Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er weer schitterend uit Guy!
Toch een vraag over je werkwijze:
- satijnglans zwarte acrylverf als drager,
- een donkere roestkleurige acryllaag erover,
- gevolgd door een laag haarlak,
- in de kleverige haarlak (niet kletsnatte !!!) zout gestrooid, Tot hier helemaal duidelijk

- na droging de lakkleur opgebracht, maar deze niet met thinner doch met WATER verdund voor de airbrush, Spoel je dan niet met het verven de haarlak en zout weg?

- na droging het zout weggehaald met tandenstokers en lokaal wat krasjes gemaakt. Ook weer duidelijk

Laat je door mijn vragen vooral niet tegen houden, GA VOORAL ZO VERDER!

Peter

Peiperj, het is gewoon een kwestie van eens gewoon zelf doen hoor, het is geen moeilijke techniek. Dergelijke roesteffecten schilderen met het penseel is vele malen moeilijker.

Mark, ik ben heel content dat ik ben gegaan voor een barn find, het modelleke leent zich even goed als een oude Chevy pick up om te beroesten, als ik er een stalsectie rond ga bouwen moet het heel sfeervol worden en ik ben zelfs van plan om eens ergens met verlichting proberen te werken. Ik zou de ramen v/d auto willen belichten zodat de hierop bekomen stofeffecten mooi uitkomen door het licht dat er dan doorschijnt. Btw. die drie met hun lang bakkes, zijn dat broers ?

makamba, je moet de druk van je airbrush wat aanpassen zodat je niet alles wegblaast natuurlijk. Het zout hecht zich een beetje in de haarlak dus dat vraagt voorzichtigheid tijdens het werken. Ik spuit de boel ook nooit kletsnat, maar werk in dunne laagjes die heel gecontroleerd hun werk doen. Als er iets niet duidelijk is mag je ALTIJD vragen stellen, daarvoor zijn we allen hier.

Buzzy, toveren is dat niet, hoguit wat truken van de foor zoals ze in Antwerpen zeggen.

Update 22 :

Het wind shield onderdeel is nu op de toevoeging van één onderdeeltje na klaar, er moet immers nog een zonneklep gescratched en ingelijmd worden.

De buitenzijde werd verder van roesteffecten voorzien, het raampje werd zwaar bestofd, chrome werd verouderd, dashboard uitgewerkt etc...

...eenmaal dit alles klaar was kon dit subonderdeel op de body verlijmd worden, EINDELIJK begint het op een auto te gelijken !

Toen heb ik ook ineens de deuren erin gezet. Om de boel naar mekaar te trekken zonder de roestvariëteiten aan te tasten, heb ik hier en daar nog wat doorgewerkt.

Het vuile, vettige raam :

37-3.jpg

*Werkwijze :

- raam ontvetten,

- raam helemaal voorzien van een zeer dun laagje transparant Tamiya Buff, voor een eerste stofeffect maar vooral voor de truuk die nog volgt,

- een wash van Raw umber olieverf ook weer over beide delen gezet,

- in de nog natte wash stofkleurige pigmenten getamponneerd en laten drogen,

- nu de truuk met de harde borstel : wrijven zodat er terug transparante zones verschijnen. Niet alles wegpoetsen, ook vuile gebieden bewaren.

Dit lukt alleen als je de Buff laag ertussen steekt.

Het interieur, dashboard :

36-kopie.jpg

Wheel bays vooraan, binnenin :

38-3.jpg

Er is niets meer van te zien straks, maar toch wilde ik wat stof aanbrengen.

*Werkwijze :

Combinatie van beurtelings werken met pigmenten, washes en het sprayen van Buff en Flat Earth (grip pigmenten).

Ook de deuren kregen een extra roesteffect van olieverf onder de klinken.

*Werkwijze :

- maskeertape waarin een random gevormd gat gemaakt werd, aanbrengen,

- Burnt umber olieverf in de zone spetteren met een borstel met stijve haartjes,

- tape weghalen,

- met white spirit de stipjes bewerken naar eigen inzicht (aflopertjes, roestbloedingen...).

De linkerkant :

39-1.jpg

Volgende punt wordt het stof in de wielkasten, en dan is het de beurt aan de motorkap, grille, bumper vooraan...

Vriendelijke groet ! G.

Laatst bewerkt:
G'ke of het broers zijn weet ik niet maar het is zeker familie van deze:ph34r:.
Amai, 't is toch wel knap wat gij allemaal uit uwen airbrush en penselen tovert zenne...

Mark

Guy,

Dit raam is zo echt hé,man man man ,héél realistisch,net zoals het dashboard zo mooi uitkomt..........ik kan daar echt uren naar staren naar je foto's :)

Elke keer opnieuw verbaas je me... als je denkt dat het niet beter kan, kom je met een volgende update... Het is, voor mij, onmogelijk om een punt van kritiek te vinden!... Pracht!g G!

Begint echt op een barnfind te lijken.
En je legt het ook elke keer netjes uit.

Het moogt een site beginnen naast die van Rob Ferreira.

Je model zal niet van echt te onderscheiden zijn.

Puur genieten, Guy !

Groeten Rik

Euhhh... even sprakeloos. Ja dat is....een....(terug even sprakeloos)...ander niveau hé.

SUPER!!!!!

Erwin. ;)

Eerst en vooral opnieuw bedankt voor de lofbetuigingen jongens !

Update 23 (sorry voor de minder geslaagde foto's vanwege het mindere weer) :

Zijruitjes werden geplaatst en zijn bijna klaar (hier en daar nog wat meer vuil wegnemen).

Er werd een zonneklep gescratched van styrene. Eerst had ik een stukje doorzichtig styrene geprepareerd, maar dit wilde zich onder geen beding laten lijmen met eender welke lijm. soit, ik heb er geen seconde om gemaald en heb een ander gemaakt, er zou toch veel stof op komen dus...

Het stuurwieltje heeft ettelijke uurtjes in beslag genomen maar het zit erin !

40-6.jpg

41-3.jpg

Tot later !

Guy jongen,

wat nen roesten bak is me dat.... een schoon project om op te kuisen mijn gedacht..:))
Gewoon sprakeloos, zeker als je zulke voertuigen maakt.... ;)

Blijkbaar heb ik dit topic over het oog gezien Guy maar ik zit hier dan ook met mijne mond open te kijken naar jou werk en na 10min zat ik er nog zo...
Mijn complimenten vriend voor dit schitterende werk...

Het resultaat wordt er zeker niet slechter op. Prachtig die kleine zijruitjes en uiteraard ontbreekt het scratchelement ook hier niet... Heel binnenkort ga ik ook aan de slag met de technieken die jij hier zo mooi uit de doeken doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan