Zo weer even verder gegaan. Was toch wel even geleden weer. Maar gelijk ook weer een flinke tegenslag. Om hier maar even mee te beginnen. Ik heb nu een fllink gevorderd schip waar ik de feeling niet meer mee heb. Doch wil ik deze afmaken. Ach jullie kennen dit wel. Maar nu het volgende. De stoel heb ik naar eigen inzicht toch met leer bekleed en dit geschilderd. Je moet wat toch? Dus vandaar uit vertrokken ging alles nog goed. Nu moest de kap nog eens in het rood gespoten worden. Dus enthousiast aan het polijsten voor de finale. En dannnnnnnn. Je raad het al. De bus waar de rode verf in zit heeft geen druk meer.
Wel verf. Dus moet ik weer wachten. En dat is echt heel erg demotiverend. Net nu ik tijd heb. Is de bus stuk. En kan ik dus weer niet verder. De buurman heeft weer wat nieuwe woordjes geleerd. En de kids maar verteld dat deze woorden niet voor op school zijn.
Ach mooi brandhout toch.
Maar goed wat gaat wel goed. Dat bewaren we dan maar als het laatste punt. Daar krijg ik misschien weer wat moed mee.
Allereerst de stoel. Deze oogt niet helemaal correct met de kleur, maar dat ligt echt aan de foto en de belichting. Ik krijg dat maar niet goed.
Een printje gemaakt en daarvan de maten genomen waarvan ik denk dat de maten juist zijn. Helemaal correct nemen gaat niet echt omdat ik de maten nergens heb. Dus via foto´s en vergelijkingen een maar gevonden waarmee ik toch wel tevreden ben. Nu staan hierboven hele mooie tips voor het boren, maar die kan ik niet gebruiken. Ik heb geen boorkolom en met de handboormachine zonder goede klemmen om dit plaatje in te klemmen zag ik ook niet zitten. Dus maar old-school gaatje geboord en met de figuurzaag het gaatje op maat gezaagd. Duurt allemaal wat langer. Maar dan heb je wel wat.
Omdat de klokken bij dit schip een ring hebben aan de buitenkant wilde ik deze ook aanbrengen en een beetje netjes naar voren brengen. Nu heb ik dan doormiddel van messingdraad om een boortje heen te buigen de juiste diameter kunnen maken en dan zo op de plaat kunnen solderen. Dan als alles netjes is geschuurd en gepolijst kan het toch mooi afsteken dat messing ringetje op de zilveren plaat.
Dat is dan het resultaat. Nu moet er nog wel een wijzer achter gezet worden. Anders zijn het gewoon gaten.
Na een uurtje verschalen en verschijdene printjes kan ik de juiste maat uitknippen om zo deze achter het plaatje te lijmen. Maar ook hier wel even de volgende opmerkingen bij. De finale print is doormiddel van foto papier geprint. Daarna goed gedroogd en met een goede lak overgespoten, Hierdoor hebben we dus een mooie glans en gelijk een goede beschermlaag.
En dan het resultaat. De klokjes zijn uitgeknipt en op de juiste plaats aan de achterzijde gelijmd. Dan komt hier natuurlijk nog een finale laag overheen. Deze zorgt er dan voor dat alles netjes geseald is.
En dan komt dit geheel op zijn plek op deze wijze. Nu is het zo dat er nog een stuurwiel bij moet komen en dat de rode kap nog eens een finale laag moet hebben. Dus kan ik deze er niet permanent op vast maken.
Dan de middenconsole, deze houd ik dus ook mooi strak. Ik heb er nog even aan gedacht om hier een mooi gaatjes patroon in te boren, Maar dan geeft dit toch een vreemd resultaat van binnen. Dus ik ben er nog niet echt over uit. Dit laat ik even rusten tot later.