Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geniale oplossing voor de trapjes :P

Ik kom even niet op de naam maar het ruitvormige materiaal wordt gebruikt om er met garen hobby spulletjes mee te maken. Er wordt dan garen door de openingen gebreid. Zo kan er ook bijvoorbeeld een mandje van gemaakt worden.

Ron.

Ron,
ik vind het boeiend dat je met die materialen een gladde staalplaat constructie kunt evenaren.
vindingrijk,;).....we zijn het al gewend van je, en altijd iets nieuws;)
groetjes
Ward

prachtig en vindingrijk werk-
maar toch een vraagje. Ledjes verbruiken wel niet veel, maar veel keer weinig kan ineens toch veel worden.
welke krachtbron gaat hier in komen

Vaak is een simpele oplossing de beste, het probleem is dat je er maar op moet komen :).
Mooi opgelost Ron.

prachtig en vindingrijk werk-
maar toch een vraagje. Ledjes verbruiken wel niet veel, maar veel keer weinig kan ineens toch veel worden.
welke krachtbron gaat hier in komen

Een adapter van 12 volt met 1000 mA. Indien nodig heb ik ook nog een adapter met 2000 mA. Dus genoeg power :)

Ron.

Zo, na 3 weken vakantie weer heel wat bij te lezen.
Hier gaat het ook goed vooruit en zoals eerder gezegd, superlatieven schieten te kort.

Zeer mooie, en voor iedereen leerzame, bouw Ron!

Fred

bijlezen ? ik doe al geen moeite meer om alles te volgen, want dan moet ik gepensioneerd zijn :-)

knap werk Ron !!!!

Zo het heeft even geduurd. maar dat komt omdat ik een beetje in een dipje zit. Dit project loopt al vrij lang en het einde is nog lang niet in zicht. Soms heb je dat wel eens...het loopt lang en dan gaat het een beetje vervelen. Maar hopelijk kom ik erover heen..Maar goed eerst eens iets anders nog. Ik was laatst in de action(mijn modelbouw leverancier :))en heb van daar maar verlichting meegenomen.

Ik ga voor de verlichting haarbadjes gebruiken. Gekocht voor enkele eurootjes..en hiermee kan ik dit hele project voorzien van lampen. Dus gewone haarbandjes die de dames in de haren doen..

11_P1010001_goed.jpg

Eruit geknipt zijn dit de grote lampen voor het trappenhuis.

14_P1010002_goed.jpg

De grote schijnwerpers voor het loodsdek later( voorzien van glas).

14_P1010003_goed.jpg

De kleinere lampjes voor de loop paden later.

8_P1010004_goed.jpg

De achterzijde is uitstekend geschikt om te verlijmen. Indien nodig ook voor andere doeleinden te gebruiken.

11_P1010007_goed.jpg

Het trappenhuis hier nog niet mat geverfd. De middelmaat lampen hangen hier reeds aan het plafond.

7_P1010012_goed.jpg

En de brand haspels gemonteerd.

2_P1010019_goed.jpg

En de windplaten gemonteerd(aangegeven met de groene pijl).

1_P1010020_goed.jpg

En als laatste de horizontale windplaten gemonteerd (ook in het groen).

1_P1010036_goed.jpg

Ron.

Zoiets zie ik graag.

Gebruiken wat bruikbaar is, zo ben ik ook aan mijn vrouw geraakt.:D

Johan.

Weer zeer creatief Ron, je mag maar blij zijn met zo'n modelbouwwinkel in de buurt ;).

Even de batterij opladen en eens wat anders doen kan geen kwaad Ron, het zal je project alleen maar ten goede komen omdat je na een (korte) rustperiode er weer meer zin in hebt.
Wij redden ons hier wel zonder updates :nowink::nowink::nowink: ;).

Keigek maar fantastisch idee, Ik denk nog altijd dat hier een electriciteitscentrale naast komt te staan, in modelbouw natuurlijk.
Mooi werk

Bedankt Ludo. Er zal hopelijk geen centrale mee op het dek moeten :)

Inmiddels heb ik enkele plaatjes voor een update. Ik ben hiermee begonnen aan de eerste etage.

attachment.jpg

attachment.jpg

Er is genoeg plaats voor details in het eerste dek. Ik kan dit natuurlijk vol gooien ermee maar dit is later toch niet meer te zien,alleen van de buitenzijde dan.Dus ik laat dit dek leeg.

attachment.jpg

attachment.jpg

Enkel wat details aan de buitenzijde zal volstaan. Dit is een flinke rol voor een buitenlijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ron.

Inmiddels wederom een stukje verder. Ik heb de eerste etage nu verlicht. Een test opstelling geeft het goed weer allemaal.

Om de led te verstoppen heb ik een valse wand in de etage aangebracht. Hierachter is de 3 mm witte led te zien.

attachment.jpg

Aan de binnenzijde heb ik aluminium folie aangebacht. Zo verspreid het licht zich iets beter rondom.

attachment.jpg

Het paneel voor de tweede verdieping ligt reeds klaar. Hier komt ook een trapje in te zitten voor de beneden verdieping.

attachment.jpg

Het ledje aan met dagverlichting..

attachment.jpg

Een schijnwerper...:)

attachment.jpg

Het paneel voor de tweede verdieping als dryfit erop gelegd.

attachment.jpg

Hoewel wat wazig genomen nemen de verlichtings punten gestaag toe nu..

attachment.jpg

Dek een is nu mooi in de binnenzijde verlicht. Later valt deze ruimte niet meer goed te zien daar er nog Davids en de reddingsboot ervoor worden gemonteerd. Maar datgene wat zichtbaar blijft geeft een mooie aanvulling.

attachment.jpg

Zonder woorden maar wel cool om te zien...toch?.

attachment.jpg

Ron.

pffft ron da's idd zeer knap gedaan met die lichtjes. als die af ga zijn ga je het verschil nie zien tussen deze en de echte. mooi hoor.

groeten jonas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan