Update 13 :
Zoals gezegd, de cover over het opengevouwen zeildak.
In het begin was ik eigenlijk niet zinnens er een ouwe rakker van te maken, maar gaandeweg kreeg ik meer en meer leuke diorama-ideetjes.
Ondertussen had ik echter de overtrek gesculpteerd, vrij strak en ongehavend en niet echt aftands maar...
...weer gaan aanpassen vond ik maar niks, dus diende ik alles schilder- en weathergewijze uit de kast te halen.
- met de airbrush een bijna transparante laag Tamiya Flat Earth gesprayed (voor meer grip vd. pigmenten + eerste stoffig effect),
- een vuile olieverfwash (Raw Umber) aangebracht en
- onmiddellijk de stofkleurige pigmenten subtiel erin getamponneerd met een zachte borstel, tot de wash droog was,
- overschotjes weggeborsteld,
- via de airbrush erg fijne kringetjes (simuleren regendruppeltjes in het stof) v. heel dunne vuile wash gespetterd dr. weinig lucht te trekken,
- daarna met heel verdunde glansvernis (+ White spirit verhouding 5%/95% ) regenstreepjes, aflopertjes etc. getrokken (net zichtbaar),
- nog wat prominentere vlekken gemaakt met vuile wash want onderaan is het wat vochtiger,
- bepaalde zones nog wat meer stof gegeven dmv. pigmenten.
Later wordt er als eindafwerking nog stro over de ganse auto, om te simuleren dat dit door de plankenvloer van de zolder is gevallen, alsook wat blaadjes (de stal zelf zal eveneens heel krakkemikkig worden, met deels ingezakte houten dakconstructie.