Hoofdsponsor

1/72 KURSK submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Je hebt een goed punt Ron. Dan moeten we daar idd op wachten.

Verder ziet het er weer goed uit.

Ook nu wel even een klein kritiekje. Jou ingewerkt systeem voor de roervlakken. Dat is echt mooi. Ik zou zelf het gat groter maken, dan dit opvullen met wat balsa. Dan heb je een basis voor de afwerking. Dit balsa kun je dan gelijk schuren met de romp en is de overgang toch wat soepeler om maar zo uit te drukken. Dan heb je ook minder kans op vervorming of zelfs scheurtjes in de toekomst.

Misschien heb je er iets aan.

Inderdaad,Rik,moet ik het nog vloeiend gaan afwerken.
Ik wil dat gaan doen met kunststof lijsten.Dat is meteen mooi glad afgewerkt.

Ron.

Nog een kleine aanvulling.

De beide voorste duikroeren zijn nu definitief geplaatst.Gemonteerd in de romp met montagekit.

Bakboordzijde.

1_P4100001_goed.jpg

Stuurboordzijde.

1_P4100002_goed.jpg

Vooraanzicht.

1_P4100003_goed.jpg

1_P4100007_goed.jpg

1_P4100008_goed.jpg

1_P4100010_goed.jpg

Als dit goed is uitgehard,ga ik het mooi afwerken met paneeltjes,zoals bij het origineel.

Wordt vervolgd.

Ron.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het potlood is opeens een stuk meer sub geworden , geweldig mooi
om te zien en te lezen.

Henny

He, he, he, h

Ron, eerst bouwde je sigaren. :ohmy:

Nu bouw je potloden met flapoortjes. :unsure::unsure: Waar gaat het mis. :P:P

Nee hoor geintje...... Zet er toch goed uit. En volgens mij helemaal correct in het midden uitgelijnd zoals het hoort. Kan niets vinden. Doe zo lekker verder. ;)

He, he, he, h

Ron, eerst bouwde je sigaren. :ohmy:

Nu bouw je potloden met flapoortjes. :unsure::unsure: Waar gaat het mis. :P:P

Nee hoor geintje...... Zet er toch goed uit. En volgens mij helemaal correct in het midden uitgelijnd zoals het hoort. Kan niets vinden. Doe zo lekker verder. ;)

rofl... potloden met flaporen, hahaha, da's echt nen goeie. :laugh:

Neen echt wel mooi hoor, Ron. Ik heb op de zolder nog ergens een plan liggen van een Typhoon... maar die is heden ten dage zo goed als onbruikbaar, wegens daterend uit de periode pre-glasnost... dus wat de staart betreft helemaal fout.

Dan ik zou mij graag aanbevolen houden voor de plannen van de Typhoon.Al zijn deze verouderd,blijft voor mij altijd bruikbaar.Misschien kun je ze een keer voor mij inscannen?.

De beide bays voor de voorste duikroeren zijn nu geheel klaar in de ruwbouw.Foto`s zeggen meer als tekst....

1_P4110003_goed.jpg

In deze bay aan de onderkant is er een kunststof lijstje gemonteerd en zwart geverfd.

1_P4110004_goed.jpg

Het afdekplaatje.

1_P4110005_goed.jpg

Omdat de romp rond/ovaal is,moest ik het afdekplaatje ook vormen.Dat heb ik met de aansteker gedaan op de groen omcirkelde gedeeltes.

1_P4110006_goed.jpg

Gemonteerd met kontaktlijm,zit het meteen goed vast.

1_P4110007_goed.jpg

1_P4110008_goed.jpg

1_P4110009_goed.jpg

1_P4110010_goed.jpg

Goed te zien is het zwart geverfd lijstje aan de binnenkant.

1_P4110011_goed.jpg

1_P4110012_goed.jpg

1_P4110013_goed.jpg

1_P4110016_goed.jpg

1_P4110017_goed.jpg

1_P4110018_goed.jpg

1_P4110019_goed.jpg

1_P4110020_goed.jpg

Wordt vervolgd.

Ron.

ron,
het is telkens voor mij zeer leer zaam ,hou je de bouw aanpakt.
daarom dank om dit met ons te willen delen.
het word zeer zeker een machtige duikboot
groetjes,ronny

ron,
het is telkens voor mij zeer leer zaam ,hou je de bouw aanpakt.
daarom dank om dit met ons te willen delen.
het word zeer zeker een machtige duikboot
groetjes,ronny

Ronny,ik ben al blij als ik weet dat het wordt gewaardeerd,en zeker nog meer als ik weet dat er ook andere modelbouwers iets aan hebben.

Ron.

Dat afdekplaatje heb je mooi gemaakt. Is dat bij de echte ook zo?

En is het de bedoeling dat je dat blijft zien straks, bijvoorbeeld in de vorm van een lasnaad of iets dergelijks.

Dat ziet er inderdaad erg mooi uit.
Rik, ik denk niet dat er lasnaden te zien zullen zijn op deze sub.
Ron, wat het inscannen betreft van die Typhoon plannen, ik vrees dat mijn scannertje bij lange na niet groot genoeg is om die job te doen hoor, maar misschien vinden we daar wel een andere oplossing voor dan.

Ron, wat het inscannen betreft van die Typhoon plannen, ik vrees dat mijn scannertje bij lange na niet groot genoeg is om die job te doen hoor, maar misschien vinden we daar wel een andere oplossing voor dan.

Een mogelijkheid is,om de tekening(en)op te delen in bijvoorbeeld A4`tjes.
Dan trek je met een potlood allemaal vierkantjes op het plan,en scan je steeds een vierkant in.Dit heb ik ook gedaan met de tekening van de KURSK.

Toegegegeven,het vergt enig werk.Ik kan dit niet van je verlangen.Maar misschien heb je ooit eens er tijd voor.Desnoods in gedeeltes.Zou het helemaal niet lukken is het ook niet erg hoor.

Als het niet gaat,gaat het niet^^.
Maar ik vind het wel fijn dat je de mogelijkheid hebt overwogen,daar gaat het om...teamgeest.

Ron.

Dat afdekplaatje heb je mooi gemaakt. Is dat bij de echte ook zo?

En is het de bedoeling dat je dat blijft zien straks, bijvoorbeeld in de vorm van een lasnaad of iets dergelijks.

Ja,het origineel heeft er ook die verkleding rondom zitten.
De "tegels"gaan er later overheen,zodat het allemaal met elkaar "versmelt"zeg maar.
Daarom moet ik nu nog enig fijn werk eraan verzetten om dit later mogelijk te maken.

Zoals de randejs iets meer afschuinen bijv.Gelukkig niet veel.
Ik durfde dit niet eerder te doen,omdat ik niet precies wist of alles wel goed zou komen op de juiste plaats.

Maar het is gelukkig niet moeilijk en een klein klusje maar.

Ron.

Hey Ron,

Werkelijk schitterend hoe ge die duikroeren, bedacht, gebouwd en gemonteerd hebt ApplausApplausApplaus

Helaas kan ik niks zinnigs toevoegen, ik kan alleen maar zeggen dat het prachtig is wat ge allemaal laat zien.

Groeten, Pascal

Hoi Ron,

het ziet er netjes afgewerkt uit hoe je die duikroeren hebt in werkt!!!ApplausApplausApplaus

Dank jullie wel voor de lovende woorden.

En zo is er weer een volgend onderdeel aangebroken.De montage van het verticale sonar vlak.
Het gaat nu een beetje in tempo omdat ik deze delen al eerder had gemaakt,een soort "prefab".

Dit grote deel heb ik erin gemonteerd met montagekit.

1_P4120001_goed.jpg

Het geeft een massieve indruk weer als je dit in het echt ziet.De foto laat slechts een deel zien van hoe het overkomt.

1_P4120002_goed.jpg

1_P4120003_goed.jpg

1_P4120004_goed.jpg

Hier kwam ik op de foto erachter dat er een schroef weg is:@...

1_P4120005_goed.jpg

Ergens in de verte is het sonarvlak te zien :laugh:

1_P4120006_goed.jpg

Het groen omcirkelde gedeelte is bestemd voor het achterste luik.

1_P4120007_goed.jpg

De sonar,gemaakt van een speelgoed fohn:8

1_P4120008_goed.jpg

1_P4120009_goed.jpg

Na het drogen wordt alles mooi egaal gemaakt met de romp overgang.

Vrolijk pasen allemaal...

Ron.

Terug
Bovenaan