Hoofdsponsor

1/24 Kruising Mad Max/2CV met Alien Bugs. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen probleem hoor Coachke. Momenteel laat ik het motorgedeelte wat rusten om verder te gaan met het chassis.

Om het probleem ontstaan door de montage van dubbele achterwielen (gejat van een trans-am blackbird - ja, ik heb 2 muscle cars opgeofferd voor de geit) op te lossen heb ik een verhoging moeten aanbrengen op het chassis. Ziet er volgens mij bad-ass uit zo met de achterkant verhoogd.

attachment.jpg

Hier een foto zonder carrosserie met de motor.

attachment.jpg

Wel valt het op dat er leegte is boven de achterwielen, effe moeten over nadenken hoe dat mooier te maken. Of zo te laten?

(Het is allemaal dryfit)

Misschien nog vering aanbrengen aan de achterwielen, veren uit een balpen?

Joeng,MrA.;doe wat je moet doen,Mad Max is al 20jaar dood,geen mens die er om maalt of hij technisch 100Procent is of niet !!!!!
follow your guts!!!!!!int vloms......volg je darmen!!!!!!

Je hebt gelijk kassei, ik zal de geit afwerken zoals m'n darmen zeggen hoewel dit voor de puristen niet zo goed zal zijn. Dit is echter een project die me veel heeft bijgeleerd wat dan weer ten goede zal komen aan volgende projecten.
Op deze manier zal de geit afgewerkt worden want nu zijn er geen grote vorderingen meer.

Dat van die veer lijkt me anders geen slecht idee, een dikke veer ertussen zal de wagen er stroerder doen uitzien volgens mij.

Klaar voor de spuitcabine. Het is een nadeel als je er eerst de wielen oplegt maar het kon in dit geval niet anders.

attachment.jpg

De vering zou inderdaad stoerder zijn maar is nog steeds 'in nadenken'.

Het spuiten is goed gelukt. Ik ben gegaan voor roestkleur en dat is redelijk goed gelukt. De onderste laag is gedaan met verf van Tamiya (red brown) en op die natte verf een laag oranje van Golden. Benieuwd als er weer zo'n speciaal effect zal komen.

attachment.jpg

De onderkant

attachment.jpg

Dat komt zeker en vast in orde. Ik zie het helemaal zitten.

Vandaag ook wat vervuiling toegepast op het chassis en de banden.

attachment.jpg

Ja dat ziet er net echt uit ! wel knap die dubbele achterwielen,dat staat stoer vind ik. Grtz. Staf

Dankjewel.
Die dubbele achterwielen zijn een stuk beter dan de enkele van eerst, ziet er inderdaad echt bad-ass uit.

Goe bezig man! :D
Ik kom nog ff terug op die versnellingsbak... je hebt nog een ruimte over tussen motor en zetels zie ik, welnu, ik zou zeggen: plaats daar een soort gesloten bak, koffer/kist o.i.d. wat simuleert dat die versnellingsbak daarin zit.
Op die kist kan je dan nog eventueel wat klein materiaal zoals bvb: lichte wapens ofzo leggen, daarmee is het probleem daarvan ook opgelost en laat de toeschouwer voor de rest maar rustig speculeren! :tongue:

Walesha: dat is een heel goed idee. Er is veel plaats want ik heb er de passagierszetel uitgehaald, op die plaats wilde ik de bediening van de wapens met eventueel een laptop of zo plaatsen. Dat kan een grote bak worden waar dan ook die versnellingsbak in zit. Vanavond zal ik dat eens bekijken en scratchen.
Kitbashing en scratchen is leuker dat OOB!!! Voor herhaling vatbaar.

Laatst bewerkt:
Idd, OOB is niet zo leuk nee, sinds de late jaren '70 heb ik zelden nog een model OOB gebouwd... aanpassen, veranderen, conversies, al dan niet gefantaseerd vind ik ook veel leuker.

Vandaag wat geprutst aan het interieur. Op de plaats van de passagierszetel een grote bak gemonteerd, die bak bevat zogenaamd allerlei snufjes en ook de mechanismen voor de wapens. Het kleine bakje er bovenop is dan de bediening van de wapens en andere snufjes in de wagen. Het is een touchscreen computer geworden die een zwart scherm zal krijgen want de wagen zal aan de kant van de weg staan waardoor de computer uit is.
Tussen de motor en de zetel is er ook een afdekplaat gemaakt, deels hitteschild en deels vermomming voor de beruchte versnellingsbak.

attachment.jpg

Het staat iedereen vrij om zijn/haar mening te geven op de vorderingen van m'n kitbashing.

Straf bezig, Alain, heel straf.
Ikzelf ben ook helemaal geen kenner van automechanica. Ik vind dan ook dat je gewoon je zin moet doen. Als je die geit voldoende b*llen geeft, kijkt toch niemand meer naar de positie van de versnellingsbak. Maak gebruik van de voordelen die de fantasie-wereld je geeft!

Grtz,
Joost

hey alain

goed gevonden die tunnel en die plaat.

zo maak je het jezelf een stuk makkelijker zonder in te boeten op de realiteit van je stuk.

goed bezig ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan