Hoofdsponsor

1/35 Somua 35S 739 (f) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je ziet zo aan de foto's dat deze kl*tekit in goede handen is terechtgekomen...

@Thierry : bedankt voor de link, maar ik heb al een paar updates : PE van Eduard en Friuls...

@Interceptor : misverstandje zekers, Mark ? De luiken worden van buitenaf aangebracht. Enkele dienen een opening af te dichten, de andere worden in een kadertje gelijmd. Deze met de openingen zitten aan de zijkant van het motorruim en het zijn vooral deze waarvan ik verwacht dat ze extra sterkte aan de kast zullen verschaffen.

@GUnit : mijn handen doen geen betere toverwerken als de Uwe ! Deze kit komt in Uw handen op zijn minst tot een evenredig resultaat. Zou mooi staan naast Uw Char B1Bis.

@Steben : dat heb ik ook al overwogen. Sommige archief foto's tonen Somua's die enkele van hun skirts missen.

Groeten Rik

OK, Rik bedankt voor de toelichting. Had een beetje te snel gelezen en het inderdaad verkeerd begrepen...:$:$:$

Mark

serieuze werken Rikske !!!
jawel mensen Rik maakt kromme dingen recht !!! Tis een specialen é :O ........ ;)

goe bezig man

Mooie vorderingen. Hopelijk komt er zo niet te veel spanning op de kunststofdelen te staan. benieuwd naar het vervolg van deze...

Breng me weer niet op ideetjes he Rik, 't is nu al zo'n gedoe om iets af te krijgen.

Goedemiddag Beste Kijkers !

@Famo : da's plezant hé, kromme dingen recht maken... ^^

@Silenoz : niet te veel spanning : eerst zijn de beide helften op elkaar gezet mbv van de paspennen die ik eerst geplaatst had. Vervolgens de klemmen er op en dan met Tamiya Extra Thin over de naad gestreken. De plaatsen waar er PE tussen zit met secondelijm, uiteraard.

@Philipson : ik heb al meer nut gehad van dergelijke klemmen, als van de spanvijzen die speciaal voor modelbouw verkocht worden.

@GUnit : deze kit is een leuk tussendoortje, slechts een honderdtal onderdelen. Dus is er nog wat ruimte voor wat PE en een setje Friuls. :P

Nu even een update :

attachment.jpg

Vorige week een nieuwe loop gedraaid voor in de toren. Het plastieken exemplaar kon mij niet bekoren.

attachment.jpg

Uit een stukje messing was dit zo gefikst. Het 47 mm kaliber is in de monding weergegeven met een 1.3 mm boortje.

attachment.jpg

De relingen op de hull zijn ook vervangen door messing scratch exemplaren. De kit onderdelen vond ik wat te grof, 1 mm dikke plastiek staafjes, ik heb ze vervangen door 0.5 mm draad. Omdat de houders aan de kast bestaan uit vierkante staaf stelde dit een klein probleem.
Eerst heb ik twee draden aan elkaar gesoldeerd, in T-vorm. Uit een restant PE raam heb ik een strookje afgesneden van 0.7 mm breed.
Een lengte van 2 mm is rond de las geplooid en vast gesoldeerd, waardoor de blokvormige houder nagebootst is.

attachment.jpg

En zo ziet de reling er uit wanneer ze op de kast gelijmd is.
0.5 mm gaatjes in de hull geboord en hier de pinnen van de reling in gelijmd. Dus deze zitten muurvast !

Groeten Rik

Prachtige vorderingen Rik.
Knappe metaalwerken die je hebt uitgevoerd ook.
Gaat weer een echte beauty worden.
Ben al benieuwd naar het vervolg.

Mark

Knap scratch werk.
Mooi gefreesde loop(je) Rik, ge kunt er wat van !!!!!!

Thanks Mark !

@Famo : een interessante site, heb er al dikwijls langs geweest. Ik heb iets in gedachten zoals voorbeeld nr 2 of 4. Dus iets met zwarte (of donkerbruine) lijnen opgevuld met vier kleuren : lichtgrijs (ipv zandgeel), groen, roodbruin en flat earth.

De B1 is trouwens één van de volgende projecten, maar dan wel de Flammpanzer. Ik zie trouwens dat de 10.5 cm leFH auf Char B2 er ook tussen staat, maar voorlopig is deze nog in het droom-stadium...

Groeten Rik

Laatst bewerkt:
Goedenavond Beste Kijkers !

Nog een update om dit weekend af te sluiten :

attachment.jpg

Aan de rechter zijkant van de Somua zijn een viertal voorraadkisten voorzien. Maar meestal missen er enkele exemplaren.
Zo ook op mijn referentie waar ik mij op richt : slechts één ! Daarenboven mist deze kist zijn deksel en zit er een jerrycan in de kist.
Omdat het plastiek van deze kist tamelijk dik is, heb ik de achterzijde gemaakt uit koper. Uit de PE set komen de twee haken waarmee de kist aan de reling bevestigd wordt.

attachment.jpg

De jerrycan is aan de onderzijde flink verdund, zodat hij in de kist past. Volgens de foto zit hij er in tot de bovenste horizontale rib.
De randen van de plastieken kist heb ik verdund om realistisch over te komen.

attachment.jpg

En zo ziet het er uit zoals op de foto. De riemen die het deksel van de kist dienen vast te houden zitten rond de jerrycan en houden wat tools vast : een schop en een houten stok.

attachment.jpg

Na een moeilijke start met wat kromme onderdelen, valt de kit al bij al nog goed mee...

Groeten Rik

hoe dat je dat bakje dan niet volledig in koper of messing gescratcht hebt Rik ? Kon je meteen een beetje wijder maken zodanig dat die jerrycan er juist in paste .

Bedankt voor jullie reacties !

@Famo : het bakje heeft een specifieke vorm. Het kit onderdeel gebruiken en een koperen rug toevoegen vond ik de simpelste oplossing.

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan