Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt jongens. Ja de laatste loodjes zijn al zichtbaar aan de horizon maar toch is er nog wel wat te verzetten. Eerst nu de leds in gaan bouwen en gevolgd door het aansluiten met de container liggers( witte vlakken). Daarna de dwarse stellingen gaan aanbrengen. Daarna de twee voorste stellingen gaan construeren(tussen de golfbreker en de voorste vaste stelling. Dan nog de twee standaards maken en tenslotte nog de containers als laatste klus.

Mooie vorderingen Ron. Als ik jouw laatste bericht lees laat ik het maar na om te zeggen dat de laatste loodjes in zicht zijn, er is best nog wel wat werk te doen ;).

Wat een berg werk Ron, veel zaken die zich herhalen en daar is doorzetting voor nodig om je zelfde niveau van afwerking te handhaven. ;)

Wat valt er hier nog aan toe te voegen...... nou ja nog een keer dan, mooi Ron!
De verlichting vind ik zo mooi op dit schip, zo realistisch.

Fred

Hallo Ron,

Mijn naam is Denis en ik spreek van Brazilië, praktische modeler hier, en ik hou van het deel van de bouw, mijn laatste speeltje was een boot, hij is op de site http://www.aers.com.br/forum/viewtopic.php?f=34&t=3178, na een tijdje zonder gebouw besloten om naar een ander project en koos voor de Emma Maersk, en een of andere manier belandde ik in uw project en ik was onder de indruk van de rijkdom aan details, vraag ik me af of ik kan u enkele helpen met het ontwerp van de Emma Maersk, want van wat ik gezien heb je al een expert bent op de boot. Ik heb de google vertaler uit het Portugees naar het Nederlands, ik hoop dat u begrijpt het bericht. Dank u.

Hello Denis. Sure I can and will help you with your project of the Emma Maersk. Do you have placed your project already on the internet?. You can ask me here on this forum or ask me on my contact adres in my site ( http://www.homeghost.nl/contact). In that case I have your personal email and it can be easy to help you with any questions.

Hello Ron,

I send a message in your contact page. by the way my e-mail is "*******"
[mod] Ik heb je e-mail adres weggehaald, beter deze te zenden via PB
I got your email address removed, better to send this to Ron by PB. [mod]

att

Laatst bewerkt door een moderator:
Een laatste update van het soldeerwerk. Nu is de gehele verlichting klaar van de Emma. De soldeerbout heeft zijn werk prima gedaan en mag nu een welverdiende vakantie nemen. En ik vind van mijzelf dat ik op dit onderdeel een beetje trots mag zijn. Het zier er in ieder geval goed en realistisch uit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De volgende klus wordt het construeren van de tussenschotten van het voordek.

Mooie foto's hoor. Het valt nu goed op in het totaalplaatje dat je niet alle ruimtes verlicht hebt, het doet heel realistisch aan.

Jawadde, prachtig gewoon Ron. Nu nog de containers en dan wordt het een prachtschip.

Yooooo Ron, aan de achterkant van de romp heb je de vlaggemast. Maar eronder, dat horizontaal wit stukje op een aparte sokkel, is dat een radar ? of ben ik verkeerd ?
Blijft wel een indrukwekkend staaltje modelbouw é !

Dat is inderdaad een weer radar of iets in die richting,precies weet ik dat niet. Dank jullie jongens voor de positieve berichten. Rest nu nog de container vlakken en de standaard en dan als laatste de containers..

een pareltje,
moest je haar op het water leggen en een foto nemen , niemand zou het verschil zien met de 1/1 dame.

nog veel succes met de laatste lood....zware containers

vgr
Marc

Dat is inderdaad een weer radar of iets in die richting,precies weet ik dat niet.

Een weer radar is een doppler radar, met deze kan men de windsnelheid op een afstand meten, zeer belangrijk bij maneuvers in de haven, als een schip van die omvang door de wind eenmaal in beweging word gezet is er geen houden meer aan.
Passagiers vliegtuigen hebben die ook om bij het landen een windvlaag te zien aankomen en eventueel de landing af te breken als de wind te sterk word. O-oO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan