Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je wel cute.

En dan zijn we weer een stuk verder in het plamuur en schuurwerk.

nadat ik gisteren er een hele dunne laag plamuur op had aangebracht,kon dit een hele nacht goed uitharden.En zo kon ik het vandaag goed polijsten.

Het resultaat is nu klaar,en zo glad als baby billetjes...voelt heerlijk glad.

1_PA100001_goed_goed.jpg

Daarna kon ik alles goed stofvrij maken met een ietwat vochtige doek.

1_PA100002_goed_goed.jpg

1_PA100003_goed_goed.jpg

1_PA100004_goed_goed.jpg

1_PA100007_goed_goed.jpg

Een beetje plamuur verbruik...ach het kost wat,maar je hebt er ook wel wat van...cute.

1_PA100005_goed_goed.jpg

Ron.

Ik denk dat Ron de grootste plamuurafnemer van Kerkrade en omliggende gehuchten is. :D:D:D:D:D

Droop

Ik heb dit filmpje opgenomen nog met de oude camera.
Ik heb inmiddels een nieuwe,daar kan ik de filmpjes vele malen beter mee maken en ook groter,moet alleen nog even kiken hoe ik de extensie.mov kan omzetten naar Mpeg of AVI.

Maar gaat wel lukken,voor het volgende filmpje :D.

Ron.

Een kleine update.Want tussendoor werk ik ook verder aan de voorramen.

Daartoe heb ik als eerste stap een kartonnen mal gemaakt.

1_PA100008_goed_goed.jpg

De delen A en b worden ieder apart uit gezaagd en gemonteerd.Deze liggen in een schuine hoek en zijn gescheiden door raamlijsten.

1_PA100011_goed_goed.jpg

De ramen heb ik inmiddels al zwart gespoten aan de binnenkant.

1_PA110001_goed_goed.jpg

Ron.

Dat ziet er weer erg mooi uit Applaus Applaus Applaus
Ben heel benieuwd hoe je die overgang van de stuurhut naar het voorste zonnedek gaat maken.
Ga je er ook figuurtjes op plaatsen ? Op schaal 1/24 zijn er wel wat leuke te vinden, misschien een paar dames die genieten van het zonnetje ?

Groeten, Pascal

Hoi Pascal.

De overgang tussen stuurhut en zonnedek wordt gemaakt van balsa plankjes.
Nadat deze ertussen zijn gemonteerd worden deze mooi in de vorm geschuurd.

Als eerste moet nu het voorraam gemonteerd gaan worden.
Daarna de kozijnen voor de twee grote zijramen plaatsen,die hebben een mooie vorm.Dit gevolgd door het onderste kozijn(tussen dek en ramen).

En dan kan ik gaan beginnen aan het spoilertje(tussen voorraam en schuifdak 2)en dan het schuifdak.

En dan.....enz...enz...:D...nog erg veel te doen.

Ron.

Kleine update...

De eerste twee delen voor de zijkanten van de stuur en bakboord ramen zijn klaar.Gemaakt uit balsa en ook al inmiddels geplamuurd en geschuurd.Nu ging het gemakkelijk,eenmaal gemonteerd op de ramen is het erg moeilijk om te gaan schuren.

1_PA150005_goed_goed.jpg

En zo komen ze te zitten.

1_PA150007_goed_goed.jpg

De overgang tussen stuurhut en voordek.

1_PA150010_goed_goed.jpg

En ook de motoren zijn klaar,en hier een van de zuigers ervan;P

1_PA150034_goed_goed.jpg

Alles is lekker groot...

1_PA150035_goed_goed.jpg

Wordt vervolgd.

Ron.

En de voor ramen zitten er nu in gemonteerd.De witte lijsten zijn van abs,en deze worden later,na de zilver spuitklus,matzwart gepaint.

En nu eerst eens goed gaan schuren cute.

1_PA150002_goed_goed.jpg

1_PA150003_goed_goed.jpg

1_PA150004_goed_goed.jpg

1_PA150006_goed_goed.jpg

De overgang tussen stuurhut en voordek.

1_PA150008_goed_goed.jpg

1_PA150012_goed_goed.jpg

1_PA150013_goed_goed.jpg

1_PA150018_goed_goed.jpg

Wordt vervolgd.

Ron.

Hi Ron,

Ze ziet er ineens een stuk "stoerder" uit met die voorramen. Het lijkt wel alsof het de Pershing een "snelle" look geeft.
Ik had eigenlijk gedacht dat je eerst de overgang tussen stuurhut en voordek ging maken, omdat de ramen nu kwetsbaar zijn. Maar ook hier heb je vast en zeker weer een ingenieuze oplossing voor cute

Groeten, Pascal

Zo Ron, dat ziet er erg goed uit. Maar die raamlijsten hadden die niet wat rond mogen lopen boven en onder Dus meer met de vorm mee buigend als het ware.

Ik kan het niet goed zien bij de ref. die ik heb. Maar het lijkt zo omdat de voorkant ook een bolling heeft en het dakje daarvoor ook.

Bij het origineel loopt het bij de bovenste hoeken iets meer ronder uit.
Dat kan ik moeilijk namaken.Misschien dat ik het wel optisch kan namaken,later,bij het zwart inpainten van de lijsten.

Ron.

Spijtig want dit stoort mij toch een beetje.

Opbouwende kritiek : Gans de ¨pershing is één en al bochten en krommingen.
Alleen het dek is vlak bij wijze van spreken. Naar mijn goesting is dit raam te vlak.
Dit moet lichtjes bolvormig komen te staan en met de bovenhoeken ook iets omhoog.

vgl eens.

1_72_03_goed.jpg

1_PA150003_goed_goed.jpg

t' voelt niet echt juist aan,maar als het niet anders gaat dan moet het zo maar.

Hoi Luc.

Ik ben erg blij dat jij zo enthousiast hierover bent.Ik denk toch dat ik aardig in de juiste richting ermee zit.

1_55Pershing_72_closeup_500p.jpg

1_PA150004_goed_goed.jpg

Je moet proberen om de witte lijsten weg te denken(deze worden later matzwart)verder moet je het plamuur ook glad denken en samenvloeiend met het voordek.

Of ik zou me ermee moeten vergissen,maar toch denk ik dat ik ermee wel redelijk goed zit.Gezien de mogelijkheden dan.

Maar dit vind ik wel een leuke en goede opmerking cute.

Ron.

Misschien dat je de plaats waar de ruitenwissers zitten, een klein beetje rond kan maken. Een dun lijstje dat aan de zijkanten een bochtje naar boven maakt -zoals je kan zien op die laatste foto van de 1/1 Pershing - en dat lijstje is dan een klein beetje dikker in het midden. Daardoor lijkt het alsof de voorruit een beetje bolling heeft. Dat lijstje loopt dan over in de overgang tussen stuurhut en voordek.

Groeten, Pascal

Het is op de laatste foto ook moeilijk om te zien,de overgang loopt daar schuin en bollig naar beneden.Dus aan stuur en bakboordzijden,in de hoeken.De eigenlijke overgang tussen voordek en stuurhut wordt zeker glooiend gemaakt.Komt allemaal wel goed cute.

Ron.

Jaaah, nu zie ik het cute Zit zo'n beetje verborgen onder de plamuur hé ? En je kan geen foto nemen langs de onderkant van het raam, want daar is te weinig plaats voor. Die ronde hoekjes aan de onderkant van de zijdelen van het voorraam, en de scherpe hoekjes aan de bovenkant kan je met schilderen wel aanbrengen. Op deze foto is te zien dat je nog flink wat werk gaat hebben om de overgang te maken :

72_04.jpg

Ben héél benieuwd hoe het er gaat uitzien cute

Groeten, Pascal

He, he, he, kijk eens naar dat dek. Daar gaat Ron nog een hoop plezier aan beleven. :|

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan