze meer als waard. En binnen 10 minuten waren ze voor mij gemaakt,klaar terwijl U wacht.

Zo krijg je ze mee...

2_P1010008_goed.jpg

Daarna voorzichtig de beschermtape verwijderen en oppassen voor stofjes in de lucht. Eenmaal eentje erop is deze niet meer te verwijderen en dus wordt het een klein bultje later eronder.

2_P1010009_goed.jpg

Goed afmeten waar deze moet komen en strak trekken en losjes erop leggen.

2_P1010010_goed.jpg

Daarna met een stomp voorwerp voorzichtig de teksten volgen en aandrukken. Hoeft niet hard want door het vacuum trekt met sowieso meteen vlak en recht.

En dan voorzichtig de achterkant eraf trekken..

2_P1010012_goed.jpg

De folie is zo dun dat een los stofje er meteen is op te zien en dik is in vergelijking. In de groene cirkel als voorbeeld.

1_P1010015_goed.jpg

En zo ziet het er dan uit in een Peek foto...

1_P1010017_goed.jpg

Ron.

dag ron,
ik volg van het begin uw bouwverslag,en telkens weer verbaast het mij
wat ge te voorschijn tovert,
ron,petje af voor uw werk maatje
groetjes,ronny

Knap werk, op een vertikaal vlak heb je minder kans op stof maar is dan weer moeilijker dan horizontaal ;)

Dat is machtig mooi geworden Ron.
En al weer een jaar bezig, wat gaat de tijd hard zeg....

Dank jullie jongens. Het stofje zit er gelukkig niet onder het is alleen maar een voorbeeld. De tijd gaat inderdaad hard al had ik gedacht om korter over de romp te doen. Maar het geeft niet het is scratchen..

Ron.

Volg in stilte, soms te stil.
Je vorderingen zijn prachtig Ron.
Je romp is mooi gelukt, die tekst is mooi gedaan.

Waarom niet de namen gespoten Ron, spaar je terug wat centjes uit :)
Maar ziet er wel zeer mooi uit.
Al gedacht aan de zink stukken, komen die er ook nog op?
Blijf het in ieder geval met veel bewondering volgen, iedereen ziet je graag bezig Ron, er is zo veel te leren uit uw verslagen.

Waarom niet de namen gespoten Ron, spaar je terug wat centjes uit :)
Maar ziet er wel zeer mooi uit.
Al gedacht aan de zink stukken, komen die er ook nog op?
Blijf het in ieder geval met veel bewondering volgen, iedereen ziet je graag bezig Ron, er is zo veel te leren uit uw verslagen.

Ik durfde het niet direct aan om de de tekst te gaan spuiten. En zo is het altijd beter. De zinkstukken...ach eigenlijk niet te doen gezien de aantallen en de grootte. Ik laat deze wijselijk maar weg.

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan