Hoofdsponsor

1/35 m939 -variant +extra rommeltjes (Italeri) [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Grendel
  • Startdatum Startdatum
Prachtig ding, in realiteit heb je meer aan de granaatwerper vuurkracht hebben die gasten altijd genoeg en vechten op lange afstand doen ze echt niet (graag).
en zo gebouwd komt eigenlijk enkel een versie special ops in vraag normale eenheden hebben deze mogelijkheden niet.

Prachtig gemaakt een lust voor het oog.

Grtx Jan

ben zelf ook meer voorstander van de .50 omdat deze niet zo plomp toont op het voertuig... mar kan me ook vinden in hetgeen Jan aangeeft

Ook ik ben het eens met Jan.

Je hebt zo veel energie in een schaal nauwkeurig model gestoken (fantastisch) waarom dan nu een niet reëel wapen plaatsen?

Groet en succes, Ronald

Geloof het of niet, maar volgens mij heb ik vandaag zowaar 1 van de delen van dit onderhand ernstig lang lopende project afgerond. yay!

niet dat er vanuit bouwoogpunt nu bijna niets meer te doen is natuurlijk, maar aangezien alle zelfbouwwerkzaamheden eigenlijk wel gedaan zijn zo onderhand rest me per nu eigenlijk niet veel meer dan domweg zaken af te maken die al uitbedacht waren en voor het merendeel afgebouwd, hier en daar nog wat oorspronkelijke onderdelen uut 't dooske op de plek plakken, wat verdwaalde laatste PE-stukjes vastfrutselen, een aanhangert bedraden en optuigen met wat rekjes en dergelijke, nog een paar place holders vervangen door de definitieve onderdelen, ergens en ginder ook nog wel even wat kabeltjes trekken en...

nou ja, bijna klaar met bouwen dus.

...over een week of wat.
:cheesygrin:

maaaaaar....in ieder geval één van de delen is inmiddels wel klaar :wink:

dat dan weer wel.

here goes!

Wegens het was al weer efkes geleden dat ik wat leesvoer had achtergelaten alhier moest ik wel efkes terugbladeren om te kijken waar ik de vorige keer ook alweer gebeindigd was met m'n geneuzel en gereutel (onderhand heb ik (inclusief dit verslag) al meer dan 500 foto's online gegooid en heb ik er in totaal 1257 op de thuisserver staan dus uit m'n hoofd meteen weten wat ook alweer de meest recente foto's die geplaatst zijn zijn zit er niet echt heel erg in zeg maar :wink:), maar volgens mij was dat ergens rondom de gordels voor de voorstoelen. en dan is het natuurlijk niet meer dan logisch dat daarop de gordels voor het achteraanzitgebeuren voorbijkomen:

achterriemen.jpg

...maar gordels zijn dan wel leuk en aardig enzo, maar wat heb je dan natuurlijk ook nog wel nodig?

precies!

ook_nodig.jpg

de vastkliklollies!

vastkliklollies.jpg

en toen kwam ik dus op een dilemmapunt; ik was al een poosje bezig geweest met het uitwisselen van de .50 van de m939 en de granaatwerper van de humvee en ik kon er maar niet over uit wat welke config ik moest gebruiken; die .50 zag er natuurlijk wel heel erg stoer uit:

dilemma1a.jpg

...maar op een spec-op hummert zul je in de praktijk eerder een granaatwerper tegenkomen:

dilemma2a.jpg

na wat rondvragen op diverse fora kwam uiteindelijk de .50 uit de bus als favoriete config maar dit stukje logica:

Grijze Wolf zei:
Prachtig ding, in realiteit heb je meer aan de granaatwerper vuurkracht hebben die gasten altijd genoeg en vechten op lange afstand doen ze echt niet (graag).
en zo gebouwd komt eigenlijk enkel een versie special ops in vraag normale eenheden hebben deze mogelijkheden niet.
Grtx Jan

tourpretendent zei:
Ook ik ben het eens met Jan.

Je hebt zo veel energie in een schaal nauwkeurig model gestoken (fantastisch) waarom dan nu een niet reëel wapen plaatsen?

Groet en succes, Ronald

kon ik natuurlijk moeilijk negeren!

hoewel de .50 vormtechnisch dus mooier staat is de granaatwerper toch echt de meest realistische keuze en daar uiteindelijk toch maar voor gekozen.
...maar natuurlijk wel een rugdekkingsschildje toegevoegd om de boel wat meer in balans te brengen:

rugschild.jpg

well, en dan denk je zo langzaamaan wel klaar te zijn en zo en dan kijk je de opgebouwde toestand eens efkes een beetje wat nauwkeurigerder na en verreck...

klaar_denk_je_dan.jpg

heulegaar vergeten!

bij de oorspronkelijke kit werd dit ding meegeleverd:

toch_niet.jpg

maar wegens de diverse verherverbouwingen vond ik eigenlijk dat dat er toch best wel niet helemaal passend uitzag. tiet veur zelf aan de freubel te gaan maar weer dus!

rolletje koperen ijzertouw van de bouwmarkt georganiseerd:

installatiedraad.jpg

beetje wat stripwerk veroorzaakt:

weer_eens_strippen.jpg

...en na de boel even door de vlammen van het fornuis roodgloeiend te hebben gemaakt en rechtgetrokken te hebben een stukske kopertouw in vorm gebogen:

branden.jpg

lekker aan de freubel met wat strippies en een boor:

opbouwingswerkzaamheden.jpg

...en na een laagje verf kan dat maar zo wat gaan worden:

zoids3.jpg

rolletje touw, stukje ketting:

aanklederig.jpg

en tiet veur de achterkant bekiek'n te doen.

nou had ik eerder al een bipsrekkie gebakken van wat kopertouw en messingbuis en met een klodder prittprut d'r een reservewiel opgeplakseld, maar dat gaat op het eindresultaat natuurlijk wel wat vreumd d'r uitzien zeg maar. ook maar eens wat opkalefateren dan dus maar. dus.
in den beginne:

bipsrek.jpg

und nach wat kopertouwwerkzaamheden en wat geklungel met styreen:

bipsrek_opleuken.jpg

...kon de boel wat worden aangekleed. wieleke opgehangen, paar sherrycans geroggeld:

volle_kont.jpg

knap volle kont wel zo daggik. nog voor het idee efkes een riempje geplaats wegens van die blikken met benzine in je nek bij een noodstop zijn ook zo vervelend:

cargoriempje.jpg

...en het hele geheel maar weer uit mekander gehaald...:

uut_mekandert.jpg

...wegens al die rommeltje zitten nogal in de weg wanneer je....:

touwtjes_knuppen.jpg

...al die losse koperen ijzertouwtjes vast wilt gaan zetten.

en wegens ik was nu toch bezig ook maar aan de slag gegaan met de rookpotspaghetti:

rookpotspaghetti.jpg

wat stukjes pijpwerk hier en daar, een druppie secondenplak en een klemmetje gemaakt van wat pe-restantmateriaal en toe toch an:

geordende_spaghetti.jpg

ook mooi!.

en al met does dat conclude al het knutselwerk voor wat betreft de hummert!
natuurlijk heb ik een leuk setje klaraploatiens gemaakt maar voordat ik die ga laten zien nog even dit:

wegens_grapvol.jpg

zo doe je dat dus, je kits herherherheruitgeven :roll:

ennieweg...hummert be KLARA!

klarabouw1.jpg

klarabouw2.jpg

klarabouw3.jpg

klarabouw4.jpg

klarabouw5.jpg

klarabouw6.jpg

klarabouw7.jpg

(voor nu ennieway :wink:)

volgende ronde: return to de aanhangselwagen!

en_weer_terug.jpg

toedels!

Hij blijft er machtig indrukwekkend uitzien Gren.
Ik begrijp de keuze voor de granaatwerper en zeker vanuit het oogpunt spec ops...
Toch altijd weer mooi hoe je bijkomende onderdeeltjes blijft vinden en herfabrieken.
Ik ben benieuwd hoever je de aanhangert nog gaat "upgraden"...

Mark

Wat een werk zeg, al die draadjes, een bord spaghetti is makkelijker te ontwarren ;)

Sinds ik hier op het forum enkele kunstenaars heb leren kennen en aan het wek heb gezien, ben ik niet zo gauw verbaasd, maar jouw werk hier in dit topic..... sdfkkjskng sdfkkjskng sdfkkjskng 8)

Ik ben benieuwd hoever je de aanhangert nog gaat "upgraden"...

Mark

nou...

tot nu toe is de aanhangselwagen niet veel meer dan een chassis met wielen en natuurlijk moet er, wegens zo'n hummert weegt nogal wat en samen met het gewicht van de trailer nog boel veel meer, toch echt wel worden gekeken naar dit werk:

trailerrem1.jpg

wat dus aansluit op dit hier:

trailerrem2.jpg

wat in het echie zo ongeveer d'r zo uitziet:

trailerrem3.jpg

....als je de hele bende aan wat white boards hangt :wink:
daarbij zitten er natuurlijk ook nog wat lampjes hier en daar waardoor ook dit:

trailerwiring.jpg

...bekeken moet gaan worden en wegens de boel mag ook van bovenaf wel wat spannenderder moeten er ook nog op diverse plekken handgrepen, kettingen en nog wat meer aan ditjes en datjes worden geregeld:

diversen.jpg

niet belachelijk veel werk wegens pretty straight forward, maar het moet nog wel efkes gebeuren voor ik weer terug kan gaan naar de m939 zelf...

allen bedankt voor de o&a's!

Blij dat het "niet belachelijk veel werk wegens pretty straight forward" is...:huh:
Stel je voor dat dit wel het geval was geweest :8...

Mark

hehe :)

...maar om eerlijk te zijn was het niet eens bedoeld als cynisch understatement; het is daadwerkelijk vrij weinig werk (paar luchttanks maken uit een stukje buiswerk, 4 remlollies, wat kopertouw en hier en daar wat handgreepjes en kettinkjes) en ik verwacht niet heel veel meer dan een avondje (...of misschien wel 2 :wink:) nodig te hebben om de onderkant op te tuigen. het zijn eigenlijk allemaal zaken die ik voor de m939 ook al heb gedaan, dus ik hoef niet eerst uit te puzzelen hoe ik zaken moet aanpakken dus ik kan vrij probleemloos doorwerken...(verwacht ik in ieder geval :wink:)

het zijn eigenlijk allemaal zaken die ik voor de m939 ook al heb gedaan, dus ik hoef niet eerst uit te puzzelen hoe ik zaken moet aanpakken dus ik kan vrij probleemloos doorwerken...(verwacht ik in ieder geval )
Dat werpt natuurlijk een heel ander licht op de zaak.
In de handen van een meester zijn die werkjes inderdaad vrij eenvoudig.
Gelukkig geef je er telkens genoeg fotootjes en tekst bij zodat wij als leerlingen er veel kunnen van opsteken.

Mark

Terug
Bovenaan