Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schoon contrasten in de wielen Guy, heb ik het goed dat je daar gewoon een paar washes tegen gegooid hebt om dat effect te krijgen?

Amai mannen, teveel mooie woorden aan mijn adres, maar we kunnen nog altijd plat op de snufferd gaan want er volgen nog veel zaken...

Burglar, ik heb enkele washes toegepast, een paar transparante filterkes en een lichte vuile wash, een pinwash met accenten en een aantal oliesporen. Hierover komen dan de stofwazen en waarschijnlijk wat verse drek.

Op een ander forum werd me gevraagd om onbewerkte foto's te plaatsen, ik maak van deze gelegenheid gebruik om ze hier aan mijn maten ook te tonen.

Zon :

SDC10290.jpg

SDC10293.jpg

Schaduw (daglicht) :

SDC10296.jpg

Gewoon ongelooflijk welke invloed licht heeft op een model !

Aha onbewerkte foto's dat ziet er al heel anders uit. :8

Des al niet te min ziet het er nog steeds een chique panzer uit in wording :D:D

We hebben een begin gemaakt met de tracks van Friul. Een eerste laagje, mengsel van drie Tamiya's en laquer thinner...

SDC10316.jpg

Hey Droop, om even je vraag te beantwoorden, over deze kleurtoon heb ik ondertussen een lichte bruine gespoten (met nieuwe compressor, een goe machien !!!)
Na deze twee lagen ga ik drybrushen, washen, werken met grafiet, schuren, spetteren en drashen.

Hopelijk kan je er dit jaar je oog eens live overheen laten rollen he Dreeke.

Mannen ik zit met een vraag en ik hoop dat iemand onder ons een sluitend antwoord kan geven...

Het gaat over de MG's, en meerbepaald over de bol waarin zo'n MG is ondergebracht.

Mijn vraag : werd deze bol van smeer voorzien om de MG beter te draaien ?

Ik heb de hull MG geplaatst en afgewerkt tot het al dan niet completeren met smeer.

Merci jongens.

Beyond, ik xwil je bedanken voor je zoekwerk ! Voorlopig ga ik dan de bol gewoon naturel laten.

Hier 'n foto van de nieuwe toestand (add on tracks in progress en MG ter plekke).

SDC10325.jpg

MG loop werd geschilderd met :
- mengsel v. mat zwart en leatherbruin (Revell's),
- drybrushing van Humbrol Gun Metal + tipje ultramarine blue olieverf,
- lichte passage met grafiet.

De bol van zo'n MG lijkt op de foto's steeds vrij proper, dus niet donker met een vettige indruk.

We zien wel , ik kan altijd nog Grease Stain toevoegen.

Yo Guy,

Wat een kleuren weer!! Dit kleur leent zich nog beter denk ik dan het panzergrijs, zeker om te verweren. Alhoewel ik je modulatie techniek bekijk op je grijze panzer...lijken ze allebei goed te behandelen ;-)

Greetz Nico

Hey, :)

Guy, ik vermoed van wel, dat er smering aanwezig was.
Hou er rekening mee dat de bol in staal is en de plaat waarin hij loopt ook van staal is, zonder smering is het rap gedaan en zou hij kunnen vastlopen (zeker in de omstandigheden van zwaar gebruik). Ik zou gaan voor smering, maar hou het subtiel aan de zijkanten.:8;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan