Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoonweg Geweldig Groots.
Gaat Genoeg Gecomplimenteerd Geven

Gark euh Mark (met al die G's...)
 
Dag G.

Ik ben dit al een tijdje aan het volgen en het is echt prachtig.
Ik ben nu zelf aan een project gestart (mijn eerste ooit) en heb al wat ideeen en handige tips gevonden voor mijn project.
Ik hoop dat ik ooit aan uw knieen kom wat dit betreft. Het is echt prachtig.

mvg Buzzy
 
Tx guys !

Update 19 :

De buitenkanten van de linkerdeuren werden goed roestig gemaakt, vooral de deur van de chauffeur, om het interessant te houden...

32-kopie.jpg

Deze namiddag ga ik er nog wat aan verder en ook de binnenzijde wordt dan gedaan. Daarvan volgt nog een update.

Mvg. G.
 
Het verschil in roesttinten is zo divers dat het een lieve lust is om er naar te kijken. Het extra roestwerk aan de linker voordeur werpt zijn vruchten af. Het gaat niet lang meer duren of er vallen roestgaten in...

Een inspiratie is je werk nog altijd, keep going Guy.
 
Subliem, dat is toch wel een specialiteit als je stal er even realistisch gaat uitzien ga je op foto niet weten dat het een model is sdfkkjskng
 
René, over de stal ben ik ook al serieus aan het nadenken, vast staat dat ik al het hout uit plastic ga maken. Het wordt een combinatie van een hoop hout en Normandische muren (gelige steen).

Ivan, dit is het leuke aan zo'n project he, techniekjes uitproberen en er een eigen draai aan geven om tot nieuwe resultaten te komen (niet dat dit altijd van een leien dakje gaat). Gans zo'n autoke is eigenlijk een testplatform voor latere projecten. Vandaag heb ik voor deze deuren de AK roestwashes intensief gebruikt, laagje na laagje...ik ben niet meer zo terughoudend als vroeger want dan kom je niet echt verder, experimenteren moet gewoon en het is plezieriger werken.
Ik blijf nog even doorgaan Ivan, hier is update 20.

Update 20 :

34-6.jpg

Binnenkant gestoffeerd in de andere betekenis van het woord...

- vuile wash,

- stofkleurige pigmenten ingewerkt,

- even indrogen en dan plaatselijk weggeborsteld om de rode kleur weer wat op te halen,

- aflopers van vocht gesimuleerd door met vuile wash (zeer dun) verticale haaltjes met een fijn zacht penseel te maken,

- armsteunen royaal van lichte stofpigmenten voorzien en gefixeerd.

* typisch Opel, ook toen al, geen of amper beenruimte (hoewel in realiteit het iets meer was, mezelf baserend op foto's). Ik herinner me nog pijnlijk de ritten met mijn oom en tante in hun Opel Vauxhall, zo'n goudkleurige, naar de "stekskesorgel" (ik weet niet meer waar dat juist was), mijn benen en voeten waren dan compleet gevoelloos !::@:angry::@:angry::@:angry:
 
Laatst bewerkt:
De modellen die jij maakt Guy zijn toch altijd te perfect :-)

Net een foto van een echt stuk.


Weeral ferm gedaan. Die lederstof alleen al...
 
Pffffffffft ik denk er toch echt over na om dat kantklossen door te drijven.
Als ik dit zie.
En het is allemaal zo simpel hé.
 
Beste G,

Die stoffige pigmenten(lederstof) op je zetels .....zoals je aangaf teveel weggeborsteld om de rode kleur weer aan te halen ,is zéér realistisch en nostalgisch,hoe bescherm je de rest van de aangebrachte pigmenten dan... met een fijn spuitlaagje matte vernis?Oogt prachtig ;)
 
PeiperJ, de pigmenten die het vochtige uitzicht bepalen in de zetels zitten verankerd in de vuile wash die daar prominenter aanwezig was. Die laten zich na indroging niet meer weghalen tenzij je echt gaat schrobben. Waar het leder dan weer tevoorschijn komt (zoals bij de randen/hoeken) zat minder wash en alzo konden daar de pigmenten weer moeiteloos weggehaald worden.

't Is proberen en constateren dat het niet zo moeilijk is dan het doet vermoeden.
 
Laatst bewerkt:
mooi mooi mooi Guy.
Het is waarschijnlijk al een beetje te laat om een zetel te beschadigen want als het leder evenveel tegen zijn tanden krijgt als de carosserie versterft dat leder eigenlijk, niet ?
 
Ik volg dit al een hele tijd met veel belangstelling (zoals al jouw topic's trouwens)... maar ivm dat leder: echt leder zal mettertijd onder invloed van wisselende temperaturen en vocht hard worden en onherroepelijk beginnen scheuren, te beginnen bij de stiknaden.
Omdat leder ook een natuurproduct is, zal er ook na al die jaren ook welig schimmel en zwammen op groeien... dit maar ff terzijde, wat jij hier altijd laat zien, daar durf ik zelfs niet aan te beginnen.:D
 
Famo, ik had zeker de zetels kunnen 'beschadigen' om ze overeenkomstig de carrosserie te maken maar dit heb ik nagelaten omdat ik lekker wou hobbyen zonder me al te veel druk te maken om een losse naad of zo. Ik heb ervoor gekozen om via weathering voor een vuile, stoffige, vochtige en muffe look te gaan. Bedankt voor je tussenkomst Peter.

Walesha, ook jij bedankt voor je klare kijk op de zaak, maar zoals gezegd, ik wou gewoon straightforward spelen met de verfkes zonder al te veel aanpassingen aan de kit zelf. Vroeger durfde ik evenmin amper beginnen aan zo'n effectjes maar al doende merk je dat dit binnen ieders bereik ligt.

De Opel zal veel stro/hooi over zich heen krijgen in het diorama dus van dergelijke tijdrovende maar prachtige details zou uiteindelijk weinig meer te zien zijn...

Met vriendelijke groet, G.
 
Echt zalig om dit te volgen, ben al benieuwd naar het hooi/strooi dat erover zal kommen.

Grtz Bart.
 
Een klein beetje nieuws van het Opel front...

Update 21 :

Een ander subonderdeel opnieuw, ditmaal het wind shield.

Zoveel mogelijk roesteffecten verzamelen op mijn ouwe Admiral is het doel, vandaar dat ik in de keuken met het zout op de loop ging en in de badkamer zoals een volleerde Jimmy B de haarlak opeiste !

Dit is het uitzicht voor de echte aanpak met de trukendoos...

SDC14388.jpg

Even de volgorde van werken uiteenzetten :

- satijnglans zwarte acrylverf als drager,

- een donkere roestkleurige acryllaag erover,

- gevolgd door een laag haarlak,

- in de kleverige haarlak (niet kletsnatte !!!) zout gestrooid,

- na droging de lakkleur opgebracht, maar deze niet met thinner doch met WATER verdund voor de airbrush,

- na droging het zout weggehaald met tandenstokers en lokaal wat krasjes gemaakt.

...morgen tijd voor het afgewerkte en stoffige dashboard, het vuile raam, roestig chrome, roestaflopers, bloedend roest, nog meer stof en het bijeenbrengen van enkele subonderdelen (ein-de-lijk !
 
Laatst bewerkt:
Zijt gerust Famo, als ze zout willen mogen ze van mijn werktafel likken zie, ik ben nog van de slechtste niet !
 
Pot-ver-koffie Guy, is je echte naam niet Copperfield David..............?
Wat kan jij toveren zeg,met wat verf ,zout en haarlak, ben je hier bezig iets hééls moois te realiseren,wederom prachtige update!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan