Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog even geduld dus en dan kunnen we eindelijk gaan barbecueën en aan de champagne met kaviaar of kreeft,terwijl we op een met Italiaans leder bekleed bankstel zitten,kijkend over de strakke zee...

Ron.

Ron, ik heb juist gegeten, en ge doet mij weer goesting krijgen :D :D :D

ik wacht met vol ongeduld op haar verdere progressie
 
Een vraagje.....

Is het zo,dat alles wat ik hier plaats goed en duidelijk is?.

Ik merk dat er weinig tot geen vragen komen/zijn over de constructies en over de Persing 72 zelf.
Ik kan me goed voorstellen dat er best wel dingen zijn die om een uitleg kunnen vragen.Ik mis eigenlijk wel(:|) wat positieve kritiek of aanvullingen/informatie vragen.

Momenteel ga ik over de onderwerpen heen als een trein,terwijl er best wel veel vragen zouden kunnen zijn.
Het blijft me verbazen dat er zo weinig vragen zijn,daarom ook dat ik over alle onderdelen heen vlieg.Omdat het mij overkomt dat alles goed duidelijk is.Ik ben beslist geen expert of alles kunner.En wil ook steeds bijleren.

Dat kan ik alleen maar ook met jullie hulp.Als er vragen zijn(en vergeet niet,domme vragen bestaan niet),stel ze mij aub.Door de vragen of aanvullingen kan ik ook goed leren.Immers door jullie vragen moet ik mij verdiepen in de onderwerpen waardoor ik de info daarvan niet meer zo snel vergeet als nu.

Juist door deze vragen blijf ik bij.En ik heb ze graag.Ik zal altijd proberen om antwoorden te geven.Zo goed als mogelijk.
Doch alleen plaatjes met een update vind ik een beetje zonde van de ruimte.

Ron.
 
Ik denk dat er zo weinig vragen komen, Ron omdat je alles al zo klaar en duidelijk in de updates uitlegt. :k

Een leraar die voor de klas alles klaar en duidelijk uitlegt, zal ook leerlingen hebben die stil én in spanning alles volgen.
Eentje die alles maar wat afhaspelt alles door elkaar vertelt, zal achteraf ook met ontelbare vragen bestookt worden. :k




Dus meester, volgens mij ben je goed bezig. De klas luistert gespannen. cute



Droop
 
He, he, he, ik ken Ron ook wat langer dan vandaag en ik snap dat hij deze vraag stelt. Hij doet ontzettend onderzoek naar dit schip. Nu ook naar alle technische details enzo. Dus door een vraag over bijvoorbeeld de techniek kan hij weer verder zoeken. Zo leert hij weer van de vraagsteller en de vraagsteller weer van hem. De circel is rond. :D

Dus mochten er vragen zijn over bijvoorbeeld de techniek of hoe hij bepaalde zaken aanpakt. Dan juist vragen, komt het topic ook tengoede en geeft een boost aan dit forum en zo krijgen wij ook een steeds hoger niveau. Het is leuk oom ook de diepte in te gaan van de techniek en de modelbouw op zich.

Ron goed dat je dit even schrijft. Ikzelf ben er van overtuigd dat wij elkaar zelfs helpen door vragen te stellen. :k
 
:s.........Zal ik dan maar minder specifieker worden :|..

Nee,ik zal eerlijk zijn.Ik breng graag verslag uit van mijn vorderingen.
Ook breng ik graag gedetailleerd verslag uit,met liefst veel foto`s.

Maar er komt weinig inbreng/input.Ik vind dat heel jammer.Ik heb dit ook al aangekaart in het Nederlands forum.Ik wil graag leren,en dat kan ik door positieve kritiek te krijgen en vragen,vooral de vragen.Want soms weet ik niet direkt antwoord erop en dan ga ik dit uitzoeken/op zoeken.Daar leer ik dan van.

De meeste geplaatste updates vervallen dan in stilte.Nu kun je natuurlijk schrijven,geen nieuws,dan goed nieuws.Maar juist door de onderlinge interactie(vragen en antwoorden)gaat het mij.Soms denk ik dan van...nu ja alles is duidelijk voor de lezers,en dan voel ik een soort "leegte"zeg maar.

Net alsof je dan alleen maar plaatjes zet.Klaar...

Ik zie dat steeds meer gebeuren,dus niet alleen in dit mooie forum.
Ik mis die interactie,daar ben ik op gebaseerd :D.

Dit is dus niet verkeerd bedoeld hoor,dit forum is verder best prima cute.

Ron,die blij is om dit even openlijk te maken,want ik zit er al een tijdje mee....

Ron.
 
Hey Ron,

Ik begrijp dat je het jammer vind dat er weinig vragen komen. Tenminste weinig vragen waar je zelf iets mee kan bijleren. Volgens komt dat omdat je op een "eiland" zit, of aan de top van de piramide staat. Daarmee wil ik zeggen dat je niveau zó hoog is dat het voor iemand als mij moeilijk is om iets zinvols te vragen.
Dat is zo'n beetje de prijs die je betaald als je aan de top staat.

Ik ben iemand die heel veel vragen stelt, in 1 op 3 antwoorden zit er minstens 1 vraag bij. En soms denk ik dat ik teveel vragen stel (ik heb al een paar keer - niet van jou, en niet op dit forum - een wrang antwoord gekregen, waardoor ik in sommige topics geen vragen meer ben gaan stellen.) :s

Persoonlijk vind ik het heel erg leuk als je veel info en foto's van de 1/1 Pershing in je updates plaatst, ik denk dat er dan ook meer mensen gaan vragen stellen.

En dan bouw je ook nog eens iets origineels, iets wat je nergens anders ziet, dat verklaart ook dat veel mensen gewoon in stilte van je werk genieten.

Groeten, Pascal
 
>w>w>w>w

k ben iemand die heel veel vragen stelt, in 1 op 3 antwoorden zit er minstens 1 vraag bij. En soms denk ik dat ik teveel vragen stel (ik heb al een paar keer - niet van jou, en niet op dit forum - een wrang antwoord gekregen, waardoor ik in sommige topics geen vragen meer ben gaan stellen.)

Pascal. Ik snap dat je je bezwaard voelt. Maar echt neem van mij aan, je stelt nooit te weinig vragen. Het vragen stellen is juist waar een forum voor is. Dat geld in alle topic´s. Ook bij mij in de topic´s beantwoord ik altijd alle vragen, en probeer ik ook zo goed mogelijk antwoord te geven. Desnoods zoek ik het op. Dit is een belangrijk onderdeel van onze hobby. :D:D
 
Hoi Ron,

Ik ben maar een beginner en ik bewonder je werk. Nu alles wat je doet is voor mij nieuw en leerrijk.

Je moet je voorstellen dat dit voor mij een soort van heel grote boek is met allemaal nieuwe dingen en dit is voor mij al heeeeeeeeeel veel info en kom ik dus niet tot vragen.

Ik sluit me aan bij de personen die zeggen dat je niveau zeer hoog ligt en des te meer je al kunt, des te minder input er gegeven kan worden.
 
voor mij persoonlijk geld het dat ik ook nog maar een beginner ben, en dus gewoon probeer om al te snappen wat er in de update geschreven staat. en dat leg je altijd heel duidelijk uit. daarom dat ik nergens ooit eens opbouwende kritiek kan geven, omdat ik de basiskennis en de ervaring nog niet heb
 
Hoi Ron,

Ik ben maar een beginner en ik bewonder je werk. Nu alles wat je doet is voor mij nieuw en leerrijk.

Je moet je voorstellen dat dit voor mij een soort van heel grote boek is met allemaal nieuwe dingen en dit is voor mij al heeeeeeeeeel veel info en kom ik dus niet tot vragen.

Ik sluit me aan bij de personen die zeggen dat je niveau zeer hoog ligt en des te meer je al kunt, des te minder input er gegeven kan worden.


Oke,daar kan ik me wel in geven,vragen over de onderdelen of gebruikte materialen kan bijv.ook cute.

Mijn niveau is maar zo hoog als het onderwerp.Daarom wil ik steeds moeilijkere onderwerpen,waar minder info over is te krijgen.En hopelijk dat daar vele vragen over mogen komen,want de opvolger is een echte "secret",waar het gaat over info krijgen.Daarover ter zijner tijd uiteraard.

Ik denk dat eenieder die zich met het onderwerp bezig houd waar zij of hij mee bezig is,daarin een hoog niveau heeft.

Ron.
 
Siemens kennis en ervaring is niet nodig om kritisch te denken en te kijken. Daardoor kan iedereen die iets waarneemt altijd zijn of haar mening geven. Al is de kennis niet aanwezig. Dus ziet het er uit als je verwacht, of juist niet. Kun je hiermee zelfs opbouwende kritiek geven, en zelfs aangeven hoe jij iets zou doen als beginner. Dat kan zelfs een heel verhelderende kijk op de zaak geven. Een frisse wind die eens waait kan wonderen verrichten. Omdat eenieder zijn of haar manier van bouwen heeft, dus ook zijn eigen oplossing heeft voor een probleem is ervaring een pre, maar absoluut niet nodig. :k
 
Dat zijn de juiste woorden,die Rik heeft gegeven,beter kan ik het niet verwoorden cute.
Soms zijn het net die kleine dingen/woorden die je van iemand krijgt,waarmee je iets kunt doen.
En dan kan iets kleins een prachtige aanvulling ineens blijken te zijn.

En dan wil ik Newbie er even bijhalen om te citeren(als je het goed vind :k).

Ga je de ankerketting verven want ze blinkt harder dan de boot en normaal is dat toch andersom?.

En dat heb ik daarna ook meteen gedaan.Dit vond ik dus een mooie en goede aanvulling op het anker.Ikzelf heb daar niet bij stilgestaan.En zo kreeg ik dus deze tip erbij.

Dus iedere aanvulling kan heel waardevol zijn.

En om deze discussie niet te groot uit te breiden,denk ik wel dat eenieder begrijpt wat ik wilde schrijven cute.Dus je kunt nooit een domme of vreemde vraag stellen,en door te vragen leren we allemaal bij(geld overigens voor alle topics en genres).

Daarom lijkt het mij tijd om weer lekker on topic te gaan,en de aandacht weer naar de Persing te brengen.

Anders gaat ze zich verwaarloost voelen :D.

Ron.
 
Hey Ron,

Moet je eigenlijk een speciaal vaarbewijs hebben om met zo'n schip te varen ? Met vliegtuigen is het zo dat je een "kwalificatie" per type toestel (of zelfs voor een specifiek toestel) moet hebben, maar bij schepen ?

En dan terug over de bouw : Je constructie met piepschuim en balsa lijkt me erg stevig uit te zien (net zoals bij je U-boat), is dat ook zo ? En kan je met dat piepschuim ook ronde, en bolle vormen maken ?

Groeten, Pascal
 
Pascal, ja daar moet je een vaarbewijs voor hebben, het schip heeft een veel te groot vermogen om zonder te mogen varen. Maar let wel. Een vaarbewijs hiervoor haal je bij 10 pakjes boter. :| Dit is dan een klein vaarbewijs, is toch een groot verschil tussen het bewijs voor de beroepsvaart hoor. ><
 
Siemens kennis en ervaring is niet nodig om kritisch te denken en te kijken. Daardoor kan iedereen die iets waarneemt altijd zijn of haar mening geven. Al is de kennis niet aanwezig. Dus ziet het er uit als je verwacht, of juist niet. Kun je hiermee zelfs opbouwende kritiek geven, en zelfs aangeven hoe jij iets zou doen als beginner. Dat kan zelfs een heel verhelderende kijk op de zaak geven. Een frisse wind die eens waait kan wonderen verrichten. Omdat eenieder zijn of haar manier van bouwen heeft, dus ook zijn eigen oplossing heeft voor een probleem is ervaring een pre, maar absoluut niet nodig. :k

ik vind het handiger als je iets meer kennis hebt om opbouwende kritiek te geven. dan ben je zeker waar je het over hebt. als je het niet kent, ziet het er natuurlijk niet vertrouwd uit, maar ik denk dan ook dat dit normaal is bij de constructie

maar nu terug on-topic
 
Hey Ron,

Moet je eigenlijk een speciaal vaarbewijs hebben om met zo'n schip te varen ? Met vliegtuigen is het zo dat je een "kwalificatie" per type toestel (of zelfs voor een specifiek toestel) moet hebben, maar bij schepen ?

En dan terug over de bouw : Je constructie met piepschuim en balsa lijkt me erg stevig uit te zien (net zoals bij je U-boat), is dat ook zo ? En kan je met dat piepschuim ook ronde, en bolle vormen maken ?

Groeten, Pascal

Rik heeft al al beantwoord,maar ik kan er dit nog aan toevoegen.

Er zijn verschillende eisen hierover die per land verschillen.Ik heb daarom een duidelijke site voor je opgezocht,hierin worden al je vragen omtrent vaarbewijzen uitgelegd.Erg interessant.

Vaarbewijs.nl | Welke soorten vaarbewijzen zijn er?

De constructie met tempex is inderdaad best wel sterk en stabiel.Je kunt er in principe alle vormen mee maken,althans met het piepschuim.Alleen brengt het bekledingsmateriaal daarop de beperkingen mee.Dus een echte ronde vorm is wel te maken ermee,maar het kost wel veel werk,omdat je een ronde vorm niet met balsa kunt creëren,maar dit kun je wel bereiken door de kern van tempex(piepschuim)dan te gaan bekleden met blokjes balsahout bijv.Deze blokjes kun je dan wel mooi rond schuren.Het is alleen maar beperkt door je eigen fantasie....cute

Dus ja,ik denk dat je alle vormen ermee kunt maken wat je maar wilt,mits je maar creatief ermee bent.

Ron.
 
>w als het mag wacko

Is het zo,dat alles wat ik hier plaats goed en duidelijk is?.

Ik merk dat er weinig tot geen vragen komen/zijn over de constructies en over de Persing 72 zelf.

mijn probleem met de pershing is dat er geen referentiemateriaal is waarop ik je kan controleren (positief bedoeld) ofwel moet ik hetzelfde voorbereidend werk gaan doen en volop gaan googelen achter foto's e.d.

Ik moet aanvaarden hoe je de romp maakt,was dit een houten romp met huidplanken dan kon ik controleren of de planken juist verjongd en afgeschuind zijn enz., maar met deze romp en constructie gaat dat niet.


ik denk dat veel mensen dit probleem hebben waardoor er weinig vragen* komen over de pershing

* verder leg je ook heel goed uit welke lijm , techniek je gebruikt met welk materiaal. Ik zit nog in het stadium de houtlijm plakt en houd ,metaal plakt met secondenlijm en polyster met allplast.Vermits ik niet meer ervaring heb kan ik je op dit vlak niet helpen.

maar geloof me ik blijf je kritisch volgen.cute

als jewilt weten hoe kritisch

1_PC160002_goed_goed.jpg

in het dek zit een knoest,wier.
Ik denk niet dat de eigenaar hiermee akkoord zou gaan moest hij dit zien.
maar om hiervoor de beplanking terug op te breken zou te erg zijn daarom heb ik het niet gezegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan