mad ice, bedankt, ja ik ben ook wel sterk afhankelijk van goede referentiefoto's, al was het maar om te voorkomen dat ik denk dat iets "erover" is. Nu voor dit volgende roestproject heb ik ongelooflijke junkyardfoto's binnengehaald, en daar naar kijken kijken alleen al vind ik heerlijk. Je ziet dan pas hoeveel gezichten roest kan hebben, zelfs binnen één model !
Famo, ik doe het liever zo omdat ik dit meer een uitdaging vind. Ook voorkom ik dan bandwerk. Telkens opnieuw verkrijg ik nu nieuwe effecten en dat komt doorgaans het model ten goede (denk ik). Ook wil ik vermijden om net als vroeger weer vele uren aan de werkbank te zitten. Nu focus ik op slechts één subonderdeel en dat geeft me rust.
Ron, dat is knudde man, ik weet alles van een model laten vallen (mijn laatste keer was Dodge 2, het renovatieproject).
Update 16 :
Ik heb voor jullie twee foto's van mijn rechter deurportieren. De binnenkanten ervan komen in het rood leder, dit moet trouwens wel heel mooi geweest zijn in die jaren.
Natuurlijk moet ik hier nog serieus aan verder, verweren en chromeren.
De buitenkanten heb ik volgens de methode van de achterkant van de carrosserie gedaan. Wel heb ik getracht om de deuren wat eigen karakter mee te geven middels her en der andere roesteffecten. Nog een paar touchkes en deze zijn af.
Groeten van G.