Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schitterend Ron met die LED's aan, Nu nog een figuurtje achter het gele plakband en men denkt dat er iemand in de kamer zit :D

en als je de mannekes van 1:250 wil schilderen kun je best ff aan koekie vragen of hij ze schilderd :) die heeft arends ogen en een penseel met een half haartje op :D

ziet er weer netjes uit ron

Ziet er echt mooi uit. De LED verlichting zal echt een grote meerwaarde aan het project geven.

Fred

en als je de mannekes van 1:250 wil schilderen kun je best ff aan koekie vragen of hij ze schilderd :) die heeft arends ogen en een penseel met een half haartje op :D

ziet er weer netjes uit ron

Ha...dat geloof ik graag. Maar alleen de ramen verlicht vind ik al prima :)

Ron,.

Ik vind het nu al indrukwekkend Ron.De meesterbouwer is weer in de weer he.
Prachtig word je EMMA.;)

En ik ben begonnen aan de inbouw van de leds.

Eerst de toren op zich.

5_P1010004_goed.jpg

Ron.

Shi.... Bij de eerste blik op deze foto dacht ik nu echt dat u er met een laspost op gevlogen waart, die tangen en het helle licht :yikes: :yikes: :yikes:, oef :s het is maar een led lampje dat zijn best doet. Goed bezig Ron ik blijf volgen.

:laugh:..Ja de eerste blik geeft dit idee. Ikzelf had dat ook al bij het zien van deze foto. Maar net als bij het origineel doe ik alles na..en lassen dat ze bij de Emma hadden gedaan. Modelbouw heel realistisch.

Bedankt voor het compliment.

Ron.

Terwijl wij hier allen zijn aan het wachten op de eerste deunen van Pink pop 2011 (er vliegen al helicopters over en weer) een update van de Emma. Het Pink pop terrein ligt slechts een kleine 10 minuutjes lopen van ons huis,dus we zullen genoeg ervan gaan horen.

De constructie van de toren verloopt spoediger als ik had gedacht. Althans tot nu toe. Vanochtend is de constructie ervan gereed gekomen.

Als eerste de achterwand waar nu 15 ultra bright leds (3 mm) in zijn gemonteerd. De achterwand heeft meerdere functies en is dus heel belangrijk.

Deze wand dient om de verlichting te ondersteunen en om de toren stabiel in constructie te maken. Verder wordt hierachter ook de tweede toren tegenop gebouwd waar de recycling installatie in is behuisd.

We zien twee koperen leidingen lopen welke de voeding verzorgen voor de leds.

12_P1010002_goed.jpg

Aan de voorzijde zijn de 15 leds te zien. De wand is zwart om doorschijnen te voorkomen. Het hoeft niet netjes te zijn omdat je de wand nooit zult zien als het maar functioneel is.

11_P1010003_goed.jpg

En hier zijn dan eindelijk alle leds verbonden met de voedingslijnen. Ook zijn de weerstanden te zien. Ik heb iedere led parralel aangesloten om eventuele uitvallen van de leds later zoveel als mogelijk te voorkomen. Hoewel leds een brandduur hebben van ca,100.000 uur maakt het niets uit voor mij omdat ik toch voor iedere led een weerstand op voorraad heb...

6_P1010004_goed.jpg

Een dryfit op het ruwe dek. De toren is dus inmiddels ook al gespoten en geseald. Ik heb dit gedaan naar de tip van Wim en dit was een nuttig advies.

10_P1010007_goed.jpg

Vanaf de kade zou het ongeveer zo moeten gaan uitzien...

6_P1010008_goed.jpg

En het complete blok. Best wel een flinke knaap geworden en het weegt ook wel wat. Maar is wel stevig!...

6_P1010010_goed.jpg

En de test nu nog.....zal het werken?....

Ron.

Ja hoor het is ook gelukt.

Met de verlichting aan bij daglicht zijn de verlichte ramen nog goed te zien.

6_P1010011_goed.jpg

Aan de achterzijde (nu nog open) zijn de leds goed te zien.

6_P1010012_goed.jpg

En dan de voorzijde. Ik ben hier erg blij mee omdat het goed verlicht is geworden.

2_P1010014_goed.jpg

NU 21 leds ingebouwd. Boeg en toren en het loodsdek op de achterzijde.

2_P1010015_goed.jpg

Dat was het weer..

Ron.

Amai , geeft echt een prachtig effect die leds .
Doe zo verder zou'k zeggen :)

Hoi Ron,

Ga je dit schip nu ook nog volstouwen met containers?
Dan ga je niet veel meer zien van de verlichting tot iets meer dan de helft van je kasteel.

Maar het is wel mooi gedaan met die leds, staat er ergens een weerstand tussen?

Johan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan