Geloof het of niet, maar volgens mij heb ik vandaag zowaar 1 van de delen van dit onderhand ernstig lang lopende project afgerond. yay!
niet dat er vanuit bouwoogpunt nu bijna niets meer te doen is natuurlijk, maar aangezien alle zelfbouwwerkzaamheden eigenlijk wel gedaan zijn zo onderhand rest me per nu eigenlijk niet veel meer dan domweg zaken af te maken die al uitbedacht waren en voor het merendeel afgebouwd, hier en daar nog wat oorspronkelijke onderdelen uut 't dooske op de plek plakken, wat verdwaalde laatste PE-stukjes vastfrutselen, een aanhangert bedraden en optuigen met wat rekjes en dergelijke, nog een paar place holders vervangen door de definitieve onderdelen, ergens en ginder ook nog wel even wat kabeltjes trekken en...
nou ja, bijna klaar met bouwen dus.
...over een week of wat.
:cheesygrin:
maaaaaar....in ieder geval één van de delen is inmiddels wel klaar
dat dan weer wel.
here goes!
Wegens het was al weer efkes geleden dat ik wat leesvoer had achtergelaten alhier moest ik wel efkes terugbladeren om te kijken waar ik de vorige keer ook alweer gebeindigd was met m'n geneuzel en gereutel (onderhand heb ik (inclusief dit verslag) al meer dan 500 foto's online gegooid en heb ik er in totaal 1257 op de thuisserver staan dus uit m'n hoofd meteen weten wat ook alweer de meest recente foto's die geplaatst zijn zijn zit er niet echt heel erg in zeg maar
), maar volgens mij was dat ergens rondom de gordels voor de voorstoelen. en dan is het natuurlijk niet meer dan logisch dat daarop de gordels voor het achteraanzitgebeuren voorbijkomen:
...maar gordels zijn dan wel leuk en aardig enzo, maar wat heb je dan natuurlijk ook nog wel nodig?
precies!
de vastkliklollies!
en toen kwam ik dus op een dilemmapunt; ik was al een poosje bezig geweest met het uitwisselen van de .50 van de m939 en de granaatwerper van de humvee en ik kon er maar niet over uit wat welke config ik moest gebruiken; die .50 zag er natuurlijk wel heel erg stoer uit:
...maar op een spec-op hummert zul je in de praktijk eerder een granaatwerper tegenkomen:
na wat rondvragen op diverse fora kwam uiteindelijk de .50 uit de bus als favoriete config maar dit stukje logica:
Grijze Wolf zei:
Prachtig ding, in realiteit heb je meer aan de granaatwerper vuurkracht hebben die gasten altijd genoeg en vechten op lange afstand doen ze echt niet (graag).
en zo gebouwd komt eigenlijk enkel een versie special ops in vraag normale eenheden hebben deze mogelijkheden niet.
Grtx Jan
tourpretendent zei:
Ook ik ben het eens met Jan.
Je hebt zo veel energie in een schaal nauwkeurig model gestoken (fantastisch) waarom dan nu een niet reëel wapen plaatsen?
Groet en succes, Ronald
kon ik natuurlijk moeilijk negeren!
hoewel de .50 vormtechnisch dus mooier staat is de granaatwerper toch echt de meest realistische keuze en daar uiteindelijk toch maar voor gekozen.
...maar natuurlijk wel een rugdekkingsschildje toegevoegd om de boel wat meer in balans te brengen:
well, en dan denk je zo langzaamaan wel klaar te zijn en zo en dan kijk je de opgebouwde toestand eens efkes een beetje wat nauwkeurigerder na en verreck...
heulegaar vergeten!
bij de oorspronkelijke kit werd dit ding meegeleverd:
maar wegens de diverse verherverbouwingen vond ik eigenlijk dat dat er toch best wel niet helemaal passend uitzag. tiet veur zelf aan de freubel te gaan maar weer dus!
rolletje koperen ijzertouw van de bouwmarkt georganiseerd:
beetje wat stripwerk veroorzaakt:
...en na de boel even door de vlammen van het fornuis roodgloeiend te hebben gemaakt en rechtgetrokken te hebben een stukske kopertouw in vorm gebogen:
lekker aan de freubel met wat strippies en een boor:
...en na een laagje verf kan dat maar zo wat gaan worden:
rolletje touw, stukje ketting:
en tiet veur de achterkant bekiek'n te doen.
nou had ik eerder al een bipsrekkie gebakken van wat kopertouw en messingbuis en met een klodder prittprut d'r een reservewiel opgeplakseld, maar dat gaat op het eindresultaat natuurlijk wel wat vreumd d'r uitzien zeg maar. ook maar eens wat opkalefateren dan dus maar. dus.
in den beginne:
und nach wat kopertouwwerkzaamheden en wat geklungel met styreen:
...kon de boel wat worden aangekleed. wieleke opgehangen, paar sherrycans geroggeld:
knap volle kont wel zo daggik. nog voor het idee efkes een riempje geplaats wegens van die blikken met benzine in je nek bij een noodstop zijn ook zo vervelend:
...en het hele geheel maar weer uit mekander gehaald...:
...wegens al die rommeltje zitten nogal in de weg wanneer je....:
...al die losse koperen ijzertouwtjes vast wilt gaan zetten.
en wegens ik was nu toch bezig ook maar aan de slag gegaan met de rookpotspaghetti:
wat stukjes pijpwerk hier en daar, een druppie secondenplak en een klemmetje gemaakt van wat pe-restantmateriaal en toe toch an:
ook mooi!.
en al met does dat conclude al het knutselwerk voor wat betreft de hummert!
natuurlijk heb ik een leuk setje klaraploatiens gemaakt maar voordat ik die ga laten zien nog even dit:
zo doe je dat dus, je kits herherherheruitgeven :roll:
ennieweg...hummert be KLARA!
(voor nu ennieway
)
volgende ronde: return to de aanhangselwagen!