Dank je Ronny, maar een prof, dat ben ik echt nog lang niet.
Zeker niet na vandaag. Laat dat iig zeker zijn.
Het lijkt wel alsof het modelbouwen een beetje roestig aan het worden is. Dit tot groot vermaak van mijn andere helft van het trouwboekje.
Tja, als alles weer eens voor de zoveelste keer mis gaat he. Dan kan zij het niet laten.
Vraag ik haar nog; "Wil je mij er aan herinneren als ik nog eens zo'n project start?" Wat denk je dat het antwoord is? "Echt niet, en dit schouwspel moeten missen de volgende keer?"
Nou ja, er is wel wat gelukt zullen we maar schrijven.
Als eerste waar ging het mis?
Nou hier, we zien de messing massieve staaf. Iets anders kon ik niet vinden dat voldoet aan de maat. 5,9mm Doorsnede. Dus daarop geprobeerd om de steunen er op te solderen. En je raad het al. Dat valt niet mee. Waarom niet. Wel messing dat massief is houd lang warmte vast. Maar voor je dit warm genoeg hebt om dit te solderen met Alpeca.
Dus met een tangetje deze in de juiste positie houden en heet stoken. Jawel met de gasvlam, Met de soldeerbout is dit niet te doen.
Maar dat is dan ook niet anders. Eindelijk twee steunen geplaatst. Blijkt dat het schaaleffect er niet goed in zit. Waarom, de montage plaat komt dan niet goed uit. Hiervoor na een dagje solderen en eindelijk alles goed te hebben deze er dus weer af kunnen veilen.
Dan moet er ook nog een dwarsplaat op komen. DEze dwarsplaat moet dan als houder dienen om deze as aan het hout te verbinden via de bouten die er vanbinnen uit aan vastgedraaid kunnen worden. Dus we gaan weer verder.
Hier zien we de plaat waar ik het over heb. Deze plaat moet je dan ook goed solderen anders laat deze dus weer los aan de as.
Affijn je snapt het inmiddels wel he. Het is allemaal een beetje roestig. Maar uiteindelijk wel gelukt.
Dan aan de voet ook een plaat. Deze plaat zorgt er dus voor dat de as goed op zijn plaats blijft. De echte heeft dan wel een iets kleinere, maar zo voor het effect mag je soms wel eens iets afwijken van het origineel. Dit om het juiste effect te krijgen. Dit is dus een echt bewuste keuze geweest.
Het afgewerkte geheel. De schroef is gemaakt van aluminium dat is gegoten. Deze had ik nog liggen al was deze wel niet helemaal mooi meer. Dus helemaal met de staalborstel van de dremel geaaid. Dan hier en daar netjes bijgevijld zodat er een juiste vorm uit komt. En natuurlijk de juiste maat schroefbladen. Daarna alles polijsten en je krijgt een zeer mooi resultaat.
En dat is nu het resultaat voor vandaag. Sorry voor de avondfoto's. Maar het idee is duidelijk denk ik.
Zo en nu maar eens een biertje. Morgen Cursus. Lekker een week in de schoolbanken en overdag ook nog, dus als het mee zit. Ook nog eens lekker bouwen s'avonds. En niet te vergeten nog wat forum zaken regelen voor een zeer geslaagd model van een goede modelbouw collega.