Hoofdsponsor

1/35 Somua 35S 739 (f) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond Beste Kijkers !

Van harte bedankt voor de positieve comments, guys !

Achteraf bekeken mochten de lijnen iets fijner geweest zijn, bvb 0.5 mm, maarre : so be it...

Wanneer je deze camo van op afstand bekijkt is het een waar kleurboek. Vandaar ook dat dit type tank, (andere Franse tanks hadden een minder expliciet jasje), door de Duitser steevast overschilderd werden met Panzergrau.
Hierdoor zijn er maar enkele foto's bekend van Somua's in Franse camo onder Balkenkreuz.
Deze paar foto's rechtvaardigen mijn project om deze tank in Franse camo te spuiten met een balkenkruis er op.
De reden waarom enkele Somua's niet in panzergrijs geschilderd werden is niet bekend, wat wel opvalt is dat de Franse kentekens overschilderd werden met Panzergrau.

attachment.jpg

De kleine cupola met de periscoop. Hier is de Franse kokarde overschilderd, later zal ik hierover een Balkenkreuz aanbrengen voor de luchtherkenning.

attachment.jpg

Op de toren zelf stonden de meeste Franse kentekens. Zo dekt het kleine vierkant links het teken voor de compagnie, wat een teken uit het kaartspel was : ruiten, klaveren, schoppen of harten. Het grote vierkant bedekt het nummer van de tank.

attachment.jpg

Aan de andere zijde idem dito.

attachment.jpg

Aan de tank zelf diende enkel de nummerplaat verborgen te worden. Op de voorzijde was deze op de hull geschilderd, dus hier een panzergrijze balk. De nummerplaat op de achterzijde was meestal een echte plaat, die simpelweg verwijderd werd door de nieuwe eigenaar.

Meer is er vandaag niet gebeurd aan de Somua, nu het geheel wat laten drogen vooraleer ik aan de filters kan beginnen...

Groeten Rik

Hey Rik,

Originele keuze die beutepanzer in zijn eigen camo en wat panzergrau!!!!! Trouwens... heel geod bezig met de camo!
ME LIKES! :D

Thierry

Rik, ik hou zelf zeker van aparte camo's en deze hoort hier zeker helemaal bij. Super gedaan man.

Zeer mooie camo Rik.
Ja voor die worsten te draaien gaat ge eens op stage moeten bij de lokale slager ;-)

Goedenavond Beste Kijkers !

Thanks voor jullie reacties.

Hoewel we al een tweetal weken verder zijn sedert de laatste update, heb ik toch niet stilgezeten.

Na een filter met dotjes olieverf, een laagje clear, de decals (Dry Transfer van Archer), weer wat clear, een wash en een sessie chipping is de stand van zaken zo :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu volgen nog de tracks, dust en mud...

Groeten Rik

zeer knap gedaan !
die kleuren komen mooier uit met die wheatering er op

Ben ik helemaal met je eens Peter. Knap werk Rik.
Het is duidelijk dat je niet hebt stil gezeten.
Ben benieuwd naar het vervolg... het kan alleen nog maar verbeteren.

Mark

Bedankt voor jullie reacties, mannen !

@Makamba : die ene jerrycan hangt met een 0.5 mm messing stift vast aan de tank. :wub:
Maar dit is waarschijnlijk niet het juiste antwoord op je vraag ?
Bedoeling is om deze can vast te maken met een lederen riem aan de reling er net boven.

Groeten Rik

Bedankt voor de reply's !

Ondertussen zijn er al een tweetal sessie's met Dust gevolgd, maar mijn fototoestel heeft zijn kuren "slechte communicatie tussen lens en body"...

Dus foto's hou ik jullie te goed...

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan