Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank u mannen !

Update 25 :

43-2.jpg

44-3.jpg

Nu de motorkap-sectie erop zit, kan ik dit onderdeel verder gaan bestoffen.

Ik heb gekozen voor een stevige roestpartij vooraan, omdat de lichte stofpigmenten hierop mooi uitkomen.

Ook het neergedwarrelde stro zal tegen de donkere kap goed uitkomen.

Nu nog koplampen, kleine lichtjes, ruitenwissers en banden...

Zoals altijd ben ik weer reuze benieuwd naar jullie mening !

Mvg. Guy.

Laatst bewerkt:
Schitterend ,die dominante roestere motorkap,ten aanzien van de lichtere kleurschakkelingen aan de zijkanten,komt zéér zeker het uitzicht ten goede....de sublieme apotheose komt in zicht !!!

Jawadde, dat kan weer tellen hé G. Wat kan een mens hier nu op zeggen ? Behalve WOW sdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskng
Ik zit hier met mijn kin op mijnen buro te zeveren dat de vonken uit mijn toetsenbord komen...
Gewoonweg schitterend, puur genieten van zoveel Kunst (met zeer grote K).
Benieuwd naar het vervolg.

Mark

Prachtig resultaat, een diamantje!!!
Kan het zijn dat je de lampkapjes nog moet chromeren? Of blijven deze in hetzelfde kleur als de body?

Hier een link naar een foto (even naar beneden scrollen) http://www.autohaus-rogen.at/geschichte_opel.html#

Heb er nog enkele foto's bij gezocht om duidelijk te maken wat ik bedoel :8

main.php

main.php

main.php

Laatst bewerkt:
Peiperj, ik wou inderdaad een in het oog springende motorkap, die zich onderscheidde van de rest van de auto. Goed roestig is dan een oplossing. De apotheose komt er, of ze subliem wordt laat ik aan jou over.

Beyond, de kapjes van de achterlichtjes had je schijnbaar zowel in chrome als in de koetswerkkleur, tenminste volgens mijn foto's. Ik heb ze deze namiddag alsnog van een likje chrome voorzien en het is net dat tikje leuker, dus thumbs up voor jou ! Het detail ter hoogte van deze achterlichten is eerder pover, de chrome bandjes zitten erop maar eerder lullig van kwaliteit.
De voorkant moet ik nog aanpakken met chrome, koplampen en kleine lichtjes. Bedankt voor de verrijkende foto's !

Mark, het blijft natuurlijk een kitje van matige kwaliteit maar ik heb hier erg veel voldoening van, en mijn doel is om met wat gericht schilderwerk iets leuks uit de hoed te halen.

Buzzy, doet deugd hoor, telkens weer, dus gewoon blijven binnenwippen !

Iedereen mercikes !

Schiterend werk Guy, nooit eraan gedacht om een boek te maken over jou technieken? Die zou zeker verkopen.

Guy, ik volg dit al een hele tijd in stilte... volgens mij, en als ik je vorige projecten zie, ben jij een oudijzermarchand.. wie anders weet beter hoe zo ne verroeste bak er uitziet! :D

Enfin, jouw werkjes blijven boeien en ik hoop ze ooit eens in het echt te mogen aanschouwen... btw: die foto van die rotverroeste fietsen... das pas ook de moeite, die staan er ook al langer dan gisteren, ga je die er mss ook bijzetten?

Ge wilt een reactie, Guy ? Maar ge doet ons steeds in herhaling vallen, verder als : Aanlokkelijk, Briljant, Correct, Deftig, Elitair, Fabuleus, Geniaal, Hoogstaand, Immens, Juweeltje, Kolossaal, Leuk, Magnifiek, Nuttig, Onnavolgbaar, Prachtig, Q..., Roemvol, Schitterend, Top, Uitmuntend, Volmaakt, Waardig, X..., Y... en Zalig reikt mijn woordenschat niet !

Je spreekt steeds van een goedkoop kitje, maar in Uw handen, met jouw schilderstalent verandert zelfs de minste kit in een juweeltje.

Ik kijk steeds uit naar de volgende update.

Groeten Rik

Buzzy, blijven verbazen da's de bedoeling...

Christophe, drie redenen : daarvoor blijf ik me veel te onbetekenend vinden, én ik heb daar de fut niet voor, én zo'n zaken scheppen verplichtingen vroeg of laat. Maar het is een erg mooi compliment !

Walter, de fietsen zijn een must have geworden, ik ben er helemaal weg van ! Nog wel fietskes vinden...

Rik, 't is een kleintje maar het is er eentje :

Update 26 :

Platte banden !

Een roestbak waar tientallen jaren niet meer werd naar omgezien moet platte banden hebben dus in dit geval ook.

De banden zijn van plastic en dat maakt een en ander gemakkelijk om het doel te bereiken.

- ik zette het fornuis op de hoogste stand en liet dit even opwarmen,

- om er geen verbrandende kleefboel van te maken, legde ik een stuk bakpapier van de echtgenote op de hete plaat,

- nu was het zaak om het bandje mooi loodrecht op het bakpapier te drukken, zeer voorzichtig en gefocust om geen velgje in de vernieling te drukken !!!

- resultaat : een natuurgetrouwe bult onderaan (niét bij mij natuurlijk !),

- ik prefereerde om te opzichtige platte banden te vermijden, dus ik sneed hier en daar smeltmateriaal weg om later netjes bij te werken met schuurpapier.

SDC14470.jpg

En dan de boel afkleuren, dit moet nog gebeuren.

Vriendelijke groet van Guy.

Laatst bewerkt:
Die platte band is geweldig, maar hij mag van mij zelfs nog platter staan.. waarom, wel, vroeger hadden wij in de garage thuis een oude taunus staan, die stond na anderhalf jaar bij wijze van spreken nog op zijn velgen.
De situatie die jij wil uitbeelden gaat over een auto die al tientallen jaren in die schuur staat.. kan je je voorstellen dat er in die banden idd geen gram lucht meer inzit en dat die banden danig verduurt zijn dat ze zelfs gewoon aan de grond plakken, in die tijd werd nog veel natuurrubber gebruikt voor autobanden, tegenwoordig is dat syntetisch en natuurrubber vergaat dus wel na een hele tijd.

Btw; Tamiya heeft een setje met twee fietsen uit WO2, hier de gegevens:

ITEM 35240, German With Bicycles

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie band Guy, maar zoals Walesha aanhaalt, die banden waren van natuurrubber.

Dat impliceert dat er danig wat kraken, of scheurtjes, hoe moet ik het zeggen, in de band zaten. Een uitdaging voor je schilderwerk.

De fietsen zijn in het gamma van Tamiya (2 stuks met Duitse figuren). Onlangs kocht ik een PE set van Aber, maar de fietsen moet ik ook nog aanschaffen.

Groeten Rik

Walesha, 100% gelijk heb je, zo'n velgen zullen meestal de grond geraakt hebben. Om te vermijden dat ik echter een bandje naar de vaantjes zou helpen, heb ik het bewerken niet op de spits gedreven. Toch kom ik wel weg met het uitzicht zoals de vier bandjes er nu bijstaan, onderstaande referentie toont aan dat een velg niet per sé de grond hoeft te raken :

001.jpg
ONLY for reference purposes !!!

Rik, ik ga ze het uitzicht van oud rubber geven, en stof opbrengen.

*Bedankt voor de adviezen ook over de fietsjes, dit ga ik zeker eens goed bekijken !

Laatst bewerkt:
Hey Guyke,

Ik volg dit in stilte met grote bewondering, meer heb ik niet te zeggen van dat het heeeeeel goed is. Je topic is een echt lerend instrument.
Is er eens eentje om in het echt te bekijken. ;)

Wat de lege banden betreft, inderdaad die hoeven niet op hun velg te staan.
een paar dagen terug was er een programmaop Discovery en daar werd een Rolls Royce getoond uit de 30 jaren en ....... geen lege banden wel aardig wat scheurtjes van het uitdrogen.
Dit zal wel een uitzondering zijn maar het bewijs dat het wel kan en ook de foto die Guy liet zien (mits de banden niet tussendoor zijn opgepompt)

Maar mooi wieleke en misschien wat droog scheuren/barsten in het rubber om je helemaal gek te krijgen :laugh::laugh:

Misschien zijn de banden ooit eens een beetje opgepompt door de boer om hem makkelijker te verplaatsen...
Hij moest toen van de oude schuur naar de nieuwe :laugh::laugh: :laugh:

Swaken, de bedoeling is dat ik naast dergelijke topics in de toekomst ook howto's zal maken voor het forum. Kennis geven is kennis krijgen.

Ron, thanks en wees gerust, ik ga géén scheuren maken, noch microscopisch kleine barstjes ! Btw gekker kan niet meer, het is hopeloos !

Beyond, je bedoelt zeker van de nieuwe schuur naar de oude dan, want ik ga er een rattige boel van maken.

De banden zitten op de Opel en op een finishing touch na ben ik zo goed als klaar. Morgen zeker foto's dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan