Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
M'n beste naamgenoot,Ben stilletjes aan begonnen met de voorbereiding van de koperen plaatjes.
Gaat nog een werk van lange adem zijn.
Een 1100 stuks
De tekening op de platen is op schaal 1:48 maar de platen zijn iets groter om de tekening duidelijk te laten zien.
Ik heb hetzelfde gekocht als U en op de verpakking staat nochtans dat men uhu kraft moest gebruiken.maak ook zeker dat de lijm het koper niet aanvreet want dat had ik ook toen ik UHU Kraft gebruikte
VERWERKING
Bewerking ondergrond: De te lijmen delen moeten droog, vet- en stofvrij zijn.
Gereedschap: Speciale Bison Lijmkam of m.b.v. een fijngetande spatel. Gereedschap reinigen
met Bison Ontvetter.
Aanbrengmethode: Beide delen gelijkmatig en geheel insmeren m.b.v. de speciale BisonLijmkam of met een fijngetande spatel. De spatel rechtop houden. Hierdoor wordt de juiste
hoeveelheid lijm opgebracht. Bij voorkeur het ene oppervlak van links naar rechts en het andere
vlak van boven naar onder insmeren
Verwerkingstemperatuur: Niet verwerken beneden +10°C.
Droogtijd: 10-25 minuten.
Verbruik: 1 liter per 2-21/2 m2 (tweezijdig ingestreken).
GEBRUIKSAANWIJZING
Lijm aanbrengen. Tenminste 10 minuten, maar beslist niet langer dan 25 minuten laten drogen.
Als de lijmlaag droog aanvoelt, wanneer men er met de vinger opdrukt, de materialen op de juiste
plaats brengen. Daarna bevestigen door over het gehele oppervlak stevig aan te kloppen of te
persen. Bij het lijmen van kleine oppervlakken bezit Bison Tix een zekere 'verschuivingsmogelijkheid';
de ingesmeerde delen kunnen, indien zeer voorzichtig op elkaar gelegd, nog enigszins
t.o.v. elkaar worden verschoven. Daarna bevestigen door stevig aan te kloppen. De te lijmen
delen moeten goed op elkaar sluiten. Hobbels en holten maken het hechtingsvlak kleiner.
Luchtblazen kunnen worden vermeden door bij het bevestigen het materiaal a.h.w. af te rollen.
Tijdens het drogen de met Bison Tix ingesmeerde materialen niet op de tocht zetten of in een
ruimte waar waterdamp of stof aanwezig is. De temperatuur van de lijm en het materiaal dienen
hoger te zijn dan die van de werkruimte (18° - 20°C). Dit om condensvorming, met risico op een
mislukte verlijming, te voorkomen. Relatieve luchtvochtigheid bij voorkeur niet hoger dan 65%.
PRODUCTOMSCHRIJVING
Tixotrope contactlijm op basis van
polychloropreenrubber, kunstharsen en
oplosmiddelen.
EIGENSCHAPPEN
Verdunbaarheid: mag beslist niet verdund
worden. Niet roeren.
Temperatuurbestendigheid: ca. 70°C.
Hoedanigheid: tixotroop
Chemicaliënbestendigheid: bestand tegen
olie, basen en zuren.
TECHNISCHE GEGEVENS
Basisgrondstof : polychloropreenrubber.
Kleur : geel.
Vast stofgehalte : 20%.
Dichtheid : 895 kg/m3.
Viscositeit : tixotroop.
Vlampunt : K1 (<21°C).
VEILIGHEIDSAANBEVELINGEN
Symbool = F Xi
R 11 = Licht ontvlambaar.
R 38 = Irriterend voor de huid.
R 67 = Dampen kunnen slaperigheid en
duizeligheid veroorzaken.
S 2 = Buiten bereik van kinderen bewaren.
S 9 = Op een goed geventileerde plaats
bewaren.
S 16 = Verwijderd houden van
ontstekingsbronnen - Niet roken.
S 24 = Aanraking met de huid vermijden.
S 46 = In geval van inslikken onmiddellijk
een arts raadplegen
en verpakking of etiket tonen.
S 51 = Uitsluitend op goed geventileerde
plaatsen gebruiken.
VERVOERSCLASSIFICATIE
RID/ADR = 35(c)
IMDG = 3.2
UN = 1133 Lijmen
OPSLAGSTABILITEIT
Minimaal 24 maanden, mits vorstvrij, op een
koele plaats (+5°C tot +25°C) in goed
afgesloten verpakking.
Vorstbestendigheid: goed
LIJMVLEKKEN
Verwijderen door het materiaal, indien
mogelijk, in Bison Lijmvlekverwijderaar te
dompelen. In andere gevallen, verse
vlekken verwijderen met wasbenzine.
Oudere vlekken met verfafbijt behandelen
Hier sluit ik me volledig bij aan.Dit is werkelijk een stukje vakmanschap, dat ik als niet-houtsnuiver, best kan appreciëren.