Pascal,
Ik heb leer gebruikt en dat met contact lijm gelijmd op de stoel. Dan lekker laten drogen en daarna schilderen. Ach het is een probeersel, ik wil graag een strak model. En dus de stoel is nu ook strak. Ik wacht nog even af en zie het resultaat nog een paar dagen aan. Dan zien we wel verder. Anders zullen we wel verbouwen of nieuw bouwen. De tijd zal het leren.
Maar goed ook nu weer een update.
Het kleurtje zit er op. Dus ik heb een nieuwe spuitbus. Wat blijkt met de oude bus? Ook in een spuitbus kan een vlies komen. Net zoals de potten verf waar wij het huis mee schilderen. Dan kunnen we deze vellen los prikken/schudden maar dan krijg je ook weer iets vervelends. Dan gaat zo´n stukje vel mee en krijg je dit weer op het model. Al is het maar klein, het moet natuurlijk door de nozzle, het is lelijk. Ik heb mogen zien in de winkel. Dus maar een nieuwe aangeschaft. De winkelier gaf aan dat dit komt doordat er minder dan een kwart in de bus zit en dat de bus in de koude heeft gestaan. De koude klopt niet, de bus heeft in de huiskamer gestaan. Dan waarom heeft de bus geen druk meer. Dat komt omdat er door het vel geen verf doorgelaten word. Normaal komt de verf door een slangetje heen, dit slangetje moet wel de verf omhoog laten. Dan als de lucht boven het vel niet meer het effect heeft dat de verf druk krijgt, komt er dus niets meer uit. Het verklaar ook gelijk dat ik wel een balletje hoorde maar de tik was anders. Dit viel wel op maar ik kon het niet plaatsen.
Waarom vertel ik dit. Dan weten jullie dat dit dus blijkbaar mogelijk is. Ik wist het niet. En maakte dit nu voor het eerst mee.
We knutselen weer verder. Nu zien we dat ik bezig ben met de sluitingen van de kap. Deze word gemaakt van Alpeca en zal doormiddel van een veer gesloten zijn .Echter zal de veer gemaakt worden van een metalen draad die ik zelf maak. Hierover zal ik later bij eentje terug komen hoe ik dat doe.
De veer en het sluitpunt. Dat sluitpunt maak ik weer van messing. Dit vind ik nu eenmaal mooi. Dat geeft een beetje verschil aan in het metaal. Anders is het wel erg saai. Door het oog zal een klein nageltje of schroefje komen. Dan boven aan de metalen plaat zal dit ook gaan komen. Dit ter bevestiging.
Het resultaat van een avondje draaien.
Tot later weer.
We hebben er weer zin in.