Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
En deze werkelijk FANTASTISCHE foto wil ik jullie niet onthouden !!!

WPz38_2.jpg

Bron : Bundesarchiv ?

machtig weeral, magnifiek hoe je dit ziet groeien. hier zie je maar weer dat subtiliteit zoveel meer geeft....

Goh mannen, ik weet het, ik doe eigenlijk veel kleine updates, maar ik hoop op die manier een bijdrage te leveren aan beginnende bouwers, jullie kan ik eigenlijk niks meer wijsmaken...

Vandaag heb ik de uitlaat een fijne structuur gegeven met olieverf, dmv. doppen met een fijn borsteltje. De kleur is een begin maar moet later nog helemaal aangepakt worden.

Dan heb ik, ipv. de add on armor tracks (voorop) te schilderen, een ganse dag gewerkt aan de verderzetting der micro-schilderwerken op het achterdek. Deze houden ondermeer in dat ik alle rivetten langs de onderkant een extra tipje schaduwwerking gegeven heb. Ook werden hier en daar wat vuile of roestige aflopers geschilderd...en fijne chipping natuurlijk !

Het rooster werd in één sessie vrijwel naar m'n zin afgewerkt, nog een kleine inspanning...

De fenders werden ook een eerste keer aangepakt maar ze zijn vanzelfsprekend nog verre van klaar voor wat de chipping aangaat. Op met name de plekken waar gereedschappen worden geborgen heb ik me wat verdiept.

SDC10253.jpg

Het bevredigende is dat ik stilaan kan zien op de foto waar ik heb gewerkt en wat nog volledig gedaan moet worden (zie onbehandeld smoke grenade rack achteraan).

Laatst bewerkt:
Thanks mate ! Nu is het zaak om de hele mikmak op dezelfde lijn te krijgen !

Da wordt een knap beestje hé ;) . Fijn geschilderd en knap verweerd. ben benieuwd naar volgende up-date's.
Groeten, Erwin.

Een volgende toestand.

Vandaag hard gewerkt aan de micro-verfschade van turret, commandotoren, de fenders, voorste toegangsluik, transmissieluik...overal zo'n beetje. En de schaduwkantjes van alle rivets voor meer diepte afgewerkt.

De wielen zijn op het rubber na, voorlopig klaar (tot het hoofdstuk stof, zand etc. aanvat).

Foto :

SDC10267.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag hard gewerkt aan de micro-verfschade van turret, commandotoren, de fenders, voorste toegangsluik, transmissieluik...overal zo'n beetje.

Euh...... zijt ge de loop niet vergeten ? tis maar even melden é Guy.
Voor de rest ,ganse vrachten bloemen !

Famo, ik moet inderdaad nog wat zaken aanpakken, de loop is daar eentje van. De verenstellen bij de lower hull, de gehele achterzijde...

Koekie, merci man, maar ik ben nog niet waar ik heen wil, het beeld ervan in m'n hoofd vereist nog wat stof en vuil loopwerk, een aanwas van zand tegen de lower hull etc.

Ik kan jullie nog wel een tijdje teisteren met m'n updates (denk hier de lach van Dr. Evil bij).

Mooi werk Guy, het blijft een plezier om je topic te lezen. Er ligt altijd wel een nieuwe ontdekking om de hoek als ik op deze link klik :)

Burglar, blijven lezen, je bent welkom he !

Ratticus, toevallig geen uien aan't pellen mijn zoon ?

Foto van de wielen die voor deze fase van afwerking klaar zijn :

SDC10271.jpg

Wat er nog moet gebeuren aan de wielen later :

- verwering loopvlakken,
- zand en stof,
- versere oliesporen, smeer...

je topic is prachtig , met andere woorden : mooi uit gelegt aan de hand van foto's en tekst .
zijn weerderom mooie update die ons laat zien

knap bezig

tom

Ongelofelijk he. Dit soort build threads gaan een grote hulp zijn als ik zelf ooit begin te schilderen... Nog even geduld, eerst nog een en ander afwerken. Gelukkig heb ik sinds dit weekend een degelijke airbrush...

J

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan