Hoofdsponsor

1/35 King tiger, Porsche koepel [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad Christophe :)
La Gleize, met een pracht van een museum erbij, Museum Decembre 44.
Heb nog een Panther tank bezocht en enkele Shermans, allemaal van het Ardennen offensief...

Inderdaad Christophe :)
La Gleize, met een pracht van een museum erbij, Museum Decembre 44.
Heb nog een Panther tank bezocht en enkele Shermans, allemaal van het Ardennen offensief...

Zeker een pracht van een Museum.......als ik daar in de geburen ben...kan ik het niet laten om er binnen te gaan:8:8:8:8

Deze tank is in het bezit gekomen van een dame destijds die er een fles sterkedrank voor in ruil gaf.

Dat moet nogal een fles geweest zijn! De kanonsloop ontbrak destijds op deze tiger.
Er werd er één gevonden bij een boer die er één als afvoer of mestafvoer bij een stal gebruikte. Deze werd later op deze tiger gemonteerd.

Er staat er nog één in Saumur, 1 in Munster, ik dacht 2 in Bovington; een Henschel en een PorSche. :-)
Aberdeen en Kubinka hebben er zeker ook nog 1.
La Gleize is 6. Zouden er niet nog een paar over blijven ergens?

Goed, dit is waar dit model is blijven steken vorige zomer. Ik hoop er nu binnenkort echt mee verder te gaan.
Ik ben niet ontevreden over de zimmeriet. Elke keer dat ik dit doe wordt het een beetje beter en een beetje dunner. Volgende keer mss nog iets beter, wie weet. Ik gebuikte milliput en een gekochte zimmeriet roller.

IMG_2269_zpsc4660527.jpg

IMG_2272_zpscd00a708.jpg

IMG_2270_zpsfb47acc3.jpg

IMG_2271_zpsf9d2232b.jpg

Dit bracht ik ook nog mee uit Munster. Als dit me geen zin geeft te bouwen weet ik het ook niet meer...

74e24db7-f941-4725-beb5-a1b653d2e211_zps0e53bf95.jpg

Hallo, ik kon niet terecht in een nochthans goede vakhandel. Ik heb hem op ebay moeten scoren.
Ik kocht die 2-3 jaar geleden. Ik heb helaas de verkoper niet meer bij hand. Ik denk als je op Europa zoekt en zimmerit (met verschillende spellingswijzen) invult, het dan wel goedkomt.
Voordeel is dan dat zo een stempel of roller ook meteen op schaal is. De fijnste schroevendraaier zal steeds minstens 4x dikker zijn dan deze rollers.

Philip.......heb je daar soms een afbeelding van.........van die roller...als het niet te moeielijk is...:8
dank bij voorbaat...

No problem.
Er zijn een half dozijn merken in de handel:
Ze zijn allemaal gelijkaardig .

Dit is die van AFV; tamiya heeft er ook één,

images

SWbjvpersRnbqZ-kIyHD10NOGBfTRkq576r4CRcRkTAvmGb804.jpg

Deze is van Trumpeter:

h37FHtziK9rRs_pe_1mZmAQMn0m-aPWAuc_dK7KSrk3gKZOxqw.jpg

Kopen? best via internet denk ik.

das mijne tamiya 1/16 RC KT Porsche

dscf0623oz.jpg

mijne 1/16 FO KT Henshell in La Gleuze verleden jaar

dscf4491a.jpg
dscf4505a.jpg

Philip.........bedankt..maatje...wist niet het bestaan er van.........:8......nu op zoek om er eentje te kopen...top man...:)

No problem.
Er zijn een half dozijn merken in de handel:
Ze zijn allemaal gelijkaardig .

Dit is die van AFV; tamiya heeft er ook één,

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/...6EM97p-9xxqqGGxHB5cJgD3TCXL-r9Os9_toA1dEaHdxF

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/...persRnbqZ-kIyHD10NOGBfTRkq576r4CRcRkTAvmGb804

Deze is van Trumpeter:

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/...tziK9rRs_pe_1mZmAQMn0m-aPWAuc_dK7KSrk3gKZOxqw

Kopen? best via internet denk ik.
Die eerste twee lijken op een kartelijzer dat ze op een draaibank gebruiken, ziet er mij interessant uit... één dezer toch ook eens op zoek gaan.

Daar moest ik ook onmiddelijk aan denken.
Misschien lukt het er ook wel mee.
Moet wel de breedte eens nakijken daarvoor.
Zo'n fijne kartelijzers bestaan wel, maar die zijn wel diagonaal, niet recht zoals de deze hier.... hoewel... ??? Ik heb het nooit gezien maar het zou kunnen.

Zo'n fijne kartelijzers bestaan wel, maar die zijn wel diagonaal, niet recht zoals de deze hier.... hoewel... ??? Ik heb het nooit gezien maar het zou kunnen.
Ik ben de wielen voor mijn kartelijzer eens gaan nakijken.
Er zitten zoals je zegt Walter 2 diagonale bij maar ook 2 gepunte (Verschillende grootte van de tanden) en ook 3 rechte (fijn, grof, zeer grof).
De wielen zijn 4mm breed.

Schoon dat Zimmerit! ah ja.... heel goeie documentatie dat je hier toont!

Thierry

Ik ben de wielen voor mijn kartelijzer eens gaan nakijken.
Er zitten zoals je zegt Walter 2 diagonale bij maar ook 2 gepunte (Verschillende grootte van de tanden) en ook 3 rechte (fijn, grof, zeer grof).
De wielen zijn 4mm breed.
Wieltjes van 4mm breed??? Interessant seg... waar heb je die gehaald?

vergeet niet mannen dat zimmerit met de hand werd aangebracht ... bekijk de foto is van mijn porsche hierboven, ook met de hand gedaan, geeft veel realistiser effect dan met kartelkammen ... duurt wat langer maar je kan werken hoe je wilt
ik vermeng mn putty met thinner, geeft goeie binding met het plastic ... scheurt niet is één geheel ermee
eerst met spattel aanbrengen goeie halve mm dik , dan met achterkant bot modelbouwmesje 5,5mm schuin indrukken, regelmatig mesje in thinner doppen

bedoel deze : uzm0.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan