Bedankt jongens voor de lovende woorden over de reling. Gelukkig is deze stap voorbij want ik was er niet al te gerust op..
Maar dan nu de eerste stap in het leukere werk
De mast. Hier komt ook verlichting in met witte leds ultra bright.
Hiervoor heb ik een aluminium buisje genomen ( rond 6 mm) en de lengte maar ingeschat t.o.v. het hoofdgebouw. In dit buisje heb ik aan de onderkant waar de vloer komt een opening erin gevijld zodat ik hier de twee voedings kabels kon insteken. Aan de bovenkant heb ik ook een opening erin gevijld waar de kabels in het kraaien nest weer eruit komen.
Aan de rechterzijde is te zien hoe diep de buis later in de romp zakt.
Een super macro foto laat goed van dichtbij zien hoe de kabels in de buis verdwijnen. Lijkt allemaal erg groot zo maar is maar 6 mm in dikte...
En uiteraard een 6 mm gat boren in het dek. Spijtig genoeg heb ik bij het uitmeten gemerkt dat de aanvoer kabel niet goed in het midden uit het dek komt. later moet ik hier dan mij wat laten invallen om het goed te laten lopen.
Van dichtbij is het goed te zien dat de aanvoerlijn teveel naar stuurboord zit maar daar valt wel iets op te bedenken bij het detailleren later..
Een overzichtsfoto hoe het allemaal komt te zitten.
Met een macro foto is het weerstandje goed te zien. Ik heb deze er nu al in gesoldeerd omdat dit later niet te doen is boven het dek. En met een stukje krimpkous heb ik het en geïsoleerd en verstevigd.
Tussendoor ben ik ook aan het werken aan het eerste kraaien nest. We kijken hier tegen de onderzijde op.
Nog een foto waar we de weerstand nog zien zitten. Dit is slechts een dryfit.
En zo ziet het er al meteen beter uit met de mast voorop...toch?.
Maar nog veel werk te doen aan de mast.
Ron.