Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik mij al een tijdje afvraag Guy, waarom bewerk je niet alle onderdelen in 1 keer ? ttz dan ben je toch in de running voor een bepaalde bewerking/techniek en verklein je ook het overslaan van een handeling. Ik bedoel daar zeker niet mee dat dat de reden is van je tegenslag maar het verkleint toch de kans, niet ?

Het gaat bij mij gelukkig altijd fout maar daar leren we dan ook weer van........... soms ook niet want liet vanmiddag weer eens een gespoten model vallen :wacko:
Maar inderdaad G. die grote jongens hoor je daar nooit over.

mad ice, bedankt, ja ik ben ook wel sterk afhankelijk van goede referentiefoto's, al was het maar om te voorkomen dat ik denk dat iets "erover" is. Nu voor dit volgende roestproject heb ik ongelooflijke junkyardfoto's binnengehaald, en daar naar kijken kijken alleen al vind ik heerlijk. Je ziet dan pas hoeveel gezichten roest kan hebben, zelfs binnen één model !

Famo, ik doe het liever zo omdat ik dit meer een uitdaging vind. Ook voorkom ik dan bandwerk. Telkens opnieuw verkrijg ik nu nieuwe effecten en dat komt doorgaans het model ten goede (denk ik). Ook wil ik vermijden om net als vroeger weer vele uren aan de werkbank te zitten. Nu focus ik op slechts één subonderdeel en dat geeft me rust.

Ron, dat is knudde man, ik weet alles van een model laten vallen (mijn laatste keer was Dodge 2, het renovatieproject).

Update 16 :

Ik heb voor jullie twee foto's van mijn rechter deurportieren. De binnenkanten ervan komen in het rood leder, dit moet trouwens wel heel mooi geweest zijn in die jaren.
Natuurlijk moet ik hier nog serieus aan verder, verweren en chromeren.

28-6.jpg

De buitenkanten heb ik volgens de methode van de achterkant van de carrosserie gedaan. Wel heb ik getracht om de deuren wat eigen karakter mee te geven middels her en der andere roesteffecten. Nog een paar touchkes en deze zijn af.

27-8.jpg

Groeten van G.

Laatst bewerkt:
Man Man, wat je ben weer aan het klaarspelen Guy. Je maakt van een simpel, standaard,"goedkoop"(vergeef me aub) Revell kitje een topper. De buitenkant van de portieren zijn idd weer de max, in dezelfde stijl als de rest, maar toch met andere accenten. Ook het dieprode van de bekleding geeft een leuk extraatje.

Ik blijf dus volgen en genieten.

Guy, je laat ons met elke update weer genieten van je kunsten.
SCHITTEREND!!!

Nog een paar retouchkes, zegt hij dan.
Nee jongen, jij gaat me niet liggen hebben, dit zijn gewoon foto's van een echte die ge hebt ge-photoshop-ped.

Ivan, dat was zeer zeker een bewuste keuze, bij momenten was het anders best wroeten aan de Revell kit. Maar het is wel een erg mooie auto die niet wordt uitgebracht door de betere merken. De binnenkant van de deuren moeten nog volledig afgewerkt worden. Ook moet ik nog chrome bandjes aan de buitenkanten schilderen !

Camaro je bent altijd welkom hier !

Peiperj, het zal wel goedkomen, deze zijde wordt minder zichtbaar maar het was een goede oefening voor de linkerkant, die meer zal prijsgeven van zichzelf.

Excerco, met goed licht was hij er mooier uitgekomen, nu is alles net niet scherp genoeg door het grijze weer toen ik de foto's maakte.

De binnenkanten ervan komen in het rood leder, dit moet trouwens wel heel mooi geweest zijn in die jaren.

Dit was inderdaad heel mooi, destijds. Vader reed, toen ik kind was, met een Simca 1100 in beige kleur met dieprode lederen bekleding, precies zoals je je Opel schildert.
Hij was wel niet zo prachtig verweerd als je model. ;)

Wat je hier toont : SUBLIEM ! De deuren sluiten mooi aan bij de achterzijde. Een lust voor het oog.

Doe zo voort, we blijven volgen met veel plezier.

Groeten Rik

Dag Guy,

Ik was wat aan het rondtollen op het net, kom ik daar een site tegen die je zeker zal interesseren :

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3963902,page=6

Het begin toont een reeks militaire voertuigen en eindigt met burgervoertuigen, hoofdzakelijk Opel !

Eén foto trok speciaal mijn aandacht : een Opel Kapitän 1956 waarvan de motorkap volledig verroest is, daar waar de rest van het koetswerk redelijk 'gaaf' oogt.
Misschien een idee voor je model ?

Succes.

Groeten Rik

Rik heel erg bedankt voor de mooie link !!! Dit is heel interessant voor me en ik zal de foto's zeer zeker raadplegen, en niet enkel voor dit project want ik heb de link ondertussen opgeslagen.

Update 17 :

Chrome strips geschilderd, deurklinken gelijmd en nog wat met het roest gedold. Nog één keer en de buitenkant is klaar.

De binnenkant volgt waarschijnlijk straks.

30-9.jpg

Groeten !

Man Man man.. wat kan je hier nou op gaan zeggen...
Het is net echt. :D prachtig werk G...

GUnit, ik zou hem maar gauw terug brengen die roest bak! .......................
Het ziet er prachtig uit.

Het blijft prachtig om dit te volgen, wat me goed opvalt is de mooie opbouw van de roest, ook de handgrepen zijn knap. De zetels hebben een heel mooi detail. Dit wordt terug een streling voor het oog.

Grtz Bart.

Zillion, het gaat me beter af dan ik dacht toen ik eraan begon, nu denk ik wel dat ik op dreef ben.

Verbeek, dank u man, maar ik hou van roestbakken dus deze ga ik maar houden he...

Bart, het klopt dat het roest het mooist wordt als je het in fases opbouwt, soms is een extra washlaagje net datgene wat het verschil maakt.

Update 18 :

De binnenkant is nu ook klaar. Zelfde werkwijze, vuile wash, pigmenten intamponneren, teveel wegborstelen, en enkele vochtige plekken simuleren met wash.

31-6.jpg

Groe(s)ten van G.

Laatst bewerkt:
Lekker op dreef G, idee voor een volgend project?

560916_461541390533222_2112261374_n.jpg

Fred;)

Al vaak gedacht voor wat de G staat... mss:

Goh G, Geweldig Gedaan? Gewoonweg Graaf, Goeie God, Goddelijke Gaven...

Zoiets?

Fred, dit is zowel mooi als dramatisch ! Al die monumenten uit de autogeschiedenis, dat staat daar gewoon weg te rotten tot er niks meer van overblijft...

Sheriff, de G staat voor G*dverd**me. Dit doet me eraan denken, ik heb nog niet gevloekt ! Een goei teken toch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan