Aan iedereen die dit topic nu al zo lang, met zo veel updates en zo gigantisch veel tekst (meer dan 100 bladzijden A4, zonder plaatjes en zonder de reacties op reacties... ik sla elke update op voor het geval het forum eens crasht of zo) en met zo veel minimale vooruitgang elke keer, blijft volgen: hartelijk dank. Jullie aandacht waardeer ik enorm en de reacties zijn stuk voor stuk waardevol. Hoe jullie de traagheid van dit topic kunnen volhouden is mij een raadsel, maar ik vind het echt heel prettig dat jullie mij door deze bouw heen duwen!
Wow enorm , zo lijkt het net op een elektriciteit groep
Machtig knap
Ha daar zeg je wat, inderdaad heeft het daar wel iets van weg zo
Wonderfull...motor is bijna niet meer te onderscheiden van eerder geposte referentiefoto..!! ;-)...!!!
Merci, maar om daarbij in de buurt te komen moet er toch nog wel het een en ander gebeuren vind ik..
prachtig roy, mag je trots op zijn de motor.
Nog niet, maar dat gaat vast nog komen.
Prachtig die foto's , before ...and after
Ja ik ben nogal een nostalgisch persoon, zelfs op micro-tijdslijnniveau
Ik moet toegeven dat dit toch veel meer tijd kost dan ik tevoren dacht. Maar het chassis zal relatief veel sneller gaan omdat dat allemaal in één hoofdkleur zal worden geschilderd.
Zalig en wij zijn hier bevoorrecht om deze verweer en bouwkunst te kunnen volgen,bedankt Roy jou topic motiveert mij om steeds de lat weer iets hoger te leggen...
Ik ben in elk geval erg blij dat ik jouw, Swa's, en jouw, Danny's, motivatie weet te vergroten. Dat is erg fijn om te lezen!
Prachtige vorderingen Roy, ik doe het je (voorlopig toch nog niet) na maar ik blijf er mijn twijfels over hebben of je deze motor nu toch niet wat te aan het verweren bent in vergelijking met wat je uiteindelijke truck toch zal worden. (Hoop dat ik toch mijn twijfel hieromtrent mag uiten).
Nogmaals, het is prachtig gedaan, maar ik zie zo een verweerde motor niet in een goed onderhouden truck zitten. Het zal waarschijnlijk aan mij liggen maar ja, zo ben ik dan weer hé.
Je hebt gelijk, en daarom ga ik de verwering op bepaalde onderdelen ongedaan maken. Ik denk daarbij aan de zijkanten van de radiateur, die worden gewoon zwart, en dat ding rechtsonder waar het roestig maken niet verliep zoals ik het had gewenst. Ik denk dat ik die, voor de variatie, helemaal ongeroest laat.
Wat ik al vanaf het begin van plan was en wat ik naast het bovenstaande zal uitvoeren, is een deel van de felheid van de zout- of 'haarspray'- verwering ongedaan maken tijdens de weatheringfase. Dat kan op een motorblok vrij eenvoudig door middel van bijvoorbeeld pigmenten. De roest verdwijnt en olie-aanslag verschijnt. Ook de zoutmethode zal een stuk worden geneutraliseerd door middel van filters en olieverf. Het uiteindelijke uiterlijk van het blok zal, hoewel er nog minstens 10 verweringsmethoden op zullen worden uitgeoefend, er waarschijnlijk niet verweerder uit gaan zien dan nu, eerder minder of anders.
Overigens heb ik op foto's wel flink verweerde blokken gezien in vrachtwagens uit de jaren '50 en '60, dat is niet goed te vergelijken met wat er tegenwoordig in zo'n vrachtwagen ligt (zoals Marc al ergens opmerkte). Maar zoals je zelf al aangeeft, hoeft het niet overdreven verweerd te worden. Het moet eruit komen zien alsof het jarenlang intensief gebruikt is.
En ja, natuurlijk mag je je twijfel uiten (graag zelfs want dat zet me aan het denken!), als ik ergens een goeie andere gedachte over denk te hebben schrijf ik die wel op, maar hier heb je gewoon echt gelijk.
Dank je wel!