Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn best gedaan... gezocht naar iets van opmerkingen, kleine verbeterpuntjes, oid gewoon om niet altijd sprakeloos te moeten zijn en te reageren met WOW!!!

Dat is er gewoon niet... dus toch maar weer een welgemeende WOW!!!

grtz

GUnit, ik kijk voortaan stilletjes mee, en ik moet toch iedere keer het zelfde zeggen, je kijkt je ogen uit hier zo mooi dat je het allemaal maakt.

Guy, je doet ons steeds in herhaling vallen... PRACHTIG !

Vooral het dashboard met de verschillende instrumenten vind ik zeer geslaagd, echt realistisch.

Groeten Rik

Swaken, ik ben helemaal gewonnen voor het roest, ik vind dit zo plezant om te doen, en zoveel technieken en materialen die je kan toepassen !

Danny, elke dag groeit het diorama idee want binnenkort verschijnt er tevens een zijspan-topic, en om af te ronden doe ik er waarschijnlijk ook nog een US Army WOII 6X6 bij. De schuur moet goed gevuld zijn, veel om naar te kijken zoals in een echte oude stal, en veel te ontdekken !

Ivan, ik ben blij iemand te kunnen aansteken met de methodes.

Sheriff, ik ben content met WOW !

Bart, geen probleem, ik weet dat je erg actief bent vriend.

Rik, dat zijn maar decals hoor, en de rest is wat donkerrode verf met wat stof erop.

Allen merci !

Laatst bewerkt:
G,telkens weer bij iedere update,rollen m'n uit gewoon uit hun kassen.Wat jij telkens toont tart werkelijk alle verbeelding,dat roestig bakje is net ééntje 1/1.

Ben een weekje weg geweest, maar wat je heir toont daar sta ik terug versteld van. Z'on realisme, zalig om naar te kijken. En ik leer er nog iets van bij ook.

Grtz Bart

Ik moet het even enkele dagen zonder updates stellen, even quality time voor het gezin nu het vakantie is dus.

De motorkap, de wielen, ruitenwissers, lichten en bumper vooraan moeten nog de revue passeren, en natuurlijk moet de body nog op het chassis komen.

Tot later mannen en een goei weekend, bedankt voor de fijne commentaren tot nu !

Update 24 :

Klein beetje voortgang, ditmaal de motorkap die flink roestig gemaakt werd, ttz. het is een start. Er volgen meer effecten morgen, dit is basis. Methode is gecombineerd haarlak/zout. Op de foto kreeg het onderdeel al wel twee roestwashes te verwerken.

Klein experimentje ditmaal, vlak voor de haarlak kwam er al een AK Rust product overheen. De haarlak legt zich mooi en laat zich nadien nog béter bewerken omdat de wash minder grip geeft op de watergedragen producten.

42-2.jpg
ps let op de ongelooflijke prestatie van ICM mbt. de grille !!!

Hey, je blijft ons echt verbazen e. Ik ben echt benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn.
Met wat ga je het stro maken dat op de wagen gaat liggen?
Ik stel deze vraag omdat het idee begint te groeien om ook zo iets in die aard te doen.
Zoals zovelen al geschreven hebben, dit is een super topic.

Buzzy, ik ga waarschijnlijk voor lange vezels kiezen, die waarmee lange grassen worden nagebootst op dio's. Maar het zou evengoed kunnen dat ik de markt nog ga afstruinen voor het ultieme product.

Ok man, bedankt voor de info. Is momenteel wel nog maar een gedacht bij mij om ook zo iets te doen maar weet nog niet wanneer juist. Ben al met enkele projecten bezig maar als ik start kun je het hier wel volgen.
Hoe meer ik deze topic volg hoe meer ik zelf ook wil beginnen. Hoop (maar vrees er voor) dat ik ook wat kan toveren dan zoals u.

Guy, Guy, Guy wat doe je hier toch weer allemaal. Kan het blijven zeggen maar toch keer op keer sta ik steeds versteld van het realisme in je modellen. Je zou beter eens een workshop organiseren of een lessenpakket samenstellen.

Ben ervan overtuigd dat er veel gegadigden zullen zijn!!

Tom, voor een echte workshop ben ik teveel een chaoot vrees ik. Ik experimenteer veel en zie wat er uit de hoed komt. Maar ik ga werken aan een serie howto's voor hier op het forum. Ook tracht ik in mijn threads al zoveel mogelijk over te brengen. Ach het is gewoon aanpakken, ook dit model is er eentje van 17 euro om mee te stoeien.

Wel Guy,u stoei-modelleke van 17 euro is aan het uitgroeien tot een top-modelleke met een ongekende goudwaarde.
Geslaagde roestwashes en dat is nog maar de basis ,.......dat beloofd weer ;)
Methode haarlak/zout,krijg je daarvan dat sterke werweringsuitzicht?
In ieder geval alweer spannend wat het vervolg zal brengen...........en genieten doen we zeker!

Guy, man, dat is hier nog wat anders als een poort met wat groene aanslag.

Amaai, dat is een mooie motorkap en nog niet eens af. Ik vermoed dat je die foto in gedachten hebt van die site die ik laatst doorstuurde ?

Of zijt ge ons aan 't beetnemen en zijn dit foto's van een 1/1 restauratieproject waar ge aan bezig zijt ? 8)8);)

In ieder geval, dit wordt een prijzenpakker.

Groeten Rik

Peiperj, het is een experiment dat ik onlangs ook deed op de Dodge. Met een nat haarlakbed kan je het zout beter tijdelijk vastpinnen dan met water. Het bijkomende voordeel van haarlak is dat je na het weghalen van het zout, ook nog verder kan met chippen van de toplaag.

Rik, ik heb serieus wat referenties opgeslagen, gaande van barnfind auto's tot banale strobalen. Het zoeken en aangereikt krijgen van foto's/links is misschien nog wel het leukste van alle werk. Bedankt nogmaals. Zo'n Admiral zou ik in 1/1 wel willen, wetende dat dit model véééél geld kost.

Van dergelijke afbeeldingen heb ik er honderden voor dit project, alles wordt zo in de schoot geworpen en je bent volgens mij abnormaal als je hiervan geen inspirerende ideeën krijgt :

Voorbeeld van een barnfind, ook de balkenconstructies vind ik zeer bruikbaar voor mijn 1/35 barn :
015_InsideMainWing2.jpg
Only for reference purposes !!!

Deze foto nam ik louter in mijn map op voor het effect van het rood bij het stro (veel kans dat er ergens een houten karrewiel zal rondslingeren in het diorama) :
barn.jpg

En is dit niet machtig mooi ?
7862743656_e27f00161f_z.jpg

Ik wil proberen om dit zonnestraal-effect na te bootsen met licht dat in de achtergrond verwerkt wordt :
3172736440_0033430970.jpg

Nu terug on topic want dit is dioramastuff.

Laatst bewerkt:
Goede ideeën genoeg, zie ik.

Mijn eerste gedacht bij het zien van dat karrewiel, is het wiel van een leFH 18. De eerste versies waren toch voorzien van een houten spaakwiel.

Deze zomer nam ik ook een reeks foto's van een vervallen schuur. Niet met iets direct voor ogen, maar ge weet nooit. Misschien voor een dio met 'iets Duits' dat zich verbergt voor de Allied Airforce ?

Groeten Rik

Weer een prachtige update G.
Die gril is zeker netjes van detail.
Kan niet wachten om het totaal plaatje te zien in zijn barn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan