Hoofdsponsor

1/35 Postwar Comet a-34 range target. [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt nog voor de voorgaande reacties vrienden, mijn vorige update heb ik er snel op gezet.

Het gaat hier dus om een gecombineerde methode van zowel de haarlakbehandeling als de pigmentpoedertechniek.

De turret is zo goed als naar mijn zin.

55_zps5c537ae2.jpg

Met een vriendelijke groet van Guy.

Goh, ik heb momenteel geen enkele reden om commentaar te geven.... ik blijf dus in oorverdovende stilte volgen... enne... genieten! :D

Ik weet iets:
Achterkant turret heeft iets van een VK3001 toren. :P

Voor de rest zijn er geen woorden te vinden voor deze parel modelbouw
Dit is gratis onderwijs.

Walter en Jeanke, merci !

Filip, een goede uitleg is het halve werk. Graag gedaan !

Rik, da's net wat ik aan wrakken zo intens mooi vind, de contrasten tussen verf en roest. Bij dit model evenwel zal het een kwestie van meer harmonieuze kleurtonen worden. Ik wil wel licht donker contrasten gaan opzoeken.

Steben, je hebt daar gelijk in, dat komt omdat ik de radiobak heb verwijderd, normaal is deze turret langer en wat taps uitlopend.

De techniek went snel en vandaag heb ik reeds de voorkant van de hull kunnen aanpakken.

56_zpsb4d3e698.jpg

57_zps95552b91.jpg

58_zps271738cc.jpg

Laatst bewerkt:
Oe, Aahh zoals gebruikelijk.
Blijft een interessante techniek die ik binnenkort zelf hoop toe te passen in een projectje: ik blijf dus gepassioneerd volgen.

Ja... Net als de Rode Duivels in de tweede helft vandaag: THUMBS UP! INDRUKWEKKEND!

Thierry

Beste G ik begrijp het nu even niet meer op foto 1 heb je met olie en pigmenten gewerkt zonder haarlak,op foto 2 spuit je weer acrylverf heb je dan op foto 3 de verf weer verwijderd????

Schitterend gedaan weer G. Je bent weer met de toverstaf aan het werk.
Puur genieten van je kunstwerkje.

Mark

Dank jullie voor de aanmoedigingen !

Danny, dat heb je helemaal goed geanalyseerd mijn vriend. Doordat er onder de acryllaag een laag olieverfwash met ingetamponneerde pigmenten zit, ontstaat er een sprokke, poreuze bovenlaag. Zie het grosso modo als een crème brulée, daar kan je met je lepel ook de krokante suikerlaag doorbreken. Je kan met een tandenstokerpunt ragfijne roestreepjes vanonder de verf tevoorschijn halen, of met een stugge borstel met korte haren kan je minuscule roestvlekjes creëeren door die haaks op het oppervlak te tikken. Je kan de toplaag opbreken en grotere roestvlekken maken door een stekende beweging met de borstelharen te doen. Als alles er naar je zin uitziet, kan je het geheel dan met fixer afsluiten, of met wat vernis uit de airbrush. Met wat oefening trek je zelfs in één beweging met een stug borsteltje roestige aflopertjes ! Maar die kan je natuurlijk ook maken op de klassieke manier op voorwaarde dat je de matte toplaag even wat satijnglans meegeeft.

59_zps9d1fd86a.jpg

Laatst bewerkt:
Sorry Guy!
Ik moet genieten in stilte.
(Omdat superlatieven mij te kort schieten)

Maar bedankt voor de mooie foto's en de duidelijke uitleg.

Peter

Amaai, da's chique !

Allez, en na de haarlaktechniek leren we hier iets nieuws. Laten we het maar de GUnitechniek noemen ?

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan