Nu het einde van dit project alweer in de verste verte in het zicht begint te komen,worden de klussen aan de KURSK steeds weiniger.
Constructief gezien zijn er nog maar twee klussen te doen,de montage van de Tower en de constructie van de twee 7 blads schroeven.En het maken van de standaard.
Maar gelukkig is er nog wel wat te weatheren.
En daar begin ik dus nu mee...
Het eerste weatherings onderdeel zijn de ventielgaten/openingen.
Deze als eerste,omdat ik het overzicht goed wil behouden,eenmaal de zouten aangebracht,wordt het structueel lastiger om te weatheren.
Ik zal proberen om het weatheren van een ventielgat te laten zien,hopelijk hebben jullie er iets aan.
Nu zitten er best wel wat meer ventielgaten in de romp,deze plaats ik dan later bij de overzichtsfoto`s.
We zoeken het eerste slachtoffer uit...
Belangrijk is,dat je in alle rust kunt weatheren.Daarom een gemakkelijke stoel erbij,en zorg dat je er goed bij kunt.
Rechts het "verse"roestpotje en links een potje met wasbenzine erin.
Waarom "verse"roest?..nu omdat ze wordt afgebeeld als zijnde in het droogdok.En dan slaat de zuurstof al snel toe op de metalen onderdelen.En gezien de ventielgaten altijd nog wel wat water spuwen blijven blijft deze omgeving redelijk lang vochtig...
Oh ja...ook belangrijk...een schoon stukje keukenrol om eventuele lopers snel te stelpen.
Ik gebruik hierbij drie verschillende soorten kwastes.Een stok kwastje(erg dun),een medium kwast en een plat maar breed kwastje met stugge haren.Deze laatste is voor het drybrushen erg geschikt.
Het stok kwastje dopen we in de zelf gemixte roestkleur,en tippen een druppel in de opening,boven de klep.
En zo zien we weer een trucje van mij,de aanspuiting schuren we normaal weg bij onze modellen.Doch nu laat ik deze zitten,want nu stellen ze heel erg mooi de in en uitlaatklep voor.Deze klep gaat naar buiten(conische vorm)om water in of uit te laten...heel veel geluk heb ik hiermee gehad,want dit is een perfecte voorstelling van de klep erin.
En tippen ook langs de randjes..
En dit was deel 1 van het weatheren van de ventielgaten...
Wordt vervolgd......
Ron.
Constructief gezien zijn er nog maar twee klussen te doen,de montage van de Tower en de constructie van de twee 7 blads schroeven.En het maken van de standaard.
Maar gelukkig is er nog wel wat te weatheren.
En daar begin ik dus nu mee...
Het eerste weatherings onderdeel zijn de ventielgaten/openingen.
Deze als eerste,omdat ik het overzicht goed wil behouden,eenmaal de zouten aangebracht,wordt het structueel lastiger om te weatheren.
Ik zal proberen om het weatheren van een ventielgat te laten zien,hopelijk hebben jullie er iets aan.
Nu zitten er best wel wat meer ventielgaten in de romp,deze plaats ik dan later bij de overzichtsfoto`s.
We zoeken het eerste slachtoffer uit...
Belangrijk is,dat je in alle rust kunt weatheren.Daarom een gemakkelijke stoel erbij,en zorg dat je er goed bij kunt.
Rechts het "verse"roestpotje en links een potje met wasbenzine erin.
Waarom "verse"roest?..nu omdat ze wordt afgebeeld als zijnde in het droogdok.En dan slaat de zuurstof al snel toe op de metalen onderdelen.En gezien de ventielgaten altijd nog wel wat water spuwen blijven blijft deze omgeving redelijk lang vochtig...
Oh ja...ook belangrijk...een schoon stukje keukenrol om eventuele lopers snel te stelpen.
Ik gebruik hierbij drie verschillende soorten kwastes.Een stok kwastje(erg dun),een medium kwast en een plat maar breed kwastje met stugge haren.Deze laatste is voor het drybrushen erg geschikt.
Het stok kwastje dopen we in de zelf gemixte roestkleur,en tippen een druppel in de opening,boven de klep.
En zo zien we weer een trucje van mij,de aanspuiting schuren we normaal weg bij onze modellen.Doch nu laat ik deze zitten,want nu stellen ze heel erg mooi de in en uitlaatklep voor.Deze klep gaat naar buiten(conische vorm)om water in of uit te laten...heel veel geluk heb ik hiermee gehad,want dit is een perfecte voorstelling van de klep erin.
En tippen ook langs de randjes..
En dit was deel 1 van het weatheren van de ventielgaten...
Wordt vervolgd......
Ron.
Laatst bewerkt: