Hoofdsponsor

1/35 Postwar Comet a-34 range target. [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wederom prachtjge vooruitgang G..! Die lasnaden..ge moet er aar aan denken hé...

Grtz yves,

Thanks mannen !

Hier een foto met provisorisch de turret die losjes samengehouden werd.

33_zps596bb356.jpg

Groeten ! Guy.

Voor zo ver en goed ik het kan zien, wordt het HEEEEEEL wat G.
Gewoon schitterend makker. Kijk weer al uit naar het vervolg.

Mark

Topper makker lijkt een kopie van het origineel stielwerk..!

Grts yves,

Dank jullie mannen !

De luiken van de toren werden nog wat van detail voorzien.

De kit bevat hier trouwens een fout, voor degenen die er 's nachts van wakker zouden liggen : de hoeken van de rechthoekige luiken zijn in weze afgeronder, iets waar ik me geen zorgen om ga maken...

SAM_2373_zps896446ee.jpg

Knappe lasnaden G. Plastic strip of Milliput ?
Goe bezig makker.

Mark

Mark, milliput extra fine, met een aangeslepen tandenstoker aangebracht en bewerkt, daarna iets verzacht met een penseeltje met wat water.

Goed om te horen Buzzy !

Bedankt voor de toelichting G. Onthouden wanneer ik zoiets zelf eens wil proberen...

Mark

Ik zie hier het bos nie meer door de bomen van al die extra's die ik hier te zien krijg...!

Grtz yves,

De bouw is achter de rug, hoog tijd voor verf !

36_zps88bd8c53.jpg

Het interessante aan deze kleurmix is het feit dat je dmv. licht opwrijven een metalige look kan doen verschijnen.

In dit geval doe ik dit niet, omdat er nog verschillende behandelingen zullen passeren.

Voor definitieve assemblage van de turret airbrushte ik drie lagen van de gemaakte roestkleur in het interieur...

37_zpse8dbaac3.jpg

Na zorgvuldige verlijming van de delen (lijmvlakken werden gemaskeerd voor optimale verbinding), werden de plastic hulpstrips weggehaald en kon ook dit vlak fijn geschuurd en gekleurd worden.

38_zpsedac44d7.jpg

Nadat ik de Aber loop had gebouwd kon ik verder met de vervollediging van de hele turret en de basiskleur zit er ondertussen in meerdere fijne laagjes op.

41_zps554948a2.jpg
40_zpsb6a31450.jpg
39_zpsb86bbb42.jpg

:yumyum:Eindelijk verf !

Laatst bewerkt:
Thanks guys !

Vandaag kreeg ook de complete hull een laag van de roestige basiskleur.

Ik heb turret en hull alvast een beschermend en verstevigend laagje Clear gegeven. In principe was dit niet echt de bedoeling.

Het resultaat was ondanks de aanwezigheid van de Gloss Black X1 toch net iets te mat naar mijn zin.

42_zps732ead16.jpg

Morgen de rest van de tank : wielen, idlers, drive sprockets, turretluiken.

Fellers, een kleine nieuwe update met ditmaal enkele extra laagjes roesttonen om variatie te bekomen.

43_zps248181db.jpg

44_zps8d0ba531.jpg

45_zps6d8b1de3.jpg

46_zps3a335d1e.jpg

Groeten Guy.

Schitterend werk weer G. Ben weeral benieuwd naar het vervolg van het kleurenspel...

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan