Mooie vorderingen aan deze. Weet je al hoe je deze gaat schilderen/spuiten, een combinatie van woodland met zandkleurige bepantsering?
Ben wel benieuwd naar de aankleding met de PE, dacht dat je daar nooit ging aan beginnen... ;-)
om heel eerlijk te zijn heb ik tot nu toe zo'n beetje 0 idee over wat ik met de kleuren ga doen...
doorgaans heb ik niet veel meer dan een basisconcept in gedachten wanneer ik eenmaal aan de slag ga met de verfsproeiert en werk ik dat pas uit als ik eenmaal echt begonnen ben. ik werk doorgaans niet zo heel erg volgens de "zo hoort het te zijn" methode als ik eenmaal begin maar ga meer voor wat "goed voelt"; voor mij is een model uiteindelijk één geheel wat ook (en ja, dat klinkt best wel zweverig eigenlijk
) harmonieus aan moet voelen als je het eindresultaat bekijkt en of het dan helemaal hysterisch correct is vind ik dan van ondergeschikt belang.
een waar genot voor het oog prachtig wat je allemaal bouwt hoor , ik word er gewoon stil van.
en erg mooie fotos zoals leken als ik kan ik tog een beetje volgen wat je alemaal doed
kijk, en da's altijd mooi om te lezen wegens da's nou net de reden waarom ik dit soort verslagen schrijf!
ik ben destijds voornamelijk begonnen met het schrijven van dit soort uitgebreide verslagen vanuit frustratie voortkomend uit het gebrek aan duidelijke en heldere verslagen waarin de informatie zo gebracht werd dat je zaken kon overnemen en zelf uitproberen. toen ik in 2006/7 met modelbouwen begon liep ik vooral tegen het probleem aan dat de meeste mooi gebouwde modellen werden gebracht als "magisch" geheel (nu zie je een doosje en nu een compleet, vol realistisch model) waarbij je maar voornamelijk moest raden hoe zaken gedaan waren door de bouwer en je alleen maar steeds gefrustreerder raakte doordat wat je zelf maakte nooit zo mooi werd als wat je op de interwebs had gezien.
Met name jonge en/of beginnende modelbouwers haken vaak door dergelijke frustraties al snel af en aangezien modelbouw toch wel een redelijk uitstervende hobby is onder de jeugd heb ik me destijds voorgenomen om verslagen te gaan schrijven die èn aantrekkelijk waren om te lezen en tegelijkertijd ook gebruikt konden worden door startende bouwers om als leidraad te gebruiken voor wat betreft het verbeteren van technieken en te kunnen zien dat veel van de zaken die een model zo realistisch maken vaak niet meer zijn dan handigheidjes die je even door moet hebben.
het merendeel van wat ik voorbij laat komen in verslagen zou voor iedereen die geen last heeft van het twee-linker-handen-syndroom na te doen moeten zijn (en in sommige gevallen zelfs netter en beter) zolang je als bouwer maar durft eens wat anders te proberen dan de standaard routine van doosje open maken, onderdeeltjes plakken, verf smeren, plakkers plakken en model in de kast zetten...
oh, en natuurlijk ook nooit vergeten om oplossingsgericht te denken in plaats van alleen maar probleemgericht
volgende update moet trouwens even op zich laten wachten aangezien ik voor nu me even bezig moet houden met een projectje voor een korte groepsbouw op m'n eigen forum waarbij we binnen een maand een stapeltje modellen gaan bouwen voor op onze presentatietafel op de ESM in nieuwegein