Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A master at work.

Ik ga op zoek naar een uitgever zo'n werk mag in een boeksken staan.

Grtz

Dikkie dik

Prachtige vorderingen Guy, én een heel duidelijke stap-voor-stap uitleg die dit bouwverslag niet enkel interessant maar ook heel leerrijk maakt.

Petje af.

Het is een "barn find" zeg je, is het dan ook de bedoeling dat de body op zijn geheel zo geroest is of op andere plaatsen minder? In oude schuren zijn er meestal gaten in het dak/muur/ramen en die zorgen er dan ook voor dat hetgeen onder zo'n gat staat ook meer water/vocht vangt en zo meer roest. Staat ie gewoon onder een afdak dan zal je meestal meer roest hebben op de body-delen die naar de open zijden gericht staan.

Zo'n woorden geven vleugels dus ik gadeze namiddag snel weer verder !

Famo, het is idd. een barn find, het is niet de bedoeling dat de gehele auto in z'n geheel op deze manier roest zal vertonen. Ik wil vooral veel variatie zonder dat het onsamenhangend wordt. Zo zal ik de deuren de nodige variatie geven. Het wordt een barn find met een stal die zelf met haken en ogen aan mekaar hangt.

Ik ga het rustig aan doen.
Een beetje een simpel modelleke bouwen.
En dan komt de Guy met zoiets af.
Wat moet dat geven als hij voor iets minder simpel gaat?
Guyke, :You_Rock_Emoticon:

Amai, zo'n roestige bak..... :)
Maar bijzonder geod geslaagd Guy.
Jouw werk is indd een streling voor het oog, ik volg aandachtig...;)

Amaai, da's prachtig. Zoals reeds meermaals aangehaald, ge overtreft steeds U zelf.

Al eens nagedacht hoe die canvas-top eruit zal zien als hij al die jaren onder een afdak, gedeeltelijk blootgesteld wordt aan alle weersinvloeden ?
Ik bedoel maar, zoals de roest door de laklaag komt, zal het canvas toch ook danig verweerd (op het randje van verteerd) zijn ?

We volgen dit nog steeds met volle aandacht !

Groeten Rik

We blijven gaan mannen, vandaag heb ik de cover van het vouwdak grondig aangepakt. Morgen denk ik over een goede foto te beschikken. Met wat uitleg over de washes en pigmenten en hoe deze werden aangebracht.

Rik, zeker, de hoes moet er serieus afgeleefd uit zien, veel vochtige vlekken, kringen, regenkringetjes, stof...en op't einde nog wat stro en herfstbladeren voor het reliëf.

G'ke....
Ik lees niet zoveel in dit gedeelte, maar als ik ju naam zie staan, dan kan ik gewoon niet anders.

Prachtig.....

Update 13 :

Zoals gezegd, de cover over het opengevouwen zeildak.

In het begin was ik eigenlijk niet zinnens er een ouwe rakker van te maken, maar gaandeweg kreeg ik meer en meer leuke diorama-ideetjes.

Ondertussen had ik echter de overtrek gesculpteerd, vrij strak en ongehavend en niet echt aftands maar...

...weer gaan aanpassen vond ik maar niks, dus diende ik alles schilder- en weathergewijze uit de kast te halen.

- met de airbrush een bijna transparante laag Tamiya Flat Earth gesprayed (voor meer grip vd. pigmenten + eerste stoffig effect),

- een vuile olieverfwash (Raw Umber) aangebracht en

- onmiddellijk de stofkleurige pigmenten subtiel erin getamponneerd met een zachte borstel, tot de wash droog was,

- overschotjes weggeborsteld,

- via de airbrush erg fijne kringetjes (simuleren regendruppeltjes in het stof) v. heel dunne vuile wash gespetterd dr. weinig lucht te trekken,

- daarna met heel verdunde glansvernis (+ White spirit verhouding 5%/95% ) regenstreepjes, aflopertjes etc. getrokken (net zichtbaar),

- nog wat prominentere vlekken gemaakt met vuile wash want onderaan is het wat vochtiger,

- bepaalde zones nog wat meer stof gegeven dmv. pigmenten.

19-7.jpg

20-10.jpg

Later wordt er als eindafwerking nog stro over de ganse auto, om te simuleren dat dit door de plankenvloer van de zolder is gevallen, alsook wat blaadjes (de stal zelf zal eveneens heel krakkemikkig worden, met deels ingezakte houten dakconstructie.

Laatst bewerkt:
G..... kom hier niet vaak maar heb weer eens bijgelezen, man, man, man.....wat mooi en duidelijk uitgelegd!
Als Wayne Carini de foto's ziet zou hij gek worden en denken dat hij een echte barn find heeft gevonden!

Fred

Ja Erik, P O E P S I M P E L...:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
Volgens onze G toch hé;);):nowink:;)

Mark

P.S. Schitterend werk trouwens G. Ik zit er van te genieten.

Hoi Fred, als ik nu de rest van de bak naar behoren kan afwerken ben ik een meer dan tevreden man. Maar het is terug een feest na mijn 'herbronning' over de hobby.

Christophe, ik ben blij dat het weer goed gevonden wordt !

Erik, ik beloof plechtig NOOIT meer te zeggen dat het s....l is:tongue:

Mark, idem vriend, het is allemaal ZOOO moeilijk, ik zou er niet aan beginnen als ik u was...:Dwel dus, ik kom eens af als het zover is en dan doen we zoiets 'ns samen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan