Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
En vandaag zijn de beide 5 blads geskewde schroeven aangekomen.Inwendig hebben ze 4 mm draad,en hirmee kan ik ze later,mooi met de ASD assen verbinden.Ze hebben,overigens,25 mm als diameter.

1_PC110008_goed_goed.jpg
En ze zijn in Nederland gemaakt.

1_PC110009_goed_goed.jpg

In ieder geval gaat de montage/productie gewoon door.En gaat alles op planning.Zoals het er nu naar laat uitzien,zal ze gereed zijn medio januari/Februari 2009.

1_PC110001_goed_goed.jpg

Het voordek is ook inmiddels nu klaar in de ruwbouw.Hieraan rest alleen nog het schuren en aflakken.

1_PC110006_goed_goed.jpg

Nu het voordek klaar is,ben ik er erg tevreden mee.Dat ben ik niet vlug,maar mijn keuze om er een eigen motief in aan te brengen,was toch wel een goed idee...al schrijf ik het zelf:D...

1_PC110007_goed_goed.jpg

Nadat het voordek geheel klaar en gelakt is,ga ik verder met het ankerkluis gedeelte.Alhoewel het niet een echt ankerkluis is te noemen...

Ron.

Dat zijn erg mooi schroeven. Dek is ook erg mooi geworden.

Btw, ik heb even gekeken, naar die lak van Action waar je het over had. Heb je die nu gebruikt. De lak van vanEyck bedoel ik. Het lijkt mij wel wat. Maar een beetje bang dat het reageerd op de lakken van bijvoorbeeld Revell. :k

Ik heb deze vernis aangebracht op het recreatiedek(volledig hout)als test en ook heb ik er de verschansing en de jaloezieën mee geseald.Daar zit revell enamel verf op.het gaf op beide ondergronden bij mij geen enkele reactie.

Je kunt het alleen waarschijnlijk niet spuiten,omdat het erg "plakkerig"aanvoelt.Verdunnen lijkt me sowieso niet nodig,het is al erg vloeibaar.Droogt niet meteen op,maar geeft wel een strak resultaat daardoor omdat het juist zo dun is,vloeit het mooi uit...

Maar toch zou ik adviseren om een teststukje bij jezelf te testen.Je weet maar nooit.bij mij althans werkt het perfect...

Ron.

Mooi dek Ron Applaus.

Ik heb op m'n kotter ook een schroef van Raboesch gezet en deze zijn inderdaad heel mooi.

dat is nog eens een mooi voordek :k

ik vind het wel spijtig dat ik niet zo veel van dit type boot ken, dan snap ik er misschien net iets meer van.... :D

Hey Ron,

Het dek ziet er schitterend uit cute Het was een prima idee om het zo te maken, echt SUPER !!!! Applaus Applaus
Die lak van de Action van Van Eyck is dat een pot ? Ik heb de blanke lak van de Action in spuitbus over de groene lak van de Gamma, ook spuitbus gespoten, en dat gaf een heel mooi resultaat.

Groeten, Pascal

Die lak van de Action van Van Eyck is dat een pot ? Ik heb de blanke lak van de Action in spuitbus over de groene lak van de Gamma, ook spuitbus gespoten, en dat gaf een heel mooi resultaat.

Groeten, Pascal

De blanke lak van de action zit in een glazen flesje,met schroefdop.
Ik ben er erg tevreden mee.Doordat het lekker dun is,trekt het sltijd een mooie egale en gladde blanke laag tijdens het drogen.

Voor de rest,eenieder bedankt voor de lovende woorden cute.

Het dek is nu geheel geschuurd en gelakt.Deze klus is dus nu ook klaar.
Op naar het ankerkluis..

Ron.

Die Raboesh-dingen zijn toch prachtig, hé Ron? En het is pure kwaliteit hoor!.

De dame ziet er mooier en mooier uit. Klasse!

Droop

Die Raboesh-dingen zijn toch prachtig, hé Ron? En het is pure kwaliteit hoor!.

De dame ziet er mooier en mooier uit. Klasse!

Droop

Ja,daar fabriceren ze erg mooi spul.Niet het goedkoopste,maar de prijs meer dan waard.
Ik zal ook de volgende schroeven bij hun bestellen,al zijn die schroeven dan peperduur(de duurste).

Ron.

Iedereen bedankt voor de lovende woorden cute.

En hier nog de foto`s van het dek,welke nu is geschuurd en gelakt.

1_PC120003_goed_goed.jpg

1_PC120007_goed_goed.jpg

Kijkje op de "overloop".Al moet ik me schamen voor de stof :k.

1_PC120006_goed_goed.jpg

1_PC120002_goed.jpg

Ze wordt al heel stoer B:.

1_PC120004_goed_goed.jpg

Ron.

Wat ziet het er prachtig uit :| :| Applaus Applaus Applaus
Als je je foto's kon zou bewerken met een achtergrond uit de Caraïben, of een bestaande foto van de 1/1 Pershing bewerkt zodat jouw model in de plaats van de 1/1 staat, denk ik dat ze bijna niet van elkaar te onderscheiden zijn.

Ik kom ogen te kort om al dit moois te kunnen zien, echt fantastisch cute

Groeten, Pascal

Ron,dit is echt een heel mooi exemplaar ;P;P,ik vind het geweldig...ondanks dat mijn voorkeur naar VOC schepen gaat,heb ik hier zeker alle lof voor,en mischien in een volgend leven :D:D:D ga ik dit zeker overwegen.......maar het is echt supper............
:D:D:D

En de volgende stap is gezet,de montage en produktie van het ankerkluis.

Ik heb als eerste een decal aangebracht op de lier,waarin wordt aangegeven hoe te handelen bij een manuele bediening.Immers ook vanuit de stuurhut kan het anker worden gelicht.

Van dichtbij zie je wat er een stof op kan komen,zie je zo met het blote oog niet:s.

1_PC140002_goed_goed.jpg

En dan het geleidings en ophangings systeem.Dit is een simpele constructie om te scratchen.Gewoon drie abs delen tegen elkaar gelijmd en gelakt.De rollen,waar later de ketting overheen gaat lopen zijn gemaakt van stukjes drink riet.

1_PC140005_goed_goed.jpg

De blauwe uiteindes zijn delen van het kogel lager systeem.De twee andere rollen zijn louter bedoeld als geleiding,daar komt nauwelijks druk of kracht op.

1_PC140006_goed_goed.jpg

De ketting komt over dit nu nog vrije gedeelte te lopen later.

1_PC140007_goed_goed.jpg

Op het geleidings systeem behoren ook waarschuwings aangevingen.Het kan je behoorlijk verwonden.

1_PC140014_goed_goed.jpg

Het anker komt later aan de buitenkant eronder te hangen.

1_PC140012_goed_goed.jpg

NU ga ik als eerste het anker scratchen.Gewoon lekker zelf maken..

Ron.

Ron, je denkt ook aan alles, hé: gebruiksaanwijzing op de lier, waarschuwingen op het geleidesysteem... .
Top! B:

Ik ben al benieuw om het anker te zien. :k

Droop

Ook hier heb ik mijn ogen uitgekeken, man man, als je dit kan, zo uit de losse pols een boot maken ! Het ziet er allemaal levensecht uit, dit gaat wat geven ! Een echte patserboot, met een schitterende lijn erin, die swingende lijn bovenop...stunning ! GUnit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan