Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Filip, een goede uitleg is het halve werk. Graag gedaan !
Rik, da's net wat ik aan wrakken zo intens mooi vind, de contrasten tussen verf en roest. Bij dit model evenwel zal het een kwestie van meer harmonieuze kleurtonen worden. Ik wil wel licht donker contrasten gaan opzoeken.
Steben, je hebt daar gelijk in, dat komt omdat ik de radiobak heb verwijderd, normaal is deze turret langer en wat taps uitlopend.
De techniek went snel en vandaag heb ik reeds de voorkant van de hull kunnen aanpakken.
Oe, Aahh zoals gebruikelijk.
Blijft een interessante techniek die ik binnenkort zelf hoop toe te passen in een projectje: ik blijf dus gepassioneerd volgen.
Beste G ik begrijp het nu even niet meer op foto 1 heb je met olie en pigmenten gewerkt zonder haarlak,op foto 2 spuit je weer acrylverf heb je dan op foto 3 de verf weer verwijderd????
Danny, dat heb je helemaal goed geanalyseerd mijn vriend. Doordat er onder de acryllaag een laag olieverfwash met ingetamponneerde pigmenten zit, ontstaat er een sprokke, poreuze bovenlaag. Zie het grosso modo als een crème brulée, daar kan je met je lepel ook de krokante suikerlaag doorbreken. Je kan met een tandenstokerpunt ragfijne roestreepjes vanonder de verf tevoorschijn halen, of met een stugge borstel met korte haren kan je minuscule roestvlekjes creëeren door die haaks op het oppervlak te tikken. Je kan de toplaag opbreken en grotere roestvlekken maken door een stekende beweging met de borstelharen te doen. Als alles er naar je zin uitziet, kan je het geheel dan met fixer afsluiten, of met wat vernis uit de airbrush. Met wat oefening trek je zelfs in één beweging met een stug borsteltje roestige aflopertjes ! Maar die kan je natuurlijk ook maken op de klassieke manier op voorwaarde dat je de matte toplaag even wat satijnglans meegeeft.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.