Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je John. De kranen bestaan uit Polystyreen (ladders= hekwerk Ho treinen) de cilinders zijn van geperst papier( lolly stokken rond) de voeten en de toren zelf van ABS kunststof en de arm is van een kunststof welke ik helaas niet kan benamen omdat ik dit niet weet maar deze heb ik gemaakt uit een kunststof reling van gordijnen.

Ron.

Dank je John. De kranen bestaan uit Polystyreen (ladders= hekwerk Ho treinen) de cilinders zijn van geperst papier( lolly stokken rond) de voeten en de toren zelf van ABS kunststof en de arm is van een kunststof welke ik helaas niet kan benamen omdat ik dit niet weet maar deze heb ik gemaakt uit een kunststof reling van gordijnen.

Ron.

Hoi Ron,

het verlijmen van dit prachtig's gebruik je dan dezelfde lijm om alles aan elkaar te krijgen???

Dank jullie jongens. De kranen zijn hier uiteraard nog niet klaar ze staan in de primer nog. Ze worden nog wit en voorzien van decals.
Ik heb de verschillende onderdelen met kontaktlijm aan elkaar gelijmd.

Ron.

Het stuurboorddek is nu vrijwel klaar. Rest alleen nog later het reddingsvaartuig erin te hangen. Doch deze moet ik nog gaan maken maar dat komt pas als de toren volledig klaar is. Foto`s spreken wel voor zich.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Furuno is een Italiaanse producent voor electronische delen zoals navigatie en besturings/geleide systemen.

attachment.jpg

Nu dit dek klaar is wordt het tijd om aan het bakboorddek te gaan beginnen. Daar komt er zelfs een klein zwembad in.

Hopelijk zijn jullie het mij eens dat dit gedeelte goed is gelukt. Het was best moeilijk en zeker omdat alle delen zelf gemaakt moeten worden.

Ron.

Hopelijk zijn jullie het mij eens dat dit gedeelte goed is gelukt. Het was best moeilijk en zeker omdat alle delen zelf gemaakt moeten worden.

Ron.

Een volmondig ja Ron en dat het moeilijk was voor je geloof ik wel, maar in de updates lijkt het je allemaal makkelijk af te gaan.
Die updates komen altijd aan het eind van de rit :) als alles is uitgedacht en zo.
Ik mag hopen dat de rest net zo gaat..

Dank jullie jongens. Inderdaad plaats ik meestal een update als ik het al zover gereed heb. Dat komt omdat het moeilijk te verwoorden is om een idee te plaatsen. En soms heb je een passend idee vlug klaar en ga je het snel verwezenlijken. Maar vaak ben ik al verder als waar ik mee bezig ben. Zo moet ik nu nog het bakboorddek gaan maken maar ben al in mijn gedachten bezig met het maken van de vloer voor de stuurcabine en de schoorsteen.

Ron.

Inmiddels ben ik al een stuk opgeschoten met het dek aan bakboord nu het stuurboord dek helemaal klaar is. Vandaag heb ik het zwembad in het bovenste dek aangebracht en ga proberen om enkele stoelen ernaast te construeren.

Ron.

Ron,

Op de andere site, Modelbrouwers, heb ik de foto's gezien van de kranen.
Leuk dat je nog decals hebt kunnen plakken op de kranen, maar de naam die je hiervoor gebruikt is totaal verkeerd gegokt.
Furuno is uitsluitend levernacier van nautische apparatuur, zoals bijv. radar, AIS systeem etc.
Een naam als HIAB, LIEBHERR etc. zou beter op zijn plaats zijn.

Voor de rest ga vooral zo door. Het wordt een uitzonderlijk model die je nergens anders zult zien, behoudens bij de rederij natuurlijk.

René

Rene ik neem dat best van jou aan. Doch ik had helaas geen andere decals tot mijn beschikking dan deze. Ik kan ze ook niet meer verwijderen wegens het gebruik van SOL. Maar het zal wel geen halszaak worden :) het ligt in ieder geval toch wel een beetje in de richting.

Ron.

Enkele plaatjes van de beide dekken nu deze voor zover klaar zijn. Ik moet schrijven dat het een hele klus is geweest temeer daar er bitter weinig plaatjes ter beschikking zijn. Maar gelukkig is het toch vrij redelijk gelukt. Plaatjes zeggen meer als woorden.

Naar aanleiding van Marc heb ik drie ligbedden van Tie rips erbij geplaatst. Het zwembad is leeg...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Enkele plaatjes heb ik bewogen,vergeef het mij...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het loods dek.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De volgende stap bestaat uit het gaan maken en monteren van enkele water afvoer buizen.

Ron.

Realistisch algemeen zicht, denk dat je op die schaal je detais nog kan verbeteren weer knap werk Ron :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan