Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De grote Emma komt met rasse schreden dichter en dichter bij de oplevering aan de miniatuur reder, hoe zijn de vorderingen reeds bij de kleine Emma van je dochtertje, ook "near completion" of is daar nog wel wa werk aan?

Grts Lassie.

De kleine " Emma " staat helaas nog steeds in de primer. Er wordt maar mondjesmaat aan gewerkt door mijn dochter. De romp is wel mooi strak. Ooit zal deze wel gereed worden maar waarschijnlijk niet als Emma maar als een ander gelijksoortig vrachtschip denk ik...

Ron.

Een kleine update. Ik heb de laatste tijd weinig " spare time" zodat er helaas maar kleine dingen eraan gebeuren.

In ieder geval zijn vrijwel alle tussen stellingen inmiddels geplaatst op het achterdek.
Gemaakt uit MDF simpel omdat deze stellingen na plaatsing containers niet meer te zien zijn. Aldus behoeven ze ook geen detaillering want wat je niet ziet hoef je ook niet te detailleren.

Met een lijmtang om de steunen netjes tegen de dwars steunen aan te drukken (zachtjes) zodat ze mooi recht blijven.
En met twee kleine krokodillen klemmetjes om ze zijlings ook mooi recht tegen de liggers aan te houden.

attachment.jpg

Mooi zijn nu nog de vele dunne voedings draadjes te zien die netjes onder de containers gaan lopen later.

attachment.jpg

Bijna alle dwars stellingen geplaatst. Er moeten nog twee dwars stellingen komen die het loods dek omsluiten. Deze moet ik wel detailleren omdat deze zichtbaar blijven vanuit het loodsdek.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ron.

Zeker mooi om te blijven volgen, niet alleen voor de schoonheid van het schip maar ook voor je aanpak Ron.

Mijn dank jongens. De Emma is voor mij altijd een erg goed project geweest..in wezen heb ik hier al mijn ervaring in kunnen steken tot nu toe. De containers zijn uiteindelijk de allerlaatste uitdaging erin en daarom dat ik blij ben dat dit ook meteen de laatste uitdaging wordt. Het zwaarste in dit project is toch voor mij wel de bouw tijd tot nu toe. Ik heb in mijn leven nog nooit zolang over een project gedaan. Maar waarschijnlijk komt het mede door de verlichting erin. Dit gaf meerwaarde maar ook meer tijd in de constructie.Maar goed de eind beschouwing volgt later wel...daar ben ik nu nog niet aan toe :)

Inmiddels ben ik al redelijk gevorderd met de constructie van de voorlaatste stelling van het achterdek. Als de ruwbouw hiervan klaar is plaats ik er een foto van.Deze stelling is helemaal van kunststof omdat deze wel zichtbaar blijft en dus moest ik er ook profielen inmaken. Geeft een mooie indruk.

Het voorlaatste schot van het achterschip is gemonteerd. Was een goede en leuke klus maar vereiste veel planwerk.

Nadat de vorm uit het plaatje styreen was gezaagd heb ik als eerste het binnenwerk erin gelijmd met bisonkit. Niet alleen voor de stevigheid maar ook voor de juiste vormen eruit te kunnen snijden.

attachment.jpg

Nadat ik in iedere holte een gaatje had geboord kon ik beginnen met het snijwerk.

attachment.jpg

Een dryfit..

attachment.jpg

attachment.jpg

De montage met lijmtangen..

attachment.jpg

attachment.jpg

De beide draagvoeten gemonteerd aan de buitenste zijden.

attachment.jpg

En uiteindelijk voorzien van kleur en reling.

attachment.jpg

Nog een laatste schot te gaan..

Ron.

Ron, wederom een mooie constructie.
Ik snap alleen niet wat het lijmen met bisonkit en het snijden van de vormen met elkaar van doen hebben?

Ron, wederom een mooie constructie.
Ik snap alleen niet wat het lijmen met bisonkit en het snijden van de vormen met elkaar van doen hebben?

De ingelijmde kunststof profielen geven de openingen weer waar ik het materiaal ertussen in heb uitgesneden. De profielen zijn erin gelijmd met bisonkit.

Nu het achterdek geheel klaar is is het tijd om daarvan enkele plaatjes te tonen.

Omdat het ook mooi moet aansluiten heb ik de overgang tussen het dek en de achterwand voorzien van een laagje plamuur.

attachment.jpg

Alle schotten van het achterdek nu geplaatst.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het loodsdek. Hier kunnen ook containers geplaatst worden daarbij worden deze vanaf de bovenkant ertussen geschoven op de steun rails.

attachment.jpg

Met de dek verlichting aan.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vanaf de kade genomen.

attachment.jpg

Nu nog het voordek. De rail voor de verlichting is hier al aangebracht op het dek.

attachment.jpg

Prachtig werk man , en wat een monster
coolio.gif

ziet er weer goed uit ron

de laatste loodjes komen in zicht maar er is nog wel een hoop te doen zie ik.
maar het is prachtig hoe ze er nu bij licht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan