Peiperj, het is een experiment dat ik onlangs ook deed op de Dodge. Met een nat haarlakbed kan je het zout beter tijdelijk vastpinnen dan met water. Het bijkomende voordeel van haarlak is dat je na het weghalen van het zout, ook nog verder kan met chippen van de toplaag.
Rik, ik heb serieus wat referenties opgeslagen, gaande van barnfind auto's tot banale strobalen. Het zoeken en aangereikt krijgen van foto's/links is misschien nog wel het leukste van alle werk. Bedankt nogmaals. Zo'n Admiral zou ik in 1/1 wel willen, wetende dat dit model véééél geld kost.
Van dergelijke afbeeldingen heb ik er honderden voor dit project, alles wordt zo in de schoot geworpen en je bent volgens mij abnormaal als je hiervan geen inspirerende ideeën krijgt :
Voorbeeld van een barnfind, ook de balkenconstructies vind ik zeer bruikbaar voor mijn 1/35 barn :
Only for reference purposes !!!
Deze foto nam ik louter in mijn map op voor het effect van het rood bij het stro (veel kans dat er ergens een houten karrewiel zal rondslingeren in het diorama) :
En is dit niet machtig mooi ?
Ik wil proberen om dit zonnestraal-effect na te bootsen met licht dat in de achtergrond verwerkt wordt :
Nu terug on topic want dit is dioramastuff.