Pe is aangekomen en klaargemaakt.
Hij staat klaar voor de primer, na 15 maand in de kast heb ik er moeite mee om er nu ineens verf over te gooien. :-(
De PE spatborden werden over de zimmeriet aangebracht. Menig bouwer laat de zimmeriet hier afwezig maar de foto's liegen niet. Ze is er onder de spatborden wel degelijk. Zimmeriet is overigens dun genoeg om dit perfect onder de spatborden toe te laten.
Ik heb dit wat laattijdig ingezien en heb van de vergetelheid een voordeel gemaakt door niet te pogen volledig de aansluiting te maken met de zimmeriet die al aanwezig was, maar om eerder net op de lijn van de spatborden, sleet te tonen door de aansluiting net niet te gaan maken.
Zodoende heb ik de kans om hier en daar primer door te laten en dit steeds op de juiste lijn van de bovenrand van de spatborden , waar de druk en het schuren op de zimmeriet net het grootst was. Ik ben achteraf blij dat ik het niet zo gelaten heb.
In de spatborden heb ik wat inslaggaten en wat beschadigingen gemaakt. Merk mss nog net de losgetrokken en ver uitstekende vijs op, die ik hoop opvallend te maken bij het schilderen en waar ik hoop wat roestaflopers uit te puren. We zullen zien hoe in hoeverre dat lukt.
De sleepkabels monteren, vooral de 3e en dunste belooft nog een heksetour te worden.
De spatborden zijn van ABER en zijn in metaalgrijze kleur die me veel beter en logischer lijkt dan het messingkleurige dat op hun verpakking staat.
Dit is Pe, uit de kit of grotendeels, na zo een lange bouwtijd of liever rustfase, weet ik het zelf niet meer. Ik heb drie kwartier moeten zoeken achter de decals.