Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mega
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoezo stoom gebruiken. Gewoon 1 X 1 mm gebruiken. Die dan over de hoogte heen en gewoon plakken. :P

dacht dat je de bildings van dubay er op aan het zetten waart :laugh:

het geeft direkt een ander zigt maar als je deze moet beplanken had ik dat tog eerst gedaan voor ik ze er op gezet had. ik moet er niet aan denken wat er allemaal fout kan gaan :(

maar een knappe update weeral je hebt het presies weer goed te pakken dat houtsnuif virus :laugh:
Dank je Dirk!
De schoorstenen staan nog niet vastgelijmd hoor, ik wilde gewoon alvast even kijken hoe het eruit gaat zien. ;)

Groeten, Rinie

Als het mogelijk is, zou je dan van de bekleding stappen foto`s willen maken?.
Lijkt me erg leerzaam en zeker nuttig om het te mogen aanschouwen. Weet je uit welke houtsoort de bekleding is?.

En hoe ga je ze vastzetten?.

Ron,

Vanmorgen heb ik de schoorstenen bekleed met de houten beplating.
Ik heb het hout eerste een beetje nat gemaakt (half minuutje in het water gelegd).
Vervolgens heb ik het hout om het skelet geplooid:

DSC_0001-60.jpg

Zoals te zien is heb ik de beplating nog niet helemaal aangesloten, maar eerste het hout aan het skelet laten hechten.
Toen de lijm droog was, heb ik de beplating afgesloten en goed vastgezet met tape:

DSC_0002-59.jpg

Na een nachtje drogen kan de tape er morgen af en kunnen de overgebleven kieren afgedekt worden met kleine latjes.
Daarna worden de schoorstenen afgeschuind met dit tool:

DSC_0003-66.jpg

Ik moest de schoorstenen natuurlijk ook weer even op het model zetten! ;)

DSC_0008-45.jpg

titanic-1.jpg

Groeten, Rinie

Hoi René,

ik moet toegeven t'is een prachtig zicht zo!ApplausApplaus
(toch even stil van);)
Ik ben benieuwd voor morgen als je te tape gaat verwijderen.:tongue:
Maar als je de foto's zo ziet is het eind nabij!!:8:8

Prachtig...Rinie....:nowink::nowink::nowink:...maar ik heb altijd gedacht...dat de schouwen van de titanic een beetje hellend stonden....maar dat zal dan wel niet als ik het hier bezie...weeral iets bijgeleert....knap man....:D:D:D

Hé Swa.

In permalink 431, vorige pagina, staat er een hulpmiddeltje om de schouwen te zagen onder de juiste hoek.
Ze komen dus nog een beetje scheef te staan.
Je was dus juist aan het denken.

Erik.

P.S. Rinie, volg al even in stilte en het ziet er prachtig uit toe nu toe.

Erik ...ammmaai nu was ik toch eventjes aan mijn eigen aan het twijfelen....:laugh::laugh::laugh:...inal die filmen en foto's die ik al gezien heb...was ik er van overtuigt...bedankt maatje....en Rinie...ik zal misschien iets te vroeg die opmerking gemaakt hebben....ja ongeduldig hé...:P..maar blijf het zeggen...héél goed bezig.....

Bedankt voor de leuke reacties!
De schoorstenen worden inderdaad alle vier schuin afgezaagd voor karakteristieke Titanic look.

Maar als je de foto's zo ziet is het eind nabij!!
Nou dat valt tegen hoor. ;)
Er is nog heel veel werk te gaan: opbouw sloependek afbouwen, alle railingen plaatsten, reddingsboten, masten, tuigage, etc. etc.

Groeten, Rinie

Oh!!! Bijna klaar dus Rinie :D
Die dingen kosten nog een smacht tijd, maar de grote lijn zit er al goed in.

Vanmorgen heb ik weer wat aan de schoorstenen gewerkt.
Het was een spannend moment toen ik de tape eraf haalde, maar de beplating zat netjes vast. Yahoo! :D

Dus nu was het tijd om de schoorstenen af te schuinen:

DSC_0004-55.jpg

De beugels voor de stoompijpen langs de schoorsteen (de uitstekende delen) zijn veel te groot. Dit werd bevestigd door Peter Davies Garner's boek:

DSC_0005-58.jpg

DSC_0006-51.jpg

Wat ik hier ook las is dat er aan de voorkant 1 stoompijp zat en niet twee zoals de kit wil. Dus ik heb de beugels wat aangepast.
Links het origneel, rechts na wat vijlwerk:

DSC_0010-37.jpg

Ik vind ze nog steeds te grof, dus ik zal ze nog wat verder bij moeten schuren.

Natuurlijk moest er ook weer even gekeken worden hoe het er nu met schuine schoorstenen uitziet! ;)

titanic-2.jpg

DSC_0017-7.jpg

DSC_0018-7.jpg

DSC_0025-3.jpg

Groeten, Rinie

ze zien er prachtig uit rinnie nu nog afwerken want er komt nog heel wat tegen als ik de plannen zo zie ;)

Heb lange tijd afwezig geweest.
Maar moet zeggen dit ziet er echt prachtig uit.

Mooi werk Rinie!
Het komt nu goed uit dat je perfect referentiemateriaal hebt, de kit en de werkelijkheid komen niet altijd overeen. Mooi opgelost zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan