En de eerste zet in de weathering is gezet.
De eerste stap is het aanbrengen van de witte waas door de zouten van de zee.
Daarbij wordt dan ook meteen de romp mat.
Dit is de bedoeling ervan.
We zien aan de rechterzijde de reeds van een wit filter voorziene romp.Aan de linkerzijde is de romp nog niet voorzien ervan.Het verschil is goed te zien.Nu noem ik dit wel een wit filter,maar de kenner ziet meteen dat het ook weer eigenlijk een combinatie is van een filter en een wash.
Bij een filter breng je een zeer sterk verdunde kleurlaag aan,meer niet.Bij een wash laat je de verf het werk doen,en laat je het zich lekker in en om de onderdelen vormen door het aan te tikken met je kwast waarop een verfdip zit,die ook in een verdunner is gedoopt.De verf loopt hierdoor lekker uit.
En ik ben eigenlijk allebei hier aan het doen.
Het filter...sterk verdunde witte verf.
Lekker kliederen ermee(je moet het durven).En hier houd dan ook meteen de vergelijking met een filter op.Ik breng het allemaal wild erop aan,terwijl je een filter er beheerst en strak op aan brengt.
Daarna kwast ik dit lekker breed uit,zodat alle naden ermee gevuld worden in deze oppervlakte.
e moet wel snel werken,want de verdunner droogt super snel op bij dit soort grote oppervlaktes en dan moet je weer opnieuw de sterk verdunde verf erop aanbrengen.Daarna heb ik een stukje keukenpapier genomen en deze oppervlakte lichtjes gedroogt.Hiermee wrijf je de oppervlakte verf weg,maar blijft het toch mooi mat en gebleekt achter.Bijkomend voordeel is,dat de naden ook mooi wit worden zo.Althans zodat je ze goed kunt gaan zien.
De onderkant van de romp hier in de bewerking.
Het achterschip.
Het dek in bewerking.
Het verschil is duidelijk te zien.
En als het dan gedroogd is,ziet de boeg er al zo uit.
De eerste stap is gezet..
Nu gaan we eerst de alg aanbrengen langs de waterlijn.
Ron.