Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
ga je de zijkanten ook met het zelfde materiaal afwerken of komt daar iets anders tegen ?

De zijkanten zijn,inmiddels,ook al dichtgemaakt met abs kunststof.

Deze gehele samenstelling is daarna in de primer gespoten en daarna heb ik het geheel zilver gepaint,lekker met de hand omdat ik daar soms gewoon zin in heb.Op dit moment ligt het te drogen,omdat het ook reeds geseald is.

Daarna ga ik er enkele zwarte lijntjes op aanbrengen,als zijnde de openingen tussen de schuiflades onder het zit element.

Omdat er niemand van ons echt op gaat zitten,ga ik de kussens maken van balsahout(kussens snijd ik eruit)en deze worden dan bekleed.Ik heb in gedachten om ook daar het zwarte Italiaans leder op aan te brengen.Maar dit kan ook een andere kleur zijn.

Wat denken jullie,zwart of een andere kleur(moet wel erbij horen/staan).

Ron.

Laatst bewerkt:
Hmmm, ik zie eigenlijk maar twee kleuren geschikt, namelijk zwart en donker blauw. Zeker geen beige of wit in combinatie met al dat zilver.

Ron er zijn weinig schepen gemaakt met verschillende kussens op het dek zowel voor als achter. Ik zou net als iedereen voor het geheel gaan kijken. DAt ze binnen wet zijn komt vaak voor in dit soort jachten. Maar daar hoef nu geen rekening mee te houden. Ik zou dus het zelfde materiaal als de kussens op het voordek te gebruiken.

De volgende stap in de productie van de L-living.

Nadat de vorm klaar was,heb ik het in de primer gespoten,zilver gepaint(met de hand)geseald,en de scheidingslijnen aangebracht van de schuiflades.De zitplaatsen heb ik niet veel aandacht gegeven.Dat hoeft ook niet.

1_PC280001_goed_goed.jpg

Van 4 mm balsa,heb ik het zitgedeelte gemaakt.

1_PC280002_goed_goed.jpg

Daarna heb ik op aanraden van Rik,de balsa kussens bekleed met zwart leer.Dat is ook inderdaad het beste.

1_PC280003_goed_goed.jpg

Opbouwende kritiek altijd welkom...zeker omdat dit de eerste keer is dat ik kussens heb bekleed cute...

Aan beide zijden heb ik de kussens wat laten uitsteken,vond ik leuker staan.

1_PC280004_goed_goed.jpg

1_PC280006_goed_goed.jpg

Bij de volgende stap ga ik de kussens maken voor de achterwand.

Ron.

Zo Ron, ziet er idd mooi uit.

Wat je nog zou kunnen proberen omdat je papier hebt gebruikt met daaronder balsa hout. Is dat je met bijvoorbeeld een pitsarolsnijmje voorzichtig een naad aanbrengt in een paar delen.

Ik weet niet zeker, maar ik dacht dat heen hoekbank altijd een vierkant middendeel in hoek heeft. Dan daarnaast een tweezits en driezits of anderhalf en tweezits deel. Misschien leuk om daar eens wat naadjes te duwen door het rollen van de schijf over deze delen. Dan met een zwarte fijnlijner deze nog eens aanzetten. Ik denk dat je dan een mooier en levendiger geheel krijgt. Het blijven kussens he. En dat mag je best zien. Ook de rijke stinkert gaat voor comfort en lekkere kussen. :k

Ik snap wat je bedoeld,Rik.

Doch de kussens heb ik reeds gemonteerd en zitten muurvast:s.

Ja,mijn ongeduld was het :|.

Ron.

Ron,

Ik lees regelmatig dat je de verf geseald hebt. Bedoel je daar blanke lak mee?

Ik zou de kussens voor de rug wel niet te dik maken want anders wordt het zitgedeelte wat te smal denk ik.

Misschien dat je nog met zo´n scrabpookhaak de naden er in kan duwen. Je weet wel zo´n pennetje met een bolletje er aan. Er is vaak wel iemand in de buurt die zo´n ding heeft. Anders met een passerpuntje die bot is gemaakt. Lukt vaak ook wel, dan wel eerst oefenen.

Ron,

Ik lees regelmatig dat je de verf geseald hebt. Bedoel je daar blanke lak mee?

Ik zou de kussens voor de rug wel niet te dik maken want anders wordt het zitgedeelte wat te smal denk ik.

Ja,inderdaad gebruik ik daar blanke lak voor.
De rugleuningen worden inderdaad dunner,anders kunnen we er straks niet meer allemaal opzitten gaan tijdens de barbecue.

Ron.

Misschien dat je nog met zo´n scrabpookhaak de naden er in kan duwen. Je weet wel zo´n pennetje met een bolletje er aan. Er is vaak wel iemand in de buurt die zo´n ding heeft. Anders met een passerpuntje die bot is gemaakt. Lukt vaak ook wel, dan wel eerst oefenen.

Ik ben toch wel er een beetje huiverjg voor,Rik.Bang dat ik misschien door het erin drukken/snijden er of stukjes papier weg trek,of er een rafelige rand aan ga trekken.

Maar jouwn voorstel is wel goed,maar ik durf het niet :s

Ron.

Ik ben even weg geweest uit dit topic maar het is echt een prachtexemplaar aan het worden Ron.

Ik sta er echt perplex van!

Dank je wel,Chris.Doch helaas komt het einde steeds dichterbij in dit project.
Nog enkele weken maar te gaan...:s

Ron.

Maar jouwn voorstel is wel goed,maar ik durf het niet
Dan kunnen we daar heel makkelijk in zijn, en dus eens een proefje maken op een ander gelijkend stukje. Maar als je helemaal onzeker bent van je zaak idd. niet doen. Anders gaat het mis en kun je helemaal overnieuw beginnen. En raak je helemaal onzeker. Dat is niet echt goed voor je gevoel.

Goede keus Ron. Wees bewust van jezelf.

Goede keus Ron. Wees bewust van jezelf.

Mijn dank,maar dat is om te voorkomen dat ik er anders misschien iets verkeerds doe en er een beschadiging in komt,zoals je al aangaf.Liever nu niet meer...brr..

Inmiddels is de L- living gemonteerd en staat nu vast op haar plaats.Foto`s volgen uiteraard nog hiervan.

En dan wordt er een start gemaakt aan de tafel.Daarna worden de klussen steeds minder aan de Persing 72,het einde nadert met rasse schreden alweer:s.

Ron.

Ik hoop dat de tafel een mooi mahogany uiterlijk gaat krijgen. Met een mooie patroon er in. :D

Ben wel benieuwd natuurlijk naar je foto´s. :k

Ik hoop dat de tafel een mooi mahogany uiterlijk gaat krijgen. Met een mooie patroon er in. :D

Ben wel benieuwd natuurlijk naar je foto´s. :k

Ja,ik breng er inderdaad een patroon in.De tafel bestaat it twee helften(een is opklapbaar)doch ik ga de tafel in opengeklapte stand maken.Moeilijkheid daarin is de voet.Deze staat aan stuurboordzijde,terwijl dan de opgeklapte helft "zweeft"aan bakboordzijde.

De Persing heeft daarom er een flinke dikke zuil onder staan.Deze ga ik namaklen van,als het lukt,aluminium buis.Dan hoef ik deze ook niet te painten,het origineel heeft de voet als dezelfde kleur.

Maar daarover later meer uiteraard.

Ron.

Wat mij logisch lijkt is dat de zuil toch in de zelfde kleur zou zijn als de railing, maar ik denk dat je je onderzoek hier naar gedaan hebt en neem dit dan ook gelijk aan van jou. :D
De tafel die naar beneden geklapt is zou je met sigarenkist scharnieren kunnen doen. Misschien is dat een idee? Die kun je dan nog altijd in metaal schilderen om zo de juiste kleur te krijgen.

Ik zelf heb er nog genoeg. Schuren met fijn schuurpapier en met een messing borstel afnemen maakt ze ook van metaal kleur. Maar dat is meer werk. wacko

Kan er wel een foto van maken met een cm erbij.

1_29.jpg

In bovenstaande foto is de zuil te zien.Inderdaad lijkt het mij ook toch beter,zoals je aangaf Rik,om de zuil dezelfde kleur te geven als de rest.

De tafel is hier ook in uitgeklapte stand te zien.Doch ik ga de vorm en het uiterlijk anders maken,wat creatiever omdat ik ook hier de tafel weer saai vind.En ik vind het leuker om te doen als een "standaard"uitvoering.

Omdat ik de tafel in opgeklapte stand ga maken,zijn scharnieren dan niet te zien.
Dus de bakboordzijde van de tafel in uit stand,zeg maar..

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan