Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo ron

dat ziet er mooi uit het word een hele complete boot leuk bedacht van een oude computerluikje een keukenblok maken dat is pas echt scratch bouw top B:

mvgr ron

Voor mij een ribbeke alstublieft :D
Alle gekheid op het spreekwoordelijke stokje (hmm, weet iemand overigens waar die uitdrukking vandaan komt ?),... een erg mooi stukje improvisatie hoor, Ron.
Dat doet mij dan een beetje wegdenken... als madam interesse heeft in een nieuw keukentoestel... ga je dan naar de electrozaak of scratch je het ? :D

Ron een gestoofde vis, uit brandewijn aub. :D

He, het is wel luxe he. Daar :k

Maar even alle donders er af, mooi werk, alleen het keukenblok zou je echt geen handvaten moeten geven. Deze zullen echt wel in push to open deuren hebben. Zo´n schip is per slot van rekening niets anders dan luxe toch. En zo´n kleine luxe extra die al redelijk standaard is moet je niet vergeten aan boord he. :D:D Maar echt het is mijn mening hoor. dus jij ontwerpt en doet het op jou wijze.

Klant is koning he, Rik, dus als Ron handvaten wilt, waarom niet heh, hij betaald tenslotte genoeg voor z'n yaght. (die van mij heb ik in massief goud besteld)
Verdomd lange leveringstermijn overigens zo'n Persching, zekers als als je specifieerd dat het dek zoals Ron's model moet zijn.

ja,ik wist ook wel dat ik dit soort reacties kon verwachten :k.
Dat zat er dik in....

Maar ik vind dit gewoon leuk om te doen,en ik moest me erbij nog in de hand houden om ook niet de kraan en het aanrecht meteen erbij te doen.Deze "patserige"gelegeerde zilveren handgrepen zijn naar mijn smaak.....

(Patserig=opschepperig).

Een schepje erbovenop is nog eens om in beide lange antenna`s witte vlaggetjes met gescheurde achterrand in op te hangen.Dit grapje uit de jachtwereld(redelijk vaak gezien en gelezen)geeft aan dat de eigenaar het betreffende jacht als buit heeft gevangen.

Ron.

Ok... scampies zijn ook lekker hoor op de BBQ :k
Doet me er overigens aan denken.... nope, zal dat wel via pm regelen met de betreffende persoon ><

Dat keukenblok zit netjes geïntegreerd in het geheel, Ron.
De schaalverhouding ziet er zelfs pico uit.

Droop

Dank julle wel,doch tijdens de montage is mij gebleken dat de overgang tussen de hoogste trap en de "overloop"te ruw is geworden naar mijn smaak.Dit zie je bijna niet zo met de ogen,maar op de digi foto valt het mij erg op.Derhalve ga ik daar een anti slip stripje monteren.Nuttig en effectief tegelijk.

Ben ook begonnen aan de L-living.Daar komen later uiteraard foto`s van.

En zo komen we toch wel langzaam maar zeker naar het einde toe van dit project alweer.
Nog enkele weken werk en ze is klaar.Na de Living,moet ik nog de tafel maken,de garage en de twee poortjes,gevolgd door de beplanking van het loodsdek de schroeven montage en als laatste de standaard.

Dat zijn nog de klussen welke mij nog resten voor het einde van dit project.

Nog even werk en dan is ze klaar.

Ron.

Laatst bewerkt door een moderator:
En de Kerstman heeft mij dit jaar bijzonder bedacht met dit voor mij zeer nuttig cadeau.
Bijzonder handig voor het volgende project.

1_PC260027_goed_goed.jpg

Mijn "werkplaats"wordt steeds uitgebreider.

Ron.

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar ga je veel plezier aan beleven, Ron.

Ik zou de mijne al niet meer kunnen missen. :k

En nu nog een draaibankje. cute

Droop

Ja,een draaibankje wil ik ook nog hebben.Doch de investering hierin is mij nu nog teveel.
Maar ooit...ooit...cute.

Ron.

Hmm, zoiets mag het kerstvrouwtje bij mij ook altijd droppen.... dream on Dan, dat zul dus nooit gebeuren.

Dat is mooi spul Ron. Ik zit nog te klungelen met een boormachine in een standaart. :| Straks he als ik groot ben en veel verdien............ ;P

Mijn zoon vind het nog leuker,is alleen maar gaten ermee aan het boren in mijn ruw materiaal.Zo kom ik ook door de voorraad heen:s...

Ron.

En de start is gemaakt aan de L-living.

Als basis heb ik er hier tempex voor gebruikt omdat ik hieruit deze vorm mooi kon eruit halen.
na het uitsnijden heb ik er meteen aan de onder en achterkant balsahout(1,5 mm)op aangebracht met montage kit.Dat om te voorkomen dat ik per ongeluk er iets zou afbreken.Op deze dikte is het erg teer...

1_PC260010_goed_goed.jpg

Omgedraaid dus,kijken we hier tegen de achter en onderkant aan.

1_PC260011_goed_goed.jpg

1_PC260013_goed_goed.jpg

Daarna heb ik er abs kunststof materiaal op aangebracht.Dat om te voorkomen dat ik veel moet gaan plamuren en schuren,als ik balsahout zou gebruiken hiervoor.Kunststof is immers al mooi glad van zichzelf.

1_PC260014_goed_goed.jpg

Lijkt nu net op een stukje hoeklijst uit een kozijn,vind ik ;P

1_PC260016_goed_goed.jpg

Het is erg dun,maar nu het bekleed is erg stevig geworden.

1_PC260019_goed_goed.jpg

Bij het nader bekijken is te zien,dat ik aan de bovenzijde er een stukje laat uitsteken.Dat is wederom mijn eigen keuze.Er komen nog zitkussens op,en dit randje laat ik erdan mooi overheen uit steken.Kwestie van smaak....

Zo ongeveer moet het gaan komen.Denk er wel nu nog de zit kussens bij :k.

1_PC260021_goed_goed.jpg

Ron.

1_PC220008_goed_goed.jpg

Zou gouden handvaten niet mooier zijn ? Teveel zilver gebruiken is soms ook niet goed.
details verdwijnen in het geheel met alles in dezelfde kleur.

Wow....Luc,jij bent een goede kandidaat voor "Big Spender" :D.

Hoewel ik(als miljonair)best wel veel geld heb uitgegeven aan de Persing,krijg ik niet mijn vrouwke over de boeg om gouden handvaten te kopen.Gelukkig geeft de living er later wat meer kleur in aan.

Ron.

Ik loop misschien een beetje op de zaken vooruit Ron, maar uit welke materie ga je die kussens maken?

Droop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan