Goedemiddag Beste Kijkers !
@Famo : da's plezant hé, kromme dingen recht maken...
@Silenoz : niet te veel spanning : eerst zijn de beide helften op elkaar gezet mbv van de paspennen die ik eerst geplaatst had. Vervolgens de klemmen er op en dan met Tamiya Extra Thin over de naad gestreken. De plaatsen waar er PE tussen zit met secondelijm, uiteraard.
@Philipson : ik heb al meer nut gehad van dergelijke klemmen, als van de spanvijzen die speciaal voor modelbouw verkocht worden.
@GUnit : deze kit is een leuk tussendoortje, slechts een honderdtal onderdelen. Dus is er nog wat ruimte voor wat PE en een setje Friuls.
Nu even een update :
Vorige week een nieuwe loop gedraaid voor in de toren. Het plastieken exemplaar kon mij niet bekoren.
Uit een stukje messing was dit zo gefikst. Het 47 mm kaliber is in de monding weergegeven met een 1.3 mm boortje.
De relingen op de hull zijn ook vervangen door messing scratch exemplaren. De kit onderdelen vond ik wat te grof, 1 mm dikke plastiek staafjes, ik heb ze vervangen door 0.5 mm draad. Omdat de houders aan de kast bestaan uit vierkante staaf stelde dit een klein probleem.
Eerst heb ik twee draden aan elkaar gesoldeerd, in T-vorm. Uit een restant PE raam heb ik een strookje afgesneden van 0.7 mm breed.
Een lengte van 2 mm is rond de las geplooid en vast gesoldeerd, waardoor de blokvormige houder nagebootst is.
En zo ziet de reling er uit wanneer ze op de kast gelijmd is.
0.5 mm gaatjes in de hull geboord en hier de pinnen van de reling in gelijmd. Dus deze zitten muurvast !
Groeten Rik