Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
S*** ron wat ben jij hier een machtig schip aan het bouwen kerel. er is op dit forum zodanig veel te volgen dat ik deze ergens over het hoofd zal gezien hebben. knap werk hoor. vooral die led's zijn super gedaan. blijf deze volgen in stilte hoor. knap werk.

Hoi Ron,

Ga je dit schip nu ook nog volstouwen met containers?
Dan ga je niet veel meer zien van de verlichting tot iets meer dan de helft van je kasteel.

Maar het is wel mooi gedaan met die leds, staat er ergens een weerstand tussen?

Johan.

Ja het ligt in mijn bedoeling om er ook containers later op te gaan monteren.Hoewel ik weet dat de verlichting gedimd gaat worden tussen de stellingen blijft het zo wel origineel. Bij het origineel zijn de verlichtingspunten slecht maar toch wel zichtbaar.
Ik heb op iedere led een weerstand staan. Kan geen kwaad en ik heb er toch genoeg van op voorraad.

Ron.

S*** ron wat ben jij hier een machtig schip aan het bouwen kerel. er is op dit forum zodanig veel te volgen dat ik deze ergens over het hoofd zal gezien hebben. knap werk hoor. vooral die led's zijn super gedaan. blijf deze volgen in stilte hoor. knap werk.

Dank je wel..

Ron.

**** man ik durf geen kritiek te geven maar toch doe ik het.
Allemaal prachtig werk Ron, dat moet er eerst uit.

Wat me wel opvalt is dat de leds in het gebouw misschien iets te fel zijn ?
Alsof er "mistlichten" uit de gebouwen schijnen, misschien een dun velletje plastiekglas of plastiek folie ervoor om te verzachten ?

Volgen de mensen van Maersk dit ? misschien moet je ze eens een draadje sturen ?

Ha ik heb deze opmerking al eens eerder gekregen dus dat de leds wat te fel branden. Doch dit geeft de foto weer. In het echt branden ze in het gebouw een stuk minder fel als in de foto. Waarschijnlijk geeft de camera dit verkeerde beeld weer. Of Maersk dit volgt weet ik niet. Ik heb wel contact met ze gehad over dit project.

Ron.

Ik ga led verlichting bij het trappenhuis weg laten. Mijn plan was om net als bij het origineel op ieder trappenhuis een led te gaan plaatsen zodat deze ieder apart verlicht zouden zijn. Doch dit gaat niet lukken. De leds zijn in verhouding gewoon te groot. Ik ga ze weg laten om het geheel niet te verstoren. In ruil daarvoor ga ik de beide trappenhuizen in hun geheel verlichten door op het recycling gedeelte (achter de toren) aan iedere zijde een witte led te plaatsen. Zo worden ze toch verlicht en geeft het een mooi geheel. Zie het als een soort verlichting zoals staart verlichting bij vliegtuigen. Hoewel het origineel deze daar niet heeft hangen ga ik deze daar plaatsen.

Ron.

Ik weet het niet ,maar kan je niet met een "dimmer" op je verlichting werken ?
Kan dat een dimmer op leds?

Dimmen van led's gaat zeer gemakkelijk , voor de weerstanden een regelbare weerstand ( potmeter) zetten en je hebt een traploos regelbare verlichting

Klopt je kunt ze dimmen maar de leds zijn erg zichtbaar en hun formaat is te groot in verhouding. Deze oplossing zal ook een impact geven..

Ron.

Ik ga deze schijnwerpers toch niet op de recycle toren bevestigen maar op de container stellingen later. Zo worden de twee trappenhuizen toch verlicht zonder afbreuk te doen aan de originaliteit van de tweede toren.

Ron.

Hoi Ron.

Voor je trappenhuisjes, heb je nergens geen afval liggen van helder plastik? zoals gietstukjes van raampjes.
Daar kan je lichtgeleiders van maken, de stukjes die zichtbaar zijn als zogenaamde lampjes schraap je net zo dun je wilt.
Wat geschraapt is word mat, gewoon met blanke lak erover en het is terug helder.
Plaats je gewoon de led binnenin en het staafje geeft het licht buiten weer.
Net als bij modeltreintjes.

Johan.

Johan dat is een goede tip. Erg bedankt daarvoor. Helaas kan ik binnen geen led meer plaatsen(in de toren). Toren een is al gesloten. Ik zal deze tip wel onthouden omdat deze wellicht handig kan blijken later bij de stellingen welke ook verlicht gaan worden. Ik hoop binnenkort een update te kunnen plaatsen hiervan.

Ron.

Hey Ron,telkens ik kom kijken verbaas je me weer.die leds in je toren das echt schitterend en zeer getrouw ook.
Patje.

Een kleine update.

De start van toren twee.

We zien de trappenhuizen in aanbouw met de verdiepingen.

11_P1010006_goed.jpg

Moet nog veel gebeuren...

9_P1010005_goed.jpg

Binnenin de electronica voor toren een. En er loopt inmiddels een tweede aanvoer naar het bovenste gedeelte van toren een. Deze is bedoeld voor verlichting van de opbouw e.d.

12_P1010003_goed.jpg

Ron.

Denk dat je naast de toren moet staan, om je te realiseren hoe groot dat dit schip is :wub:

Zie je dat schip al naar je roeibootje afkomen? haha :D

Angstaanjagend denk ik :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan