De eerste foto`s van de constructie voor de Conning Tower.
De basis is als eerste aan de beurt hierbij.
Ik kon hiervoor kiezen om de tower en het reddingsluik(inmiddels al bewezen)ieder apart te gaan construeren en later samen te voegen.
Nadeel hiervan is weer dat je dan een naad krijgt tussen beide delen in de overgang.Verder moet je dan ook ieder deel goed gaan uitlijnen op elkaar in het horizontale vlak.
Om nu al deze moeilijkheden te vermijden heb ik ervoor gekozen om dit als een deel te maken.Derhalve krijg je dan een grote bodemplaat i.p.v.twee.
In de bovenste foto zien we dan aan de linkerkant de basis voor de Tower en aan de rechter zijde de basis voor het reddingsluik.
Onder deze,uit twee luiken bestaande,platen zou volgens de geruchten een reddingsvaartuig zich bevinden om bij nood de gehele bemanning te herbergen.Deze luiken zouden vanuit het reddingsvaartuig te openen zijn,ook bij een totale stroomuitval.Inmiddels heb ik op diverse fora en info sites mogen lezen dat er zich inderdaad een reddingsvaartuig onder zou bevinden.
Natuurlijk rijst de vraag of ook wel degelijk de gehele bemanning van ca.112 manschappen plaats zouden kunnen nemen in dit vaartuig......
Maar dat is een onderwerp op zich...
In ieder geval zien we verder in de foto dat ik er twee groene lijnen bij heb getekend.Dat is een correctie mijnerzijds.Tijdens het testen van de passing bleek dat ik hier de breedte verkeerd had ingeschat.
Ik denk dat het duidelijk is,dat dit te breed is.De goede afmeting is binnen het groene kader.Dat heb ik inmiddels al aangepast erin.
In de onderste foto is de overgang te zien,welke ik hier als een geheel heb gemaakt.Daarbij moest ik wel de schuine randen van het reddingsluik erin schuin schuren.Gelukkig is dat niet zo moeilijk.
En als laatste een eerste ruwe foto van hoe het er ongeveer komt uit te zien.
De groene lijnen geven hier ook aan,hoe het moet komen.Ook dit bovenste gedeelte is later smaller gemaakt.En het moet nog smaller worden,want de Tower loopt schuin toe naar boven.Maar ik heb het hier extra groter gemaakt.Beter teveel als te weinig.
De nu volgende stap is het vast monteren van de basisplaat op de romp.
Hierdoor gaat de romp nu definitief haar gladde en ovale vorm in het voorschip verliezen.
Ron.