Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoewel de details nog wat zouden kunnen uitgebreid wil ik dit hier niet gaan doen. Anders wordt het te druk en bij het origineel is er ook weinig te zien verder.Misschien later bij de montage van de containers dat er nog aanvullende dingen bij kunnen...Op dit moment zijn de afvoer goten(dekwater) aan de beurt. Deze klus beslaat ook nog wat tijd en daarna is dan eindelijk de weg vrij voor het hoofdmenu...

Ron.

Ron, even een misverstand rechtzetten, denk NIET dat je op die schaal je detais nog kan verbetere :-$

dag ron,
wel moatje,ge doet uwe naam alle eer aan hoor,
meester modelbouwer,ge moet het maar doen, om enkel
van een paar foto's,een pracht van een model te bouwen,
petje af hoor,
groetjes,ronny

...... Anders wordt het te druk en bij het origineel is er ook weinig te zien verder...
Ron.

Je komt nu voor de beslissing te staan om wel of niet verder te detailleren, volgens mij ben je inderdaad op het goede punt gestopt.
Verder detailleren kan natuurlijk, maar dan ben je de rust en de strakte kwijt, die je momenteel wel hebt.
Het is en blijft de keuze van de bouwer.

Ja Wim. Het kan altijd later eventueel nog dat er dingen bij kunnen maar het is denk ik wel,in principe genoeg zo.

Ron.

Vandaag de eerste bescheiden start gemaakt met de brug.Deze onderplaat is van Styreen. Express heb ik deze plaat nu nog een beetje een overmaat gegeven zodat ik alles nog mooi passend kan gaan vijlen en schuren.

De beide " vleugels" lopen aan de uiteindes gelijk met de romp breedte.

attachment.jpg

In de onderstaande foto is de overmaat goed te zien nog. Ook de voedingskabel loopt er al door. Deze is bedoeld voor de verlichting in de brug en de positie lichten later op het dak.

attachment.jpg

De beide grote afwateringsbuizen aan stuur en bakboord zijn hier nog uitschieters omdat de witte kleur nog niet is geseald. Na het sealen worden ze donkerder. De beide blokjes zijn de opvang putten voor het dekwater en vlak voor de bocht naar beneden is nog een buis te zien welke de recycling toren inloopt. Het toeval wil dat ik deze ook kon gebruiken om deze buizen vast te zetten in de toren. Ze zijn niet gelijmd maar zuiver erin geklemd. Hier moeten nog decals komen omdat er daar put dekseltjes zitten en hier nog niet zijn gemonteerd zijn.

attachment.jpg

Aan de voorzijde van de brug loopt een wandelgang.

attachment.jpg

Ik wil gaan beginnen met de onderzijde. Daar moet ik eerst een verdikking aan gaan monteren en daarna wat kleine constructie delen. En daarna de beroemde dikke buizen.

Ron.

Een stap verder in de constructie van de brug geeft dat er nu de voedingsdraad voor de verlichting loopt.

attachment.jpg

Linkerzijde de plus en de rechterzijde de mindraad. Alles bevestigd met Tie Rips.

attachment.jpg

Aan de onderzijde komen de de draag constructies voor de brug. De eerste stap hierin zijn de vele driehoekige steunen voor het looppad. Deze komen tegen het multiplex hout aan. Het multiplex deel heb ik voorzien van twee lagen porienvuller om de oppervlakte glad te krijgen.

attachment.jpg

Veel werk geeft het om de vele driehoekjes te maken. Ik maak ze allemaal met overmaat zodat ik ze later mooi gelijk kan vijlen.

attachment.jpg

Ron.

die nachtfoto's zijn enorm mooi.
De lichtjes zijn niet te glanzend en passen zeer realistisch bij het model.
Daar is waarschijnlijk een studie voor geweest.' Kan niet anders, denk ik.
Zoals collega's al reeds schreven over details, ga ik volledig mee, hoor.
Als je teveel gaat detailleren, wordt het te druk , toch op die schaal en dan valt of staat je model ermee.
Persies zoals jij het nu doet, vind ik schitterend.
groetjes
Ward

Dank je wel Ward. Maar het kan later altijd nog eventueel om details uit te breiden al naar gelang het totaalbeeld. Beter nu niet maar later in het geheel plaatje. Wat betreft de verlichting heb ik eerlijk geschreven wel wat erover gedacht maar niet al te lang. Bij de QMII destijds heb ik dit systeem uitgedacht en daar was het succesvol evenals bij de Hermann Marwede en nu dan bij de Emma.

Ik ben nu bezig met het aanbrengen van de vele driehoeken onder de brug tegen de onderkant aan...veel priegelwerk.

Ron.

naar gelang dit project vorderd valt mijn mond steeds verder open van bewondering voor het geduld dat jezeker aan de dag moet leggen om alles zo netjes te verzinnen, in elkaar te knutselen en af te werken.

gewoon verder doen zodat we je werk kunnen blijven bewonderen.
vgr
Marc

Dank jullie jongens. Het is ook voorlopig nog wel niet voorbij,dat zal ook dit jaar nog wel niet gereed komen..

Ron.

en het bewijs is maar weer eens geleverd waarom jij de titel van Meester Bouwer onder je naam hebt staan..... dit is modelbouw van de bovenste plank.......met veel bewondering kom ik hier steeds terug kijken.....

Bedankt om het kind in mij te voeden :)

Cheers Jonas....

Ach wij modelbouwers zijn toch allemaal kinderen. Ik ben altijd blij als ik weer wat heb te updaten..

Ron.

:D:D:D, je bent niet alleen,hoor Ron:D:D:D
ik vind dat ieder van,.... dit voor alle leden van het forum...., ons best wat trots mogen zijn op ons werkjes en hobby,.......en het werkt positief en drijft om vooruit te gaan.
groetjes
ward

:D:D:D, je bent niet alleen,hoor Ron:D:D:D
ik vind dat ieder van,.... dit voor alle leden van het forum...., ons best wat trots mogen zijn op ons werkjes en hobby,.......en het werkt positief en drijft om vooruit te gaan.
groetjes
ward

Helemaal mee eens.

Ron.

Inmiddels ben ik al een leuk stukje opgeschoten met de brug. De vloer is vrijwel klaar in ruwbouw.

attachment.jpg

Duidelijk zijn de driehoekige steunen te zien die de vloer alsmede het looppad ondersteunen. Het looppad is vrij smal maar net genoeg om er te lopen.
omdat de vloer dik is heb ik deze van multiplex gemaakt en daarna zoveel als mogelijk bekleed met styreen.

Alle driehoeken geplaatst geeft een imposant gezicht.

attachment.jpg

Ziet er al redelijk origineel uit nu.

attachment.jpg

Nu nog de " housekeepers " ( de grote box waar de pijpen in bevestigd worden) plaatsen voor de grote steunen en de vloer kan afgewerkt worden.

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan