Dank jullie wel,jongens...wie weet waar het ooit van pas bij kan gaan komen.
En dan nog een update erachteraan.Ik zal minder tekst en meer foto`s plaatsen gaan.Gezien de reacties lijkt mij dat een juiste weg hierin.
De 4 stabilisator vinnen in het onderschip zijn geplaatst.Deze dienen om de waterstroom te geleiden,waardoor de romp minder "zwengelt"onder water door de grote verplaatsing van haar.We moeten niet vergeten dat de OSCAR II klasse de op een na grootste duikboten ter wereld zijn.
De vinnen zijn gemaakt van balsaplex.
Ze liggen vrij diep onder de romp.Het was erg moeilijk om de juiste plaats te bepalen.Maar zo zitten ze wel op hun juiste plaats.
Omdat de romp wordt betegeld,is het hier niet nodig om erlangs plamuur aan te brengen.De pasvorm in de romp heb ik daarom ook express extra strak gemaakt.
Het achterste toegangsluik zit "aangegoten"aan het sonarvlak.Ik heb dit hier reeds in ruwbouw aangebracht.Later komen er nog wat details op.
Omdat de stabilisator vinnen ook mooi recht en ook ieder op dezelfde plaats behoren te zitten in de romp,was het nodig om er een touwtje bij te gaan gebruiken.
Immers met een liniaal kun je geen ovale rompvorm volgen om af te tekenen.Een touwtje volgt deze vorm prima.
En zo kon ik precies aftekenen waar de vinnen aan de andere zijde moesten komen.
Van onder de romp gezien,zitten nu alle vier de stabilo`s erin,definitief.
Nog enkele plaatjes ervan...
Een ietwat gele foto..
Ron...........