Hoofdsponsor

1/72 KURSK submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Vandaag is de Tower gereed gekomen betreffende de tegels.Dus de Tower is nu helemaal voorzien van tegels.Veel werk,maar wel leuk om te doen.

Ook heb ik de Tower nu reeds in de primer gespoten.
Mag nu lekker drogen tot morgen.

Ron.

De eerste foto`s van de betegelde tower.

En er is weer een geluk bij een ongeluk.Op de voorzijde van de tower(boven de raampjes)zitten enkele rimpels in de tegels.Dat is zo gekomen om dat er daar een vervelende hoek inzit.

En met de U82 nog in mijn achterhoofd heb ik ze er extra in latenzitten.Later zal dat(na de spuitsessie)er een indruk aan geven dat het in een ietwat slechte staat verkeerd,net als bij het origineel.

1_P5170002_goed.jpg

1_P5170003_goed.jpg

1_P5170004_goed.jpg

In het aan de linkerkant groen omcirkeld gebied kon ik geen tegel aanbrengen.Omdat daar een klein vlak zit en ook nog eens in een kleine hoek.Daar bleef geen enkel stukje goed zitten.Dus heb ik er een extra laagje vernis op aangebracht.Later na de spuitsessie zal dat daardoor verdwenen zijn,en lijken op een stukje tegel.

1_P5170008_goed.jpg

1_P5170012_goed.jpg

Doordat ik de tegels heb aangebracht met een beetje speling,blijven de naadjes beter zichtbaar na het spuitwerk.

1_P5170010_goed.jpg

Ron.

Ja, Ron, dat begint al echt op een tower te gelijken.
De vooraatste foto geeft een goede indruk weer van de afmetingen.

jamy,jamy
ron, het is telkens een waar genot om uw vorderingen aan de sup te zien.
en dat de betegeling aan de voorkant van de tower een beetje rimpeld boven de raampjes,vind ik juist geweldig.
het is dan net of ze geeft door het slechte weer verschillende zware golven op haar tuut gekregen waar door er hier en daar deuken ontstaan in de tower.
ik volg alvast uw werk met veel plezier
groetjes,ronny

Ziet er weer prachtig uit ^^ Heel indrukwekkend die toren, en de tegels maken er net een 1/1 sub van.

Groeten, Pascal

Da's weer een schitterend stukje werk Ron. Heel goed dat je die kleine oneffenheden bewust laat zitten omdat het origineel ook niet perfect is. Heel realistisch.

groeten, Rinie

Hoi Ron,

het ziet prachtig uit, je gaat er als een speer vooruit.
Ik bekijk elke keer je verslag met volle teugen.

Ron, ik ben alleen wel heel erg benieuwd naar jou werk als het een paar jaar staan. Zouden die plakkers dan niet loslaten. De lijm hiervan is meestal niet de beste.

Ik denk dat je hier zeker over hebt nagedacht. Maar hoe schat jij dit in. En wat heb je dan gedaan om dit eventueel te verbeteren

Ja, Ron, dat begint al echt op een tower te gelijken.
De vooraatste foto geeft een goede indruk weer van de afmetingen.

Ja,ze is een flinke dame,en nu ze zwart is hopelijk geen zwarte weduwe :P.

jamy,jamy
ron, het is telkens een waar genot om uw vorderingen aan de sup te zien.
en dat de betegeling aan de voorkant van de tower een beetje rimpeld boven de raampjes,vind ik juist geweldig.
het is dan net of ze geeft door het slechte weer verschillende zware golven op haar tuut gekregen waar door er hier en daar deuken ontstaan in de tower.
ik volg alvast uw werk met veel plezier
groetjes,ronny

Ik heb dit,ook per ongeluk,bij de U82 zo zitten.Alleen had ik daar aluminium folie gebruikt.Doch daar waren er ook rimpels e.d. in.Na het spuitwerk zag het er zeer realistisch uit.Dit nu dus dan ook maar de KURSK.

Ziet er weer prachtig uit ^^ Heel indrukwekkend die toren, en de tegels maken er net een 1/1 sub van.

Groeten, Pascal

Eenmaal gespoten blijkt dat de naden er gewoon lekker zichtbaar in blijven.Daar ben ik blij mee,het was een gok.

Da's weer een schitterend stukje werk Ron. Heel goed dat je die kleine oneffenheden bewust laat zitten omdat het origineel ook niet perfect is. Heel realistisch.

groeten, Rinie

Ja,alleen krijg ik er niet zoveel schade in als bij het prigineel.De tegels gevebn dit bijna niet weer in tegenstelling tot de aluminium folie.Deze wilde ik nu niet meer gebruiken.Ieder project moet een stapje verder:P.

Hoi Ron,

het ziet prachtig uit, je gaat er als een speer vooruit.
Ik bekijk elke keer je verslag met volle teugen.

Dank je wel^^.

Ron, ik ben alleen wel heel erg benieuwd naar jou werk als het een paar jaar staan. Zouden die plakkers dan niet loslaten. De lijm hiervan is meestal niet de beste.

Ik denk dat je hier zeker over hebt nagedacht. Maar hoe schat jij dit in. En wat heb je dan gedaan om dit eventueel te verbeteren

Ja,Rik,ik was en/of ben er op voorbereid.Ik vermoed ook dat de lijm niet eeuwig uit zichzelf blijft houden.Alhoewel ik wel heb gemerkt dat als ik een tegel eraf trek,welke ik pas erop heb aangebracht,dan blijft het onderste stuk zitten(de lijmzijde)dat moet ik er dan afkrabben.Dus de lijmkracht is bets wel goed.

Maar op lastige en/of ronde plaatsen breng ik er extra kontaktlijm eerst onder aan.Daar lijm ik dan de tegel op.En er komt een primer en een laklaag overheen en een laag parketplus.

Ron.

De Tower,nu ze zwart is gespoten.

Ook is ze hier geseald met parketplus.
De mensen die dit lezen en wel eens hebben gewerkt of regelmatig werken met parketplus,weten dat het een weekje duurt vooral het volledig is uitgehard,hierbij droogt het dan volledig zijdemat op.NU zijn op sommige plaatsen wat nat/droge plekjes te zien.Het is wel droog,maar nog niet helemaal uitgehard.

1_P5180002_goed.jpg

Kijk,dit gaf mij althans meteen een goede indruk.

1_P5180003_goed.jpg

Let op de droge/natte plekjes in en rondom de naden.

1_P5180004_goed.jpg

Als je hierover met je vinger wrijft,geeft het niet af of plakt het niet.Maar het is nog niet volledig uitgehard.

1_P5180007_goed.jpg

1_P5180008_goed.jpg

En dan meteen door met de volgende klus....

1_P5180010_goed.jpg

Ik heb eerst hier raamlijsten aangebracht van tie rip materiaal.MIjn handelsmerk( :laugh: ),althans om het te gebruiken voor modelbouw doeleinden....

Doch dit werd te dik in verhouding.Daarom heb ik besloten om het er op te verven,een uitdaging.Lijkt me leuk om te doen.

Als je goed kijkt,zie je nog waar de lijm heeft gezeten.

Wordt vervolgd..

Ron.

Dank je wel,Dirk.

En zo komt de tijd dat Rik aan slag moet gaan steeds dichterbij.
Eind deze week ga ik naar de plaatselijke modelbouw winkel om te kijken of hij figuurtjes verkoopt naar mijn gading.

En dan hoop ik dat Rik over enige tijd de figuurtjes voor mij mooi gaat schilderen.Dat is iets waar ik niet zo goed in ben,Rik daarin tegen is daar wel goed in.

Ron.

De raamlijsten zijn voorzien van een likje verf,en ik heb de eerste stap gemaakt met het logo.Het logo ga ik proberen om zelf te maken met verf,omdat er op deze schaal toch geen decal van bestaat.is tenminste weer een goede leerschool en een uitdaging.

Maar eerst de foto`s.

1_P5190003_goed.jpg

Het witte vlak is de basis voor het logo.Hierin komt bij de volgende stap een rood vlak in,waarbij de witte ondergrond ervoor gaat zorgen dat het in een keer goed dekt.Op een zwarte ondergrond wordt het niets anders.Verder heb ik zo ook meteen mooie witte randjes erin.Twee vliegen in een klap.

1_P5190002_goed.jpg

1_P5190004_goed.jpg

1_P5190005_goed.jpg

1_P5190006_goed.jpg

1_P5190007_goed.jpg

1_P5190008_goed.jpg

1_P5190010_goed.jpg

Beetje bewogen,maar er is toch te zien dat de raampjes blinken:)

1_P5190012_goed.jpg

Ron.

Ondanks de stilte(rustige zee hier:$)niet vergeten...

Om vanavond te kijken om 22.00 uur naar de zender NGC.Daar wordt mijn opvolg project(na de KURSK)ontmanteld.

Ron.

dat is stilte voor de storm ron :laugh:

ik ga zeker kijken en dan weet ik mischien ook iets meer over de kursk.

ik vind de tegels wel goed gelukt maar de raampjes had ik mischien anders gedaan . dit is zeker een kwestie van smaak en een foto is ook niet zoals je het int echt ziet :nowink: tog heb ik het volste vertrouwen dat het goed is . want de ron kennede maakt geen half werk ;) .

blijf je zeker volgen ron maar van duikboten heb ik geen kaas gegeten.
maar dat gaat zeker veranderen als ik dit draadje blijf volgen ^^

Met de KURSK komt het allemaal wel goed.

Vanavond komt er een docu over de Typhoon,dat is een ander type duikboot als de OSCAR II klasse,waarvan de KURSK er een van was.De Typhoon is de grootste duikboot ter wereld.Dat is mijn opvolg project,en waarschijnlijk ook meteen de (voorlopig)laatste duikboot uit mijn hand.

Bedankt in ieder geval voor je leuke bericht.

Ron.

Hey Ron,

Dat ziet er weer eens prachtig uit zeg.
Die tower ziet er nu hij geverfd is wel indrukwekkend uit.
Kortom: klassewerk!

Ik ben nu al benieuwd naar de verdere afwerking van het logo.

Droop

Terug
Bovenaan