Hoofdsponsor

1/50 Le Santisma Trinidad 1:50 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel mooi luc.

Een tip heb ik we. De gratlings (kan even niet op het nederlandse woord komen) mogen nog voorzien worden van knieen. Deze vallen hier erg op. Ik denk dat je deze er nog wel tussen krijgt. Dus vanuit de draagbalken om maar zo te schrijven naar de dwarsgelijders. Daar zie je nog duidelijk dat je de plankjes tegen elkaar gezet hebt. Die knieen laten dan een mooie overgang zien en heb je het gelijk afgewerkt.

Aan iedereen bedankt voor de reactie's .:D:D

Na de spiegel was dit voor mij de de grootte uitdaging die ik ook al zeg ik het zelf toch redelijk goed heb voltooid.
Nu nog 2 grote uitdagingen te gaan:
1. De boot en dek waterdicht maken.
2. Ze varend maken met de pomp.

Ben nog volop aan het twijfelen over 2 bijkomende uitdagingen
nl. :

3. Ze zeilend maken.
4. De kannonnen laten schieten.Per 6 of per gans dek. Met geluid/flits en een paar met rook. (BEN NOG AAN HET UITDENKEN !!!)

Heel mooi luc.

Een tip heb ik we. De gratlings (kan even niet op het nederlandse woord komen) mogen nog voorzien worden van knieen. Deze vallen hier erg op. Ik denk dat je deze er nog wel tussen krijgt. Dus vanuit de draagbalken om maar zo te schrijven naar de dwarsgelijders. Daar zie je nog duidelijk dat je de plankjes tegen elkaar gezet hebt. Die knieen laten dan een mooie overgang zien en heb je het gelijk afgewerkt.

Bedoel je dit Rik ??

2_Afbeelding_276.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is idd wat ik bedoel Luc. Je kijkt daar tegen de koppen van het hout aan. Daar zou je de knieen kunnen plaatsen. Ze staan in het rood op je tekening getekend. Dat is waar je vraag over ging weet je nog?

1_Afbeelding_244.jpg

hier liggen de knieen toch vlak.Dan moeten er knieen komen tussen de draagbalken van de gratings.

Ik dacht eerder dat je bedoelde dat de draagbalken met knieen moesten ondersteund worden.De knieen zijn dan bevestigd aan de rechtopstaande balken.Maar dan krijg je nooit de rode stippellijn zoals in het bovenaanzicht.

Zoals ze op je tekening komen horen ze er in. dan moet je dus zo kijken dat er geen zijdelingse wrikkingen meer kunnen plaatsvinden hierdoor. Er komen heel wat spanningen te staan hierop. Deze knieen lopen dus langs de kop op.

Haha dus toch zo.

Ik denk niet dat ik ze dan ga plaatsen.Ze komen dan eigenlijk redelijkdicht bij de gratings en de kans dat er dan water in blijft staan is groot. Nu kan het water er gewoon door.Ga op veilig spelen.t'is nog altijd een RC-schip.

In ieder geval hartelijk bedankt Rik

ps :ken je misschien nog een andere lijm voor de koperplaatjes want de voorgestelde bison zie ik niet echt zitten na de handleiding te hebben gelezen.

Aanbrengmethode: Beide delen gelijkmatig en geheel insmeren m.b.v. de speciale BisonLijmkam of met een fijngetande spatel. De spatel rechtop houden. Hierdoor wordt de juiste
hoeveelheid lijm opgebracht. Bij voorkeur het ene oppervlak van links naar rechts en het andere
vlak van boven naar onder insmeren

GEBRUIKSAANWIJZING
Lijm aanbrengen. Tenminste 10 minuten, maar beslist niet langer dan 25 minuten laten drogen.
Als de lijmlaag droog aanvoelt, wanneer men er met de vinger opdrukt, de materialen op de juiste
plaats brengen. Daarna bevestigen door over het gehele oppervlak stevig aan te kloppen of te
persen

Wat je eventueel kan doen is deze met montage kit aan te brengen. Zoals Ron (homeghost) dit doet met zijn balsa hout aan het piepschuim. Maar het bisonkit is toch echt wel een hele makkelijke manier om mee te werken. Het klinkt allemaal heel erg moeilijk, maar je zult het eens proberen en dan zien dat het zo makkelijk werkt, dat je niet anders meer wilt.

Hoe zou jij het gebruiken.

De beide delen insmeren of alleen het koper of alleen het hout.

Gewoon eropplakken want persen gaat niet meer ivm met het relief erin.

Ik zou het heel simpel houden. Dus gewoon een deel insmeren dan nat aanbrengen en loshalen. Zodat de lijm aan beide delen zit. Dan laten drogen tot het droog is. Daarna vastplakken en met een doekje aanwrijven. Meer is ook niet nodig. Dat is meer dan voldoende druk om dit vast te houden. Echt het laat nooit meer los. Dus wel ineens goed plakken. Je kunt niet schuiven. Maar dat is wel toevertrouwd.

Ondertussen de kraanbalken geplaatst en de knieen onder en langszij.

Ook de verbinding gemaakt tussen onderste knie en de 2de gebogen reling

1_Afbeelding_284.jpg

1_Afbeelding_285.jpg

1_Afbeelding_286.jpg

1_Afbeelding_287.jpg

1_Afbeelding_288.jpg

1_Afbeelding_289.jpg

Totaal overzicht :

1_Afbeelding_291.jpg

man,man,man
luc,ik heb het al gezegt en zal het nog veel zeggen.
maar dat word verdikke toch een pracht van een schip.
de manier van doen aleen al is voor my een bron van inspiratie
om ooit dergelyk schip te bouwen
bouw ze luc
ronny

word daar maar eens niet jaloers op....

ik blijf je werk prachtig vinden. volg ook alle upates, maar ik volg altijd in stilte om de oooh's en de aaah's te beperken. maar ik geniet van elke update

doe zo verder Luc. misschien dat ik haar ooit eens in het echt ga kunnen zien :D

de manier van doen aleen al is voor my een bron van inspiratie
om ooit dergelyk schip te bouwen
bouw ze luc

ronny : Ronny geen inspiratie nodig,gewoon doen.Vraag maar aan Rik.Toen ik ze zag wilde ik ze direct bouwen.Een week later had ik de plannen en ben gewoon begonnen.

misschien dat ik haar ooit eens in het echt ga kunnen zien

Siemen ,Luc en chris : dit gaat zeker gebeuren. 100%

Tegenwoordig zeer weinig tijd nog om te bouwen en op het forum te zijn :(:(

Dit vermoedelijk tot eind april.

Kleine update dus.

De ankergaten uitgeboord.Rechts iets te groot ,zal k corrigeren bij de 2de huidbeplanking.

1_Afbeelding_292.jpg

1_Afbeelding_293.jpg

Het judasoor geplaast of de apostel.
Boegspriet is wegneembaar voor het vervoer.

1_Afbeelding_295.jpg

1_Afbeelding_294.jpg

De relingen geplaatst.
De rozetten op de ronde overgangen ga ik op later op een andere manier aan brengen.

1_Afbeelding_297.jpg

1_Afbeelding_296.jpg

1_Afbeelding_298.jpg

1_Afbeelding_300.jpg

1_Afbeelding_301.jpg

Het houtwerk aan de romp is zo goed als voltooid.

Nu ga ik ze insmeren met G4
Daarna begint de koperen beplating en de 2de huidlaag.

Nog eventjes een totaalbeeld.

1_Afbeelding_299.jpg

1_Afbeelding_302.jpg

Ziet er zeer goed en mooi uit newbie, die G4 ga je gebruiken als porienvuller of ga je het hier mee waterdicht maken, of komt er nog een laagje polyester mat in?

Prachtig Luc, écht prachtig... . :O

Nu valt het goed op hoe indrukwekkend ze is.

Droop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan